Taktyki | Podstawy The Settlers 7 Droga do Królestwa poradnik The Settlers 7: Droga do Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Taktyki
Taktyk prowadzących do zwycięstwa jest kilka, chociaż warto tutaj wymienić te szczególnie istotne.
Punkty zwycięstwa
Specyfika gry polega na tym, że militarna dominacja nie zawsze się liczy - musimy starać się o zaliczenie punktów zwycięstwa (co często jest możliwe nawet bez walki). Przed graniem w sieci warto spędzić trochę czasu z kampanią solową, aby poznać każdy z nich - wybór odpowiednich celów, to droga do zwycięstwa. Ważne jest to, że punkty dzielą się na:
- Stałe - po zdobyciu nie możemy ich stracić, więc są szczególnie cenne
- Zmienne - w ich przypadku sytuacja zmienia się dynamicznie (Bankier , Metropolia , itd.) i niejako musimy o nie walczyć nieustannie
W trybie sieciowym walka o punkty zwycięstwa jest dość specyficzna - im szybciej zdobędziemy dużą ich ilość, tym większe prawdopodobieństwo, że inni gracze będą starali się nam dokopać. Zbyt łapczywe łapanie punktów może być więc zgubą - przykładowo zanim rozpoczniemy produkcję armii warto pozbierać trochę materiałów, aby zaskoczyć wrogów ogromnym wojskiem.
Specyficznym punktem zwycięstwa jest Król słonce - dotyczący poziomów prestiżu. Możemy nim w dużym stopniu manipulować, o ile mamy materiały - wystarczy hurtowo budować pomniki i rozszerzenia ozdobne.
Trzy drogi - wojsko, nauka, handel
Twórcy piszą o trzech głównych drogach, które można podjąć w grze. Są to:
- Wojsko - żeby tworzyć duże oddziały potrzebujemy rozbudowanych koszar oraz produkcji uzbrojenia (kuźnia, wymaga: żelaza, drewna). Ścieżka dobra w sytuacjach walki z kilkoma wrogami i brakiem innych surowców. Punkty zwycięstwa bezpośrednio związane z tą ścieżką: Cesarz , Marszałek polny , Generalissimus , Włości miejskie , punkty za lokacje specjalne (często musimy w nich pokonać pewną grupę wrogów).
- Nauka - tutaj przodują duchowni, więc potrzebujemy rozbudowanego kościoła. Do szkolenia mnichów, braci i ojców wymagane są: piwo (żyzna ziemia), zwykłe (chleb, ryby) i wyszukane jadło (mięso i masarnia), księgi (brat), biżuteria (ojciec). Szkoląc mnichów możemy zarówno przejmować włości w bezkrwawy sposób (wysyłając pielgrzymkę), rozwijać technologię (dwa punkty zwycięstwa: Źródło wszelkiej wiedzy , Geniusz ) oraz wspomagać obronę (wysyłając mnichów do twierdzy).
- Handel - handlarzy szkolimy w gildii kupców i przodują oni w zarabianiu pieniędzy. Niezbędne są: dostęp do portu, produkty do najmowania kupców (ubrania, biżuteria, wyszukane jadło i później: koń, koła), produkty na sprzedaż (ubrania, biżuteria - podstawowe i zawsze dostępne). Bezpośrednio z handlem wiążą się dwa punkty zwycięstwa: Większość przedst. handlowych i Specjalne przedst. handlowe , chociaż pozwoli on nabić łatwo także Bankiera . Za pieniądze możemy też przejmować włości i szkolić drogo żołnierzy w karczmie.
Którą drogę wybierać? W praktyce dobrze sprawdza się mieszanka. Handlarzy można wykorzystać do zarabiania pieniędzy potrzebnych na szybki rozruch wojska. Mnisi mogą przejmować włości jeśli nie mamy armii lub gramy defensywnie. Wiele technologii ma też kluczowe znaczenie w niektórych przypadkach (np. Inżynier gdy mamy mało surowców, Balistyka , gdy prowadzimy oblężenia). Armia pozwala zablokować przeciwnika lub odciąć go od ważnych surowców/miejsc.
Magazyny i transport
Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie