Misja X: Zemsta ojca | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa poradnik The Settlers 7: Droga do Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Misja X: Zemsta ojca
Misja, w której otrzymujemy wsparcie sprzymierzeńca.
Punkty zwycięstwa
- Geniusz - odkryj specjalną technologię
- Specjalne przedst. Handlowe (x2) - wyślij kupców do przedstawicielstw oznaczonych srebrną gwiazdką
- Włości miejskie (x2, jedne są od początku zajęte przez wroga) -
- Bankier - zgromadź co najmniej 25 złota i miej go więcej przeciwników
- Pałac biskupi - rozbuduj kościół do pałacu biskupiego
- Marszałek polny - zgromadź co najmniej 20 żołnierzy i miej ich więcej od przeciwników
- Większość przedst. handlowych - załóż co najmniej 5 przedstawicielstw i miej ich więcej od przeciwników
- Biały Pałac - dostarcz biżuterię
- Źródło wszelkiej wiedzy - opracuj co najmniej 3 technologie i miej ich więcej od przeciwników
- Cesarz - przejmij kontrolę nad co najmniej 3 włościami i miej ich więcej od przeciwników
- Król słońce - zdobądź co najmniej 5 poziom prestiżu i miej poziom wyższy od przeciwników
- Metropolia - twoja metropolia liczy co najmniej 25 pracujących osób i jest ich więcej niż u przeciwników
Opis przejścia
W tej misji skupimy się na handlu oraz rozbudowie wojska, wbrew temu co radzi sprzymierzeniec. Najpierw tworzymy: 6 owczarni (pamiętamy o studniach), 3 drwali, 2 tartaki i leśnika na dolnej części terenu. [1] Na górnej stawiamy 3 rezydencje z tkalniami i dworek z 2 krawcami. [2]
Nad rzeką budujemy leśną chatę z trzema rybakami. [1] Konstruujemy też 2 ozdobne pomniki (po 3 kamienia każdy) i odblokowujemy gildię kupców - stawiamy ją w dowolnym miejscu. [2]
Czekamy na zbudowanie wszystkich budynków - w końcu szkolimy 10 domokrążców. [1] Wysyłamy ich z ubraniami do odległego portu. [2] Tworzymy dodatkowe budowle odpowiedzialne za ich produkcję, o ile te obecne pracują z dużą wydajnością. Nie zakładamy przedstawiciel handlowych - powinien się tym zająć nasz sprzymierzeniec.
Czekamy na napływ gotówki - gdy uzbieramy 30 złota wysyłamy kupca z przekupstwem na włości posiadające złoża kamienia (nie te z karczmą). [1] Stawiamy na nich kamieniołomy i przenosimy tu produkcję desek. [2]
W następnej kolejności (po zdobyciu 30 złota) przejmujemy teren ze złożami węgla i karczmą. [1] Tutaj budujemy 3 kopalnie węgla, 2 smolarnie, 2 drwali (będzie to więc centrum węglowe). [2] W karczmie kupujemy narzędzia - jeśli nam brakuje (bierzemy je także za nagrody za podboje).
Trzeci teren który przejmiemy za pomocą łapówki to ten zawierający złoże rudy. [1] Na nim tworzymy odpowiednie kopalnie oraz huty. Do tego dodajemy dwie kuźnie. [2] W panelu prestiżu odblokowujemy geologa (na przyszłość).
Wkrótce będziemy mieli broń - trzeba więc pomyśleć o koszarach (najlepiej zbudować je w "zagłębiu węglowym"). [1] Cały czas dbamy o to, aby handel ubraniami trwał - za zdobyte pieniądze kupujemy kolejne bezpieczne włości. Na nich budujemy dodatkowe budynki, aby utrzymać punkt zwycięstwa Metropolia - skupiamy się na rybach, kamieniu i rudzie/węglu. [2]
Zaczynamy rozbudowę wojska - szkolimy najpierw pikinierów, jednocześnie budując dodatkową kuźnię, kołodzieja oraz 1 stajnię z 2 spichlerzami na terenie z żyzną ziemią. [1] Wojskiem przemieszczamy się przez sektory sprzymierzeńca i próbujemy przejąć włości "zielonego" wroga, atakując go gdy jest osłabiony. [2]
Gdy przyblokujemy zielonego wroga [1] powinniśmy mieć następujące punkty zwycięstwa: Cesarz , Metropolia , Bankier , Marszałek polny . Nasz sprzymierzeniec powinien natomiast zdobyć Większość przedstawicielstw handlowych . Jeśli któregoś z nich brakuje to czeka nas jeszcze długa walka - musimy rozbudować koszary, tworzyć armaty i zawalczyć z wrogiem (o ilość włości lub teren oznaczony srebrną gwiazdką). W innym przypadku jest prościej - jako, że mamy dużo zasobów tworzymy mnóstwo ozdób, żeby zdobyć tytuł Króla słońca . Zdobyte punkty prestiżu wydajemy na rozwój kościoła i budujemy Pałac biskupi . [2]