Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Drużyna i sprzęt
Zasadniczo niewiele jest już do zrobienia w kwestii wyposażenia drużyny. Jeśli cyborgi nie mają całego zestawu implantów, a psioniczki nie są obwieszone gadżetami, możesz to zrobić teraz. Potem poświęć czas na budowę robotów bojowych - najlepiej abyś miał czterech obrońców z karabinami plazmowymi oraz dwóch zwiadowców. Dzięki temu szybko i bez stresu wytępisz większość kultystów oraz wspomożesz drużynę w czasie walk z Gwiezdnymi Duchami.
W miarę, jak konflikt z nimi będzie się zaostrzał, snajperzy, którzy do tej pory byli podporą oddziału, odchodzą nieco w cień. Gwiezdne Duchy są bardzo odporne na trafienia, więc najlepiej sprawdzają się w walce z nimi roboty oraz żołnierze ze strzelbami plazmowymi i karabinami maszynowymi. Naturalnie wszyscy powinni nosić najlepsze dostępne pancerze.
Misje
O zadaniach przeciw kultystom nie będę się rozpisywał. Za sprawą robotów bojowych stają się banalne. Obrońcy bardzo szybko ukończą każdą misję, z wyjątkiem porwania, gdzie będzie potrzebny jeszcze jakiś żywy członek oddziału z apteczką.
Jeśli zaś chodzi o walkę z duchami, to przypomina ona trochę grę w "papier, nożyce, kamień". Część obcych jest całkowicie odporna na broń konwencjonalną, a część - na energetyczną. Stąd musisz mieć w drużynie obydwa rodzaje sprzętu. Poza tym stosuj się do szczegółowych instrukcji, które zawarłem poniżej:
Chmura GO dość mocno atakuje wręcz, jednak największym problemem jest jej całkowita odporność na trafienia z broni konwencjonalnej. Aby wyeliminować z walki chmurę, musisz trafić ją parę razy jakąś dobrą, energetyczną bronią. | |
Gwiazda GO również atakuje wręcz i podobnie do reszty Gwiezdnych Duchów jest bardzo wytrzymała. Porusza się przy tym niezwykle szybko. Nie daj jej zbyt długo się podgryzać - wal z czegokolwiek, co zadaje szybko solidne obrażenia - na przykład M60E3 z akceleratorem. | |
Pajęczak GO atakuje potężnym wyładowaniem psionicznym, które potrafi wyłączyć trafionego na jakiś czas z walki. Należy go zabić tak szybko, jak to będzie możliwe, co może być trudne, biorąc pod uwagę wielką wytrzymałość pajęczaka. Działają tylko najsilniejsze bronie - polecam robota z bronią podprzestrzenną, jako że przy okazji jest odporny na ataki PSI. | |
Obońca GO to najtwardszy z Gwiezdnych Duchów. W bardzo wysokim stopniu jest odporny zarówno na broń energetyczną, jak i konwencjonalną. Aby zabić go w rozsądnym czasie, potrzeba strzelby plazmowej, albo broni podprzestrzennych. Całe szczęście, że obrońcy głównie zajmują się przeszkadzaniem i zasłanianiem pola ognia - atakują sporadycznie, choć mocno. | |
Ogar GO jest dość silną jednostką bojową. Atakuje celnie i z dużego dystansu, prezentując przy tym odporność na ciosy typową dla Gwiezdnych Duchów. Jest jednak stosunkowo słabo chroniony przed bronią energetyczną i to właśnie jej powinieneś użyć. |
W tej fazie gry będziesz miał też do czynienia z dwoma misjami specjalnymi. Pierwsza to obrona Laputy przed buntownikami. Jest zaskakująco prosta - renegaci okazują się łatwiejsi do pokonania od kultystów. Druga misja to pomoc przyjaznym Retikulanom, którzy rozbijają się w losowym miejscu globu. I tutaj nie będzie problemów - w dwóch kolejnych etapach trzeba dostać się do wskazanego miejsca. Przygotuj się na walkę ze sporą ilością kultystów w wąskich korytarzach. Na szczęście będziesz miał sojuszników w postaci pokaźnej liczby Retikulańskich żołnierzy.