Broń | Thief 2 The Metal Age poradnik Thief 2: The Metal Age
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Do naszej dyspozycji zostało oddanych osiem typów broni dystansowych (strzały) oraz dwie do walki w zwarciu. Przy czym do dyspozycji od początku misji mamy tylko trzy pierwsze poniżej, a resztę trzeba dokupić w sklepiku przed misją lub zdobyć podczas jej wykonywania. Jako że Garret sprawnie posługuje się łukiem, większa część ekwipunku to broń tego właśnie rodzaju. Warto pamiętać że jeśli aktualnie używamy łuku lub miecza stajemy się automatycznie znacznie bardziej widzialni dla okolicznych strażników (jaśniejszy kolor kryształu). Należy jeszcze dodać iż gra na poziomie Ekspert zobowiązuje do ogłuszania (a nie zabijania) przeciwników.
MIECZ (SWORD) - Możemy się nim posługiwać od momentu rozpoczęcia każdej misji, ponieważ Garret ma go na standardowym wyposażeniu. Jednak złodziej to nie morderca, więc odradzam stosowanie tej broni. Jeśli jednak nie mamy innego wyjścia, to warto przy uderzeniu przytrzymać trochę klawisz, tak aby Garret podniósł miecz nad głowę - cios będzie wtedy silniejszy i pozwoli za jednym uderzeniem powalić prawie każdego przeciwnika. | |
PAŁKA (BLACKJACK) - Dostępna tak jak miecz od samego początku, ma nad nim przewagę: mianowicie jeśli używamy pałki strażnicy widzą nas tak samo jak gdybyśmy nie mieli żadnej broni! To oznacza, że można ich z pałką łatwiej zajść niż z mieczem. Poza tym jest to jedyna broń krótkiego dystansu, która nie zabija podczas ataku, tylko ogłusza na pewien czas (do zakończenia misji). | |
STRZAŁA (BROADHEAD ARROW) - Dzięki tej drewnianej strzale możemy nie tylko eliminować widocznych z daleka strażników, ale także uruchamiać przełączniki a także strzelać w niektóre tarcze także i sekrety!. Należy mieć przy tym na uwadze, że strzała nie poleci idealnie prosto, tylko po odpowiedniej krzywej - grawitacja zrobi swoje. Tak więc warto poćwiczyć trochę na napotkanych strzelnicach, zanim użyjemy jej w boju. | |
WODNA STRZAŁA (WATER ARROW) - Poruszają się one tak jak zwykłe strzały, czyli po krzywej. Warto przed misją wykupić wszystkie możliwe wodne strzały, ponieważ na misji często spotkamy się z różnymi lampami oraz pochodniami utrudniającymi wykonanie zadań - a za pomocą tej broni możemy je spokojnie zagasić. W dalszej części gry natkniemy się także na mechaniczne roboty, a jedynym sposobem ich wyeliminowania jest trafienie wodną strzałą w kocioł. | |
OGNISTA STRZAŁA (FIRE ARROW) - Wyróżnia je od zwykłych strzał między innymi to, iż po wystrzeleniu lecą po linii prostej. Można ich używać do niszczenia masek-kamer jeśli nie znajdziemy odpowiedniego wyłącznika. Są także jedyną bronią przeciwko napotkanym podczas wędrówki umarlakom - jeden celny strzał wyśle zombiego w zaświaty. Jednak ich mankamentem jest duży huk podczas wybuchu, dlatego nie radzę stosować tej broni w zatłoczonych miejscach. | |
STRZAŁA Z MCHEM (MOSS ARROW) - Kolejny wariant pospolitej strzały. Tym razem zamiast zwykłego grota znajduje się zasobnik z mchem, który po trafieniu w posadzkę rozrzuca po okolicy jego ogromne ilości. Jest to ogromnie przydatne jeśli chcemy niezauważeni przejść po czułej na kroki posadzce (na przykład metalowej). Można także użyć tej strzały w miejscu, do którego zamierzamy zeskoczyć - tak aby okoliczne straże niczego nie usłyszały. | |
GAZOWA STRZAŁA (GAS ARROW) - Chyba najciekawsza odmiana strzały, która na grocie posiada zbiornik z usypiającym gazem. Spotkamy je bardzo rzadko, ale jeśli już się to uda, to możemy z jej pomocą wyeliminować nawet całą grupę (oczywiście pod warunkiem, że stoją blisko siebie) strażników. Warto zaznaczyć że podczas lotu zachowuje się ona jak ognista strzała, czyli leci cały czas prosto. | |
STRZAŁA Z LINĄ (ROPE ARROW) - Ta wersja strzały nie jest używana do walki, tylko dzięki dołączonej linie wbita w drewnianą belkę czy strop pozwala się na nią wspiąć. Bardzo przydatna, leci się jak zwykła strzała, a jedynym mankamentem jest to, iż nie można jej wbić do żadnej innej powierzchni niż drewniana. | |
STRZAŁA Z WINOROŚLĄ (VINE ARROW) - Jest ona także wyposażona w linę, jednak w przeciwieństwie do swojej poprzedniczki można jej użyć także do wspinania się po metalowych stropach. Jest przy tym trochę krótsza, ale to nie powinno stanowić większego problemu. Będziemy mogli jej użyć dopiero od dziesiątej misji. | |
HAŁASUJĄCA STRZAŁA (NOISEMAKER ARROW) - Mimo iż na pozór nie wydaje się zbyt użyteczna, może nie raz uratować nam życie. Wiele razy zdarzyło mi się, iż zostałem zauważony lub usłyszany przez strażników, nie było dokąd uciec. Odpowiednie użycie tej broni pozwoliło mi zajść przeciwników od tyłu i bezproblemowo ich ogłuszyć. Jest poza tym jeszcze mnóstwo sposobów jej zastosowania, robienia pułapek, ale czasami łatwiej jest poczekać i po cichu załatwić sprawę. |