14: Masks | Thief 2 The Metal Age poradnik Thief 2: The Metal Age
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Zadania:
1). Ukraść trzy maski Prekursora.
2). Dowiedzieć się co zawiera list od Karrasa do Gervaisiusa (wypełnione w poprzedniej misji).
3). Zdobyć Kultywator.
4). Zdobyć 2800 łupu.
5). Nie zabić nikogo.
6). Po zakończeniu zadań wyjść na ulicę.
Zaczynamy w tym samym miejscu co w misji 13, ale okolica trochę się zmieniła. Jako że odnaleźliśmy w poprzedniej misji korespondencję Gervaisiusa mamy jedno zadanie z głowy. Po budce wspinamy się do sekretnego przejścia i w kaplicy zabieramy z ciemnego pomieszczenia po lewej miksturę zdrowia. Następnie przechodzimy do pokoi obok przejściem obok ołtarza, tak jak wcześniej. Z sypialni po prawej zabieramy sakiewkę ukrytą w skrzyni. Drugie pomieszczenie zajmuje para Mechanistów, więc nie przeszkadzamy im, tylko od razu wychodzimy na korytarz. Skręcamy w prawo i ewentualnie ogłuszając patrole przechodzimy znów na prawo, do niewielkiego biura. Tam po zabraniu strzał otwieramy tajny korytarz prowadzący do sąsiedniego pomieszczenia. Po drodze zaglądamy jeszcze do skrzyni, a będąc na miejscu uciszamy stojącą do nas tyłem kobietę. Używamy wytrychu aby przedostać się do pomieszczenia z wyłącznikami kamer. Po ich wyeliminowaniu przechodzimy na korytarz i w prawo do drzwi prowadzących na foyer. Po drugiej stronie zabieramy ze skrytki koło schodów na drugie piętro (sekret w poprzedniej misji) trochę kosztowności, po czym idziemy prosto do oświetlonego pomieszczenia. Gasimy kolejne pochodnie i zachodzimy od tyłu trójkę strażników. Wystarczy zabrać od jednego z nich klucz i otworzyć nim drzwi do sypialni na końcu korytarza - w skrzyniach również znajdziemy trochę kosztowności.
Po powrocie do głównego korytarza skręcamy w nim w prawo i oszukując kamerę gasimy pochodnie. Teraz obracamy się do drzwi nieopodal (ale nie do podwójnych, tylko tych klasycznych) i otwieramy je za pomocą wytrychu, cały czas stojąc w cieniu. W sypialni, gdzie się teraz znajdujemy uciszamy cywilów i konfiskujemy ich dobra, po czym przechodzimy przez ukryte przejście do korytarza - przełącznik jest na suficie w jednej ze skrytek. Tam po zabraniu ze skrzyni mikstury wolnego opadania przechodzimy do rozwidlenia i dalej w lewo aż do wyjścia. Stąd bez problemu ogłuszymy strażnika stojącego na końcu głównego korytarza. Teraz klatką schodową przechodzimy na drugie piętro, tak jak w poprzedniej misji. Warto zabrać jeszcze spod schodów diament ukryty w skrzyni. Podchodząc do głównego korytarza ogłuszamy ewentualnie napotkane patrole. Musimy teraz przedostać się obok kamery do pomieszczenia na lewo przed podwójnymi drzwiami. W środku, poza zebraniem sakiewki oraz bomby ogłuszającej, będziemy mogli wyłączyć okoliczne kamery. Wracamy teraz do drzwi przy zabezpieczeniach i po ogłuszeniu cywila w środku zabieramy wszystkie kosztowności. Przechodzimy w końcu do drugiej części korytarza przez podwójne drzwi.
Zaraz po ich przejściu wchodzimy do pomieszczenia po lewej. Po zebraniu wszystkich cennych przedmiotów (oraz hałasującej strzały) kierujemy się przez ukryte przejście w ciemnym składziku do sąsiedniej jadalni. Stamtąd zaś po obłowieniu się otwieramy drugie tajne przejście pod kamerą w rogu. Tak jak w poprzedniej misji skręcamy obok niej w lewo i przechodząc nieopodal budki strażniczej wyłączamy zabezpieczenia. Teraz pozostało jeszcze zabrać kosztowności z biura na rogu i przez balkon nad foyerem przejść na druga stronę, przy okazji ogłuszając miejscowe patrole. Zaraz za drzwiami skręcamy do biblioteki (przejście koło strażnika i zegara), gdzie obok jednego z piedestałów znajdziemy sekretne przejście. Podążamy nim do pierwszych z kolei drzwi - z pokoju w którym się znajdziemy zabieramy wszelkie kosztowności, po czym przechodzimy do pomieszczenia obok i wyłączamy istniejące zabezpieczenia. Teraz, po ogołoceniu i tego pomieszczenia możemy wyjść na główny korytarz i uciszyć kolejnych wartowników. Drugie biuro na rogu kryje pełną sakiewkę, a w pomieszczeniu muzycznym na lewo przed podwójnymi drzwiami znajdziemy poza kolejną sakiewką małego Mechanistę, którego musimy unieszkodliwić, bo jeśli nie, to zwoła swoich starszych kolegów.
Zabieramy z baru wszystkie kosztowności i wracamy do zegara obok biblioteki. Tam ustawiając na nim godzinę dwunastą, wychodzimy tajnym przejściem na trzecie piętro. Czeka nas teraz naprawdę trudne zadanie! Zaraz za rogiem, koło posterunku strażników znajdziemy dziwną ścianę, a trochę wcześniej przełącznik otwierający tajne przejście - sekret #1. Teraz stojąc w ciemnym korytarzu (oczywiście gasimy wcześniej wszystkie napotkane pochodnie) łatwo zajdziemy strażnika w głównej sali obok. Skręcamy następnie w prawo i po schodkach przedostajemy się do większej sali. Za kolejnymi drzwiami oszukujemy kamerę i uważając na miejscowego strażnika skręcamy do pierwszych po lewo drzwi. Znajdziemy się w pomieszczeniu kontrolnym, gdzie trzeba wyłączyć wszystkie przełączniki. Wracamy teraz do głównej sali i przechodzimy do podwójnych drzwi, do których wychodzimy po niewielkich schodkach. Otwieramy te z lewej i szukamy przełącznika ukrytego w ścianie pomiędzy kominkiem a filarem. Otworzy się tajne przejście do pomieszczenia za drugimi drzwiami - sekret #2. Przed wejściem do drugiego pomieszczenia zaglądamy na górę i uruchamiamy jeszcze jeden przełącznik przy biurku. Teraz udajemy się korytarzykiem do drugiego study, gdzie znajdziemy trochę kosztowności. Wracamy teraz do głównej sali i podchodzimy do drzwi obok kartki z napisem "Welcome...", tych przy sekretnym przejściu.
Za nimi natkniemy się na patrole: łucznika, którego ogłuszamy w pierwszej kolejności oraz dużego robota, którego wyłączamy w następnej kolejności. Za rogiem natkniemy się na pierwszą salę wystawową. Podłoga wokół masek jest czuła i jeśli na nią wejdziemy, do pomieszczenia zostanie wpompowany śmiercionośny gaz. Tak więc wybieramy strzałę z winoroślą i celujemy w belkę na suficie, mniej więcej w połowie drogi do centralnej maski. Tym sposobem zabierzemy wszystkie trzy maski, należy przy opuszczaniu pomieszczenia pamiętać o zabraniu wszystkich strzał. Gasimy teraz pochodnie w korytarzu i przechodzimy przez podwójne drzwi, za którymi trzeba zająć się kolejną parą w składzie: łucznik i duży robot. Po ogołoceniu jeszcze dwóch wystaw przechodzimy do drugiego wejścia z napisem "Welcome". Tam eliminujemy kolejną parę i przechodzimy do pomieszczenia wystawowego. Po zebraniu kolejnych trzech masek wypróbowanym już sposobem przechodzimy za podwójne drzwi. Tam uciszamy jeszcze jedna parę, po czym zbieramy maski z pozostałych dwóch wystaw. Pozostało nam jeszcze tylko zabranie Kultywatora z sali za ostatnimi drzwiami i już możemy wracać na dół, do foyera i dalej na zewnątrz.