Misja V: Na ring | Kampania The Settlers 7 Droga do Królestwa poradnik The Settlers 7: Droga do Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Misja V: Na ring
W tej misji uczymy się korzystać z właściwości kupców i mnichów. Podczas zabawy może zabraknąć narzędzi - kupujemy je w karczmie za kilka monet złota. W przypadku braku kamienia odkrywamy placówkę handlową na zachód od miejsca startowego (wymiana ubrań na kamień).
Musimy podbić sąsiednie tereny posiadające zasoby złota. Można to zrobić przekupstwem, jak sugeruje Bors, ale znacznie ciekawszą drogą jest postawienie kościoła i szkolenie duchownych (pamiętamy o dodawaniu rezydencji - potrzebujemy ludzi). [1] Gdy świątynia będzie gotowa zamawiamy w niej 6 mnichów, klikamy na twierdzę na przyległych terenach ze złotem i wybieramy opcję "nawróć". [2]
Podobnie postępujemy z silnie ufortyfikowanym terenem poniżej (tutaj potrzeba aż 12 mnichów). [1] W międzyczasie możemy rozbudować infrastrukturę (rybak, myśliwi, masarnia) oraz zatrudnić 5 domokrążców w gildii kupców i wysłać ich na pobliski targ z towarami (ubrania, biżuteria) oraz odkryć placówkę na zachód (wymiana 1 ubrania na 3 kamienie). [2] Jednocześnie inwestujemy w owczarnie, tkalnie, krawca, aby produkować i sprzedawać ubrania, które gwarantują dużo pieniędzy (potrzebnych do rozbudowy armii).
Na jednym z terenów otrzymamy dostęp do karczmy (wymiana browaru na złoto, złota na narzędzia i najmowanie wojska), a na drugim młyna wodnego - sprzedamy w nim drewno. [1] Mając w posiadaniu dwa sąsiednie tereny (bez żadnych strat własnych dzięki mnichom), skupiamy się na rozwoju armii, produkcji narzędzi i zarabianiu. Kucie monet można sobie odpuścić - znacznie szybciej produkować ubrania i sprzedawać je w porcie. Na terenie z węglem i rudą budujemy jednak kopalnie (3 węgla, 3 rudy) i 2 huty - stop metali jest potrzebny ślusarzowi do produkcji narzędzi (jeśli ich zabraknie - można kupić w karczmie). [2]
Zbudowanie tak dużej ilości kopalni ma pewien plus - umożliwia sprawne korzystanie z geologa. Odkrywamy go w drzewku prestiżu - w dolnym odgałęzieniu (do zdobycia punktów prestiżu można użyć mnichów). Jeśli zabraknie nam surowców, ustawiamy 2 kopalnie każdego typu w tryb pracy geologa - w ten sposób szybko będą odkrywane nowe surowce. [1] Rozpoczynamy zmasowane szkolenie w karczmie - stawiamy głównie na muszkieterów, bo będzie trzeba zniszczyć drewniane wieże wroga. [2]
Gdy uzyskamy około 10 muszkieterów i 5-6 pikinierów przypuszczamy szturm na wroga. [1] Po przejęciu twierdzy przez generała otrzymamy dostęp do Alchemika. Aby wykonać misję musimy mu pomóc - wysłać wskazaną liczbę mnichów lub złoto. [2] Ze strony przeciwnika Draco nic nam nie grozi - pozostanie raczej bierny do końca rozgrywki.