Misja IX: Sto lat pokoju | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa poradnik The Settlers 7: Droga do Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Misja IX: Sto lat pokoju
W tej misji ponownie walczymy na dwa fronty. Najlepiej postawić na rozbudowę kościoła i armii.
Punkty zwycięstwa
- Miejsce pielgrzymek - wyślij odpowiednich duchownych
- Katedra - wyślij narzędzia
- Cesarz - przejmij kontrolę nad co najmniej 3 włościami i miej ich więcej od przeciwników
- Król słońce - zdobądź co najmniej 5 poziom prestiżu i miej poziom wyższy od przeciwników
- Metropolia - twoja metropolia liczy co najmniej 25 pracujących osób i jest ich więcej niż u przeciwników
- Marszałek polny - zgromadź co najmniej 20 żołnierzy i miej ich więcej od przeciwników
- Pałac biskupi - rozbuduj kościół do pałacu biskupiego
- Bankier - zgromadź co najmniej 25 złota i miej go więcej przeciwników
- Geniusz - odkryj specjalną technologię
- Źródło wszelkiej wiedzy - opracuj co najmniej 3 technologie i miej ich więcej od przeciwników
Opis przejścia
W tej misji skupimy się na stworzeniu duchownych, ulepszeniu kościoła, rozwoju technologii i budowie armii. Na początku zauważymy, że mamy już zbudowany kościół, spichlerze, browary i piekarnię - można więc szkolić mnichów. Najpierw wypada "odblokować" karczmę, przed którą rosną drzewa - zamiast korzystać z sugerowanej wycinki lasu lepiej po prostu postawić pod nią drwala i tartak. [1] W następnej kolejności rozbudowujemy infrastrukturę - przyda się 1 spichlerz oraz dodatkowa piekarnia. Koniecznie budujemy 2 młyny - brakuje ich do produkcji mąki i chleba. [2]
Zaczynamy szkolić duchownych - potrzebujemy ich bardzo dużo, więc wybieramy maksymalną ilość. [1] W międzyczasie tworzymy kilka parceli cmentarza, aby dostać punkt prestiżu - wydajemy go na środkowe drzewko (możliwość tworzenia specjalnych budowli) i jego gałąź dotyczącą rozbudowy kościoła. [2] Od razu zlecamy pierwszą rozbudowę kościoła.
Teraz czas zbudować kamieniołom i drwali/tartaki/leśniczych. [1] Pierwszym wyszkolonym mnichom każemy studiować technologię dającą 2 punkty prestiżu. Kolejnych 6 wysyłamy do przejęcia włości zawierających złoża węgla i rudy. [2]
Następną technologią, którą opracowujemy jest forsowny marsz - da punkt prestiżu i pozwoli podążać do odkryć premiowanych punktem zwycięstwa. [1] Po przejęciu nowych włości oczywiście budujemy na nich po 3 kopalnie węgla i rudy oraz dwóch hutników. Dodatkowo stawiamy dwóch drwali i tartak. [2] Cały czas szkolimy nowych mnichów.
Po opracowaniu kolejnych technologii powinniśmy mieć kilka punktów prestiżu - wydajemy je na geologa (dolne drzewko) oraz rozbudowę kościoła do katedry. [1] Kilka niepotrzebnych w tym momencie budowli - mennice, tkalnie - można przystopować lub w ogóle zniszczyć. W zamian za nie potrzebujemy - 2 papierni i 1 introligatorni (do szkolenia braci zakonnych). [2]
Jeśli rozbudowa kościoła ruszyła to stawiamy drugi duży projekt - koszary. Szkolimy w nich jednostki - w jednym z dworków dodajemy oczywiście płatnerza, powinien zaspokoić zapotrzebowanie. [1] Mając kolejnych 6 mnichów przejmujemy nimi obszar ze złotem. [2]
Na terenie bogatym w złoto tworzymy kopalnie złota i rybaków. Teraz w centrum można stworzyć w dworkach 1 jubilera i 1-2 mennice. [1] Gdy zbierzemy kilku dodatkowych żołnierzy przemieszczamy armię w stronę zielonego przeciwnika i zdobywamy tereny po drodze. Jeśli mamy przewagę liczebną i wróg nie kryje się za fortyfikacjami atakujemy go. [2] Tereny graniczące z przeciwnikiem trzeba ufortyfikować lub mieć na nich wojsko - w innym wypadku będą one nieustannie atakowane.
Mając braci odkrywamy bardziej zaawansowane technologie - zmierzamy po balistykę, a później słownik i w końcu punkt zwycięstwa (w sumie dla tych trzech elementów musimy wyszkolić więc: 19 mnichów, 10 braci i 6 dostojników). [1] Do tego potrzebny jest pałac biskupi, czyli druga rozbudowa kościoła (która sama w sobie jest punktem zwycięstwa) - rozkazujemy wykonanie tej czynności. [2]
W tym momencie w królestwie powinny dziać się następujące rzeczy: rozbudowa kościoła do katedry i szkolenie mnichów, produkcja wojska (koszary) i broni (kuźnia), produkcja biżuterii i złota. Czekając na stosowne ulepszenia tworzymy nowe struktury na nowych włościach - kamieniołomy, drwali, rybaków. Koniecznie tworzymy też myśliwych i masarnie - mięso jest potrzebne do szkolenia najlepszych duchownych (możemy je zdobyć także za nagrody za podboje). [1] Czekając na rozwój królestwa możemy poszaleć rosnącym wojskiem i zdobyć kilka terenów - najlepiej udać się w stronę miejsca pielgrzymek (jedna ze specjalnych lokacji). [2] Oczywiście drugą stronę mapy musimy ufortyfikować.
Mając już pałac biskupi szkolimy ojców i odkrywamy dalszą technologię. W końcu zmierzamy do ostatniej z nich i zdobywamy punkt zwycięstwa. [1] Jeśli możemy wyprzedzić biskupa Mateusza w ilości technologii - robimy to, uczymy się tych najłatwiejszych. Jeśli nie - rezygnujemy z tego punktu zwycięstwa. Powinniśmy mieć co najmniej 3 z nich: Pałac biskupi , Geniusz , Marszałek polny . Dwa pozostałe są dowolne - dość łatwo wygrać w punktach Metropolia i Król słońce . W innym przypadku można wyszkolić jeszcze więcej mnichów i wysłać ich do Miejsca pielgrzymek lub zdobyć odpowiednią ilość włości. [2]