Rozdział V - Przystań 19 (Pier 19), Finał | The Darkness poradnik The Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Przystań 19 (Pier 19)
W pobliżu dźwigu kręcą się policjanci. Chowamy więc broń i macki, by uniknąć niepotrzebnych konfliktów. Idziemy w stronę zejścia do wody.
Z daleka dopłynie motorówka, na którą wsiadamy po krótkiej rozmowie z kierowcą. Chwilę później będziemy już w drodze do kryjówki Pauliego.
Finał
Znajomy Butchera wysadzi nas przy pomoście. Naszym celem jest widoczna w oddali rezydencja. Wejdziemy do niej wijącą się zboczem góry ścieżką. Początkowo może być ciężko, ponieważ światło dnia uniemożliwi nam korzystanie z mocy, ale zaraz po przejściu pierwszych schodów zaćmienie słońca stworzy nam wprost wymarzone warunki do wendety.
Dotarcie na szczyt nie jest trudne. Trzeba jedynie pamiętać, by przywoływać z napotkanych portali Gunnerów, a wrogów w oddali (w tym również tych stojących nad nami) niszczyć czarnymi dziurami.
W ten sposób dotrzemy do prowadzących na główny dziedziniec schodów. Przywołujemy ile tylko zdołamy Darklingów i bierzemy się za gaszenie świateł. Potem eliminujemy stojących na naszej drodze wrogów.
Uwaga!
Nie ma sensu czekać na to, aż załatwimy wszystkich. W tym miejscu liczba przeciwników jest nieskończona. Dlatego też przy pierwszej możliwej okazji wbiegnijmy do domu głównym wejściem.
Ciemność zamanifestuje swoją moc. Od tej chwili będziemy na zmianę grać i biernie przypatrywać się jej działaniom. W pewnym momencie znajdziemy się na szczycie dużych schodów.
Gasimy światła i schodzimy na dół. Co ciekawe, mamy teraz o wiele potężniejszą moc. Na przykład czarna dziura nie zabiera całej energii i praktycznie gotowa jest do ponownego przywołania w chwilę po użyciu. Wykorzystujemy to na napotkanych wrogach.
Kiedy dotrzemy na zewnętrzny dziedziniec i obejrzymy kolejne sceny rzezi dokonanej przez Ciemność, wracamy do pomieszczenia ze schodami. Wchodzimy na górę i skręcamy w drzwi po lewej. Idąc korytarzami dotrzemy do wejścia na latarnię.
Wewnątrz usłyszymy Pauliego. Rzucamy się za nim w pogoń. Koniec końców wylądujemy na szczycie latarni. W kabinie ze światłem czekać na nas będzie ostatni przeciwnik. Wchodzimy do środka, kiedy nasza część pomieszczenia nie będzie oświetlona przez reflektor latarni i strzelamy do Pauliego. Ranny zaczyna się tłumaczyć. Możemy go nieco posłuchać, ale uważajmy, ponieważ tak naprawdę chodzi mu tylko o doczołganie się do pistoletu. Kiedy więc zauważymy, że sięga po coś za siebie, bez namysłu posyłamy mu kulkę...