Misja XI: Powrót dawnego władcy | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa poradnik The Settlers 7: Droga do Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Misja XI: Powrót dawnego władcy
Misja wymagająca nieco więcej starań niż poprzednio - ziemia jest jałowa, a wrogowie przebiegli.
Punkty zwycięstwa
Specjalne przedst. handlowe (x2) - wyślij ekspedycję do przedstawicielstw handlowych oznaczonych srebrną gwiazdką
- Wieża wiedźmy - zmierz się z strażnikami
- Włości miejskie (ma go domyślnie "zielony" przeciwnik)- przejmij kontrolę nad terenem oznaczonym srebrną gwiazdką
- Bankier - zgromadź co najmniej 25 złota i miej go więcej przeciwników
- Pałac biskupi - rozbuduj kościół do pałacu biskupiego
- Cesarz - przejmij kontrolę nad co najmniej 3 włościami i miej ich więcej od przeciwników
- Król słońce - zdobądź co najmniej 5 poziom prestiżu i miej poziom wyższy od przeciwników
- Geniusz - odkryj specjalną technologię
- Kościana katedra - zmierz się ze strażnikami
- Większość przedst. handlowych - załóż co najmniej 5 przedstawicielstw i miej ich więcej od przeciwników
- Źródło wszelkiej wiedzy - opracuj co najmniej 3 technologie i miej ich więcej od przeciwników
- Generalissimus - pokonaj więcej jednostek od swoich przeciwników (minimum 50)
- Marszałek polny - zgromadź co najmniej 20 żołnierzy i miej ich więcej od przeciwników
- Metropolia - twoja metropolia liczy co najmniej 25 pracujących osób i jest ich więcej niż u przeciwników
Opis przejścia
Na początku tej misji warto wiedzieć o dwóch rzeczach: 1) jałowa ziemia na początkowych włościach uniemożliwi masową produkcje wielu dóbr, 2) nasz sprzymierzeniec szybko zdobędzie punkt Źródło wszelkiej wiedzy , więc nie powinniśmy zajmować się tą kwestią. Zamiast tego musimy zdobyć gotówkę z handlu i stworzyć silną armię. Przemawiają za tym nowe punkty zwycięstwa: Generalissimus oraz Wieża wiedźmy /Kościana katedra .
Na początku stosujemy dość nietypową taktykę - sprzedajemy wszystkie zasoby browaru w karczmie i szkolimy tam maksymalną ilość pikinierów. [1] Wojska wysyłamy na włości z zasobami węgla i dalej na tereny zaraz obok targu. [2]
W międzyczasie na pierwszym terenie budujemy 3 kamieniołomy, 4 drwali, 2 tartaki oraz 2 gospodarstwa (oddalone od siebie), a w nich po 1 owczarni (więcej i tak nie będzie funkcjonować na tej ziemi). [1] Po zdobyciu sąsiedniego terenu (z zasobami węgla) tworzymy tam rezydencje z 3 tkalniami oraz dworek z 2 krawcami. Oprócz tego budujemy oczywiście kopalnię węgla i korzystamy z ryb. [2]
Na kolejnych włościach, które staną się nasze (koło targu) tworzymy dwa gospodarstwa i w nich po 2 owczarnie (jest tutaj soczysta trawa). [1] Teraz odkrywamy środkowe drzewko prestiżu i budujemy gildię kupców. [2]
Czekając na wykonanie powyższych poleceń zdobywamy wojskiem (powinno nam zostać 5 żołnierzy) teren z rudą żelaza. [1] Na nim oczywiście stawiamy odpowiednie kopalnie, a na pierwszych włościach huty (są pomiędzy terenami z węglem i rudą). [2]
Powyższa operacja trochę potrwa - ale zyskamy sprawny mechanizm zarobkowy. Po stworzeniu gildii kupców najmujemy domokrążców i sprzedajemy ubrania na pobliskim targu. [1] Cały czas dozorujemy budowę pozostałych elementów - musimy szybko uruchomić produkcję broni, a więc założyć kuźnię i jednocześnie myśleć o postawieniu koszar (na pierwszych włościach - są tam huty). [2]
Gdy mechanizm finansowania ruszy zyskamy sporo gotówki - przejmujemy nią dostępne włości (na jednych budujemy kolejne kamieniołomy) i ewentualnie powiększamy armię w karczmie (tylko gdy jesteśmy zagrożeni - taniej będzie najmować wojsko w koszarach). [1] Nadzorujemy działanie owczarni - czasem blokują się one ze względu na mało urodzajne gleby (trzeba wtedy przestawić ich teren pracy). Po przejęciu (przekupstwem) terenu z węglem i złotem otrzymamy dostęp do sprzymierzeńca - możemy poruszać się po jego włościach i pomóc z atakami. [2]
Sam teren z węglem i złotem najlepiej zostawić pod późniejszą zabudowę - jest tu sporo zielonego terenu, który nada się np. na stajnie (potrzebne do produkcji rycerzy). Na razie czekamy na ukończenie hut, kuźni i koszar - w tym momencie przestawiamy się na produkcję wojska, [1] chociaż nadal utrzymujemy punkty zwycięstwa: Bankier i Metropolia . Po stworzeniu kilku pikinierów i muszkieterów odblokowujemy rozbudowę koszar za punkty prestiżu i zlecamy to zadanie. Jednocześnie na wspomnianych włościach z węglem i złotem tworzymy gospodarstwo i w nim 2 spichlerze oraz stadninę. [2]
Głównym zadaniem naszego wojska na początek będzie pokonanie strażników w Kościanej katedrze - ich liczba zależy od stanu punktów zwycięstwa. Sprawdzamy więc ilu wojowników czeka na miejscu i przygotowujemy silniejszą armię. [1] Atakowanie ufortyfikowanych włości wymaga posiadania dużej liczby muszkieterów oraz armat - dlatego też lepiej zostawić je na później. Mimo tego śledzimy mapę główną - nasz sprzymierzeniec czasem może zostać zaatakowany lub spróbować zniszczyć wroga - jeśli mu pomożemy, to wygrana jest pewna. W ten sposób czasem można przełamać opór przeciwników. [2]
Produkcję armii przyspieszamy stworzeniem kolejnej kuźni oraz kołodzieja. Cały czas handlujemy i tak zdobywamy gotówkę. Jednocześnie staramy się rozbudować koszary - żeby szkolić rycerzy, a potem armaty. [1] Mając najsilniejszą armię na mapie jesteśmy w komfortowej sytuacji - ilość punktów zwycięstwa związanych z walką jest ogromna. [2]