Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Faza I - Lądowanie (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie poradnik UFO: Decydujące Starcie

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

No i zaczęło się. Wraz z kilkoma ludźmi zdobywasz z niedużą laputę i ruszasz na ziemię pełen ambitnych planów. Jednak siły buntowników są na razie śmieszne - kilka osób i parę retikulańskich pukawek. Trzeba to jak najszybciej zmienić i tym właśnie będziesz się zajmował się w pierwszej części gry. Szybka rozbudowa i ekspansja pozwolą wejść w dalsze, trudniejsze etapy z odpowiednim zapleczem.

Rozwój terytorialny

Wykonawszy pierwszą, obowiązkową misję dla ludzi, otrzymasz bazę w Stuttgarcie oraz dwie prowincje europy centralnej. Już wkrótce będziesz potrzebował kolejnych baz i dużej ilości surowców, więc od razu zacznij eksplorować teren.

Wpierw warto dołączyć jeszcze 1-2 prowincje europejskie, a potem zwróć swoją uwagę na zachód. Dlaczego akurat tam? Otóż istnieje pewien bardzo korzystny układ baz, zwany "wielkim czworokątem", który pozwala połączyć ci cztery prowincje centralne europy za pomocą ledwie czterech torów. Taki zwarty i tani w utrzymaniu blok baz będzie świetnym startem!

Pierwszą bazą czworokąta jest Stuttgart. Na zachód znajduje się Paryż oraz inne, podległe mu prowincje Francji. Na północ od Paryża znajduje się Londyn - stolica Wysp Brytyjskich. Stamtąd można poprowadzić tor morski do Malagi, która jest prowincją centralną Iberii. W dalszej perspektywie Malaga łączy się bezpośrednio z Algierem (stolica Algierii), a ten ostatni - z Istambułem (prowincja centralna Bałkan). Pamiętaj tylko, by w każdej prowincji przejąć kontrolę nad przynajmniej dwiema kopalniami, nim zwrócisz się ku następnej. Z czegoś w końcu trzeba utrzymać tory i badania naukowe!

Pod koniec pierwszej fazy, gdy naukowcy poinformują cię o niezidentyfikowanym obiekcie, który leci w stronę ziemi, powinieneś mieć już parę baz i prowincji wydobywczych. Nie przegap w międzyczasie żadnej z misji pomocy. Jeśli zignorujesz zadania zlecone przez kolejno odkrywane frakcje, do końca nie będziesz już mógł z nimi nawiązać stosunków dyplomatycznych. Znacznie utrudni, a może nawet uniemożliwi to przejście gry.

Od chwili, w której Laputanie pierwszy raz staną na ziemi, jak z rękawa zaczynają się sypać prośby o pomoc. Trudny jest los bohaterów... - Faza I - Lądowanie (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Od chwili, w której Laputanie pierwszy raz staną na ziemi, jak z rękawa zaczynają się sypać prośby o pomoc. Trudny jest los bohaterów...

Rozwój naukowy

Gdy tylko uzyskasz dostęp do wszystkich przycisków geosfery, zleć opracowanie planów laboratorium broni podstawowych. Wybuduj też 2-3 fabryki, które powinny szybko dostarczyć twoim ludziom podstawowych pancerzy i hełmów.

Gdy laboratorium zostanie wynalezione, postaw od razu 2-3 sztuki i zacznij badania broni palnej. Laputa niech tymczasem opracowuje projekty fabryki zaopatrzenia, biblioteki oraz laboratorium broni energetycznej. Pod to ostatnie musisz przygotować którąś z większych baz, budując w niej bibliotekę.

Mniej ważne rzeczy, które powinieneś rozwinąć w drugiej kolejności, to laboratorium medyczne, szkoła i uczelnia oraz laboratorium implantów, lub laboratorium psioniczne (będziesz musiał zdecydować, na który sprzęt położysz większy nacisk - ulepszenia cyborgów, czy zabawki dla psioniczek). Laboratorium silników odrzutowych oraz koszary są na razie zupełnie zbędne - będą przydatne dopiero w dalszych fazach gry.

Jeśli wynajdziesz chwilowo najpotrzebniejsze rzeczy, zajmij się analizą biblioteki Laputy i zbadaj ziemski folklor wraz z dziedzinami pochodnymi - poprawi to twoje stosunki z frakcjami, a te będą ci się już wkrótce przydawać.