06: First City Bank and Trust | Thief 2 The Metal Age poradnik Thief 2: The Metal Age
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Zadania:
1). Włamać się do banku.
2). Trzeba dowiedzieć się która skrytka należy do Mechanistów - odpowiednie informacje znajdziemy w sali wpisów.
3). Należy wejść do skarbca i ukraść nagranie.
4). Po zebraniu nagrania wychodzimy na zewnątrz banku.
5). Nie możemy zabić żadnego człowieka, ale maszyny Mechanistów to inna sprawa.
Bank, wymarzone miejsce dla złodzieja. Do środka prowadzi kilka dróg, jednak większość z nich związana jest z ogromnym ryzykiem wykrycia nas przez bankowe straże. Dlatego podam jedną z prostszych i bezpieczniejszych możliwości. Zaraz na początku kierujemy się w prawo i minąwszy główne wejście czekamy na trzyosobowy patrol. Dobrze jest ich wszystkich po kolei ogłuszyć, tak aby nie przeszkodzili nam podczas ucieczki. Idziemy dalej wokół banku. Na końcu drogi, przy drzewie zobaczymy zamknięte piwniczne okno. Wystarczy posłużyć się wytrychem i już jesteśmy w środku. W pomieszczeniu z lewej po drabince możemy wspiąć się do jednego z biur piętro wyżej, jednak na razie nie mamy tam czego szukać. Tak więc wchodzimy do tego po prawej i dalej podążając korytarzem zaglądamy do niewielkiego pomieszczenia z lewej strony. Ktoś wyrzucił tutaj pozłacany świecznik. Wracamy następnie do korytarza i podążamy wcześniej obraną trasą. Możemy natknąć się tutaj na patrol, jednak zajście od tyłu strażnika nie będzie tutaj żadnym problemem. Dojdziemy zaraz do piwnicznego magazynu, ze schodami na górę (po naszej prawej stronie). Jednak nie wychodzimy tam jeszcze teraz - zapamiętujemy to miejsce i obchodząc pudło wokół przechodzimy do korytarza, w którym dostrzeżemy ostrzeżenie wiszące na ścianie.
Informuje nas ono, że spotkamy tutaj silny opór ze strony mechanicznych strażników. Za zakrętem możemy natknąć się na pierwsze roboty - tak jak wcześniej wystarczy wodna strzała w piecyk na ich "plecach". Możemy kryć się w zacienionych miejscach i kolejno ich eliminować lub też po cichu przemieszczać się przez niewielkie tunele łączące kolejne sale. W większym pomieszczeniu warto zabrać trochę wodnych strzał ze zbiornika pośrodku. Skręcając w prawo dotrzemy do korytarza z napisem "Keep Out". Ignorując ostrzeżenie podążamy dalej w głąb piwnicy, cały czas kryjąc się w cieniu. Kiedy znajdziemy się w nowym pomieszczeniu, przechodzimy po cichu (mijając po lewej wielkiego robota) do miejsca z maską-kamerą i zamkniętymi drzwiami. Otwieramy je przełącznikiem w momencie, kiedy kamera będzie odpowiednio ustawiona i wbiegamy do środka. Kolejny przełącznik zgasi światło przy kamerze, tak że będzie można wejść do pomieszczenia obok niej. W środku otwieramy niewielką szafkę w maszynie. Krótka manipulacja przyciskami i nad naszą głową otworzy się wejście do skarbca. Wracamy teraz z powrotem do magazynowej piwnicy i po zebraniu ze skrzyń kosztowności przechodzimy po schodach do góry.
Z pomieszczenia prowadzą trzy wyjścia: pierwsze to do wielkiej sali - odpada z powodu dużej możliwości spotkania na oświetlonym terenie straży. Metalowe - na razie sobie odpuścimy, więc nie pozostaje nic innego jak przejście przez drugie drewniane, do zielonego korytarza. Wyłączamy napotkanego przy schodach robota (Tip: jako że bank stoi na wysokim poziomie cywilizacyjnym, nie znajdziemy tu za wiele zwykłych lamp. Większość to elektryczne świeczniki nie dające się wyłączyć wodną strzałą - ale użycie odpowiedniego przycisku na pewno je wyłączy, trzeba tylko sprawdzić czy nie jest ona połączona żółtym przewodem). Skręcając za schodami w prawo usłyszymy za drzwiami ciekawą konwersacje dwóch strażników. Kiedy skończą plotkować, jeden z nich ruszy w naszą stronę - możemy go wtedy ogłuszyć. W sali spotkań z lewej, gdzie wszedł drugi strażnik, kierując się do niewielkiej sali (także po lewo), po wyłączeniu kolejnego robota będzie można zebrać z szafki strzałę z mchem oraz trochę cennych rzeczy. Drugie podwójne drzwi prowadzą do niewielkiego korytarzyka, w którym przemykamy przez drzwi w kierunku tych naprzeciwko (zamknięte, trzeba użyć wytrychu) po trochę pieniędzy z szafek. Dobrze podstawić sobie pod nie niewielką skrzynkę, tak aby bez problemu zabrać sakiewkę z górnej szafki. Wracając do korytarza skręcamy w prawo i uważając na patrol mijamy drzwi po lewej (sala z biurem do którego dostaliśmy się przez piwnicę). Za tymi zamkniętymi po prawej na stole oraz w sejfie (trzeba użyć wytrychu) znajdziemy trochę pieniędzy. Korytarzem dotrzemy do sali z pięknym dywanem oraz dwoma drzwiami z lewej - są bezużyteczne. Natomiast po uciszeniu łucznika możemy po przejściu w lewo zabrać (na klęczkach) z lady trochę pieniędzy.
Teraz trzeba będzie przebiec do białej komnaty za naszymi plecami. Przechodząc z niej do korytarza wyłamujemy zamek w drzwiach po lewej. W pokoju zobaczymy dużego robota - potrzebne będą na niego dwie wodne strzały. Jednak ta czynność opłaci się nam, ponieważ cztery sejfy znajdujące się na rogach pełne są ciekawych przedmiotów. Zaglądamy jeszcze do sali naprzeciwko, tych którymi się tu dostaliśmy. Tam, po wyłączeniu robota, zbieramy ze stolika złoty puchar. Natomiast po lewo mamy jeszcze jedno pomieszczenie z kosztownościami. Podążając przez nie do korytarza ogłuszamy strażnika i zaglądamy za trzecie drzwi od lewej. Wyłamujemy zamek sejfu i przez kolejne drzwi prowadzące do sali z wielkim stołem i maską-kamerą idziemy do sali z zielona posadzką. Wchodzimy po schodach na drugie piętro i zabieramy z półki kielich. Za metalowymi drzwiami przy palącej się pochodni jest wejście do sali wpisów. Tam czytając pergamin dowiemy się, która skrytka należy do mechanistów. Naszym następnym posunięciem będzie wejście do korytarzyka za szafką w pomieszczeniu ze schodami. Przechodząc po pomoście uważamy na niewielkie wgłębienie uruchamiające granatnik na dole. Przy drzwiach do sali spotkań przejdzie za chwilę łucznik, którego warto ogłuszyć. Nie wchodzimy jednak do sali tylko do pomieszczenia za metalowymi drzwiami. Wyłączamy wielkiego robota i zabieramy z okolicznych pomieszczeń wszystkie kosztowności. Jednak nie udajemy się za niewielkie wzniesienie w podłodze na wprost od wejścia tylko z sali po lewo otwieramy drewniane drzwi do małego biura. Po zebraniu pieniędzy z biurka oraz sejfu i zgaszeniu lampki wychodzimy na korytarz. Ogłuszamy ewentualny patrol i w pomieszczeniu na prawo zabieramy cywilowi biały klucz. Po wyłączeniu kamery-maski wychodzimy na korytarz i skręcając w lewo przechodzimy do sali muzycznej. Po zebraniu świecznika leżącego na stoliku oraz kielicha przy kolejnej kamerze wchodzimy po pochylni na niewielki balkonik. Po dokładnym przeszukaniu znajdziemy w nim przełącznik, który otworzy w owym balkonie niewielkie przejście - sekret #1. Zbieramy strzałę z mchem oraz mikstury i wracamy po schodach do korytarza.
W pomieszczeniu po lewej pod kamerą zdobędziemy złoty kielich. Natomiast przechodząc w korytarzu prosto do białej komnaty z żółtym okablowaniem puszczonym przy ścianie, trafimy przed salę z wielką niebieską kolumną pośrodku. Gasimy czym prędzej światło i w ciszy oczekujemy na nadejście patrolu. Ciało chowamy oczywiście w cieniu. Z sali zabieramy wszystkie kosztowności po czym wychodzimy przy zamkniętej kracie. Z magazynu po lewo zabieramy trochę uzbrojenia oraz napój uzdrawiający po czym wracamy do korytarza gdzie gasiliśmy światło i po otwarciu metalowych drzwi (na lewo od wyjścia z sali z kolumną) oszukujemy kamerę przechodząc w pomieszczeniu do drzwi po lewo. Czeka nas trudne zadanie. Znajdujemy się teraz na klatce schodowej. Po okolicy spaceruje wielu strażników, a my musimy przedostać się na trzecie piętro. Kiedy nam się to w końcu uda, przechodzimy za metalowe drzwi. Korytarz na wprost patroluje jeden strażnik. Kiedy go ogłuszymy będzie można zabrać kosztowności ze stolików. Dalej wychodzimy na klatkę schodową i przechodzimy w lewo do następnych drzwi - ominiemy w ten sposób natarczywe kamery w korytarzu. Po prawo mamy białą salę z figurami po bokach oraz (uwaga!) zapadnią w podłodze, która uruchamia wyrzutnię granatów. Idąc dalej do biura strażników uważamy na patrole - może się jakiś po drodze przytrafić. Wielkie drzwi na końcu drogi otwieramy wytrychem, a w samym biurze wyłączamy kamery w lobby. Teraz czeka nas powrót na klatkę schodową. Warto jeszcze w białym pomieszczeniu zajrzeć za wielką statuę. Znajdujący się tam przycisk otworzy sekret #2 w biurze z sejfem do którego można dotrzeć korytarzem obok kamer.
Po zejściu schodami na pierwsze piętro wchodzimy przez metalowe drzwi, te najbliżej sadzawki. Przez białą komnatę i dalej w lewo na lobby dotrzemy do niedostępnej wcześniej części banku. Otwieramy sejf i zabieramy znajdujące się tam kosztowności, po czym przechodzimy do pobliskiej sali. Uważając na patrole wyłączmy przyciskiem (trzeba sprawdzić gdzie idzie żółty kabel) kamerę po lewej. Po otwarciu sejfu przechodzimy na drugą stronę klatki schodowej. Tam, idąc jedyną możliwą drogą w stronę skarbca, natkniemy się na strażników po prawej. Warto jest użyć tutaj trochę strzał z mchem. Kiedy się odwrócą, zbieramy kosztowności z sali po lewo i biegniemy do skarbca. Uważając na patrol złożony z wielkiego robota wyłączamy kamerę w niewielkim pomieszczeniu pod schodami. Teraz możemy przedostać się do skarbca i najpierw windą a później po drabinie przedostać się do skrytki nr11. Pozostaje tylko opuścić bank. Wracamy znaną trasą do lobby, gdzie po otwarciu głównych drzwi wychodzimy na zewnątrz.