Misja IV: Kupiecki czeladnik | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa poradnik The Settlers 7: Droga do Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Misja IV: Kupiecki czeladnik
W czwartej misji czekają nas trudniejsze, ale nadal niezbyt wymagające wyzwania.
Tym razem mamy nieco więcej swobody - musimy po prostu przejąć obóz Rasputina. Najpierw wysyłamy wojsko na sąsiednie tereny w celu przejęcia zamku i nowych surowców. [1] W między czasie rozbudowujemy strukturę - za rzeką dodajemy drugiego myśliwego i drwali, w okolicy wody zasobnej w ryby tworzymy chaty rybaków oraz ewentualnie stawiamy drugą masarnię. [2]
Na nowo przejętych włościach skupiamy się na węglu, kamieniu i złocie - stawiamy 2 górskie chaty i w sumie: 2 kopalnie węgla, 2 kopalnie złota i 2 kamieniołomy (dodajmy do tego także kolejną mennicę). [1] Do tego można dodać jeszcze leśną chatę i myśliwych/drwali (pod lasem). [2] Pamiętamy o budowaniu rezydencji, żeby mieć robotników.
Teraz zamawiamy 10 muszkieterów w karczmie i czekamy na powiększenie armii. Czekając rozwijamy dalej włości - budujemy kolejne spichlerze, młyn, 2 browary i kościół. W kościele szkolimy mnichów i wynajdujemy technologię balistyki. [1] Z silną armią (8 pikinierów, 14 muszkieterów) możemy zaatakować sąsiada (musimy zmierzyć się nie tylko z wieżą, ale i jego wojskiem). [2]
Kolejnym krokiem jest wybudowanie następujących budowli: gildii kupców, gospodarstwa i w nim 3 owczarni (wymagają studni), 2 szwalni (w obejściach rezydencji) i 1-2 krawca (w obejściu dworku). Jeśli zabraknie kamienia możesz dobudować kamieniołom na zdobytych uprzednio włościach. [1] W międzyczasie musimy też zdobyć kolejny teren na drodze do portu. [2]
Owczarnie, tkalnie i krawiec pozwolą wytworzyć ubrania - są one potrzebne do wyszkolenia kupców. Szkolimy ich w gildii - potrzeba zaledwie kilku (np. 5-6). Gdy będą gotowi do działania wchodzimy do panelu handlu i odkrywamy szlak na lewo od naszej lokalizacji (można w nim wymieniać tkaninę za kamień). [1] Gdy wysłannicy dotrą na miejsce klikamy na budynek portu i wymieniamy tkaniny za kamień. [2]
Po dokonaniu pierwszej transakcji staniemy w obliczu natarcia wroga. Najpierw wybieramy zamek we włościach sąsiadujących z terenem wroga i naprawiamy fortyfikacje. [1] Teraz musimy odblokować ulepszone mury i wieże - znajdują się one w pierwszym (górnym) drzewku prestiżu (do zdobyciu odpowiedniej ilości punktów budujemy budowle ozdobne). [2]
Drewniane wieże i palisady wystarczą do powstrzymania pierwszego natarcia (tak naprawdę wystarczy nawet sama armia). [1] Po nim otrzymamy kolejne kilka minut na ulepszenie fortyfikacji. [2]