Rozdział II - Okopy | The Darkness poradnik The Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Rozdział II
Okopy
Cóż, tak by się mogło wydawać, ale Ciemność tak łatwo nie daje za wygraną. Budzimy się bowiem w dziwnym miejscu. W dali oglądamy egzekucję jakichś nieboraków. Cała okolica wygląda jak zniekształcony koszmar o I wojnie światowej. Nie zastanawiając się dłużej nad tym faktem, obracamy się w lewo i zabieramy znalezioną broń i amunicję. Tak uzbrojeni możemy pokonać niemieckiego egzekutora.
Po zjedzeniu jego serca uzyskamy kolejną moc Ciemności - demoniczne ramię. Dzięki tej dodatkowej macce będziemy mogli odtąd gasić światła bez potrzeby zużywania amunicji, przesuwać elementy otoczenia, a także eliminować wrogów, którzy podejdą zbyt blisko. Pierwsza okazja do wykorzystania nowej mocy nadarzy się bardzo szybko. Jak się okaże, przejście jest zablokowane i trzeba je oczyścić za pomocą macki.
Idziemy wzdłuż okopów dla treningu niszcząc znajdujące się po bokach żarówki (specyficzne żółte kółka). W pewnym momencie z pomieszczenia po lewej wyskoczy kolejny przeciwnik. Załatwiamy go, a z jego kryjówki zabieramy amunicję.
Po chwili natkniemy się na następnego wroga, a za nim zobaczymy specyficzną lornetkę, przez którą można dostrzec to, co dzieje się nad okopami. W oddali spostrzeżemy dziwną sylwetkę, przywodzącą na myśl ukrzyżowanego demona. To będzie cel naszej podróży. Po chwili spędzonej na podziwianiu okolicy kontynuujemy spacer wzdłuż okopów.
Co jakiś czas nad naszymi głowami będą przelatywały samoloty. Nic im nie możemy zrobić, a one wręcz przeciwnie, dlatego też warto jest dbać o to, by zawsze kryć się za osłoną Ciemności. W pewnym momencie jeden z nich spadnie tuż przed nami, skutecznie blokując dalszą drogę.
Na szczęście po zjedzeniu serca napotkanego w pobliżu przeciwnika otrzymamy możliwość przywoływania nowego rodzaju Darklingów - Kamikadze. Ten demon specjalizuje się w wysadzaniu się w powietrze w pobliżu przeciwników. W ten sposób potrafi również oczyszczać zablokowaną drogę. Wzywamy go więc z pobliskiego portalu, a po chwil zrobi nam przejście.
Schylamy się i idziemy tunelem. Przy jego wyjściu dostrzeżemy dwóch kolejnych przeciwników. Jeżeli jednak zakradniemy się w ich pobliże, znajdziemy portal. Ponownie przywołujemy kamikadze i czekamy, aż wykona za nas czarną robotę. Idąc dalej (i pokonując napotkanych żołnierzy), dojdziemy do wyjścia z okopów.
Uwaga!
Od tej pory większość napotykanych w tym świecie przeciwników stanowić będą nieumarli. Nie będzie można ich zabić ze zwykłej broni, ponieważ po chwili wstaną z ziemi i będą kontynuować atak. W tym momencie jedynym skutecznym sposobem eliminacji tego rodzaju wrogów jest zjadanie ich serc.
Pokonujemy napotkaną obok wyjścia z okopów grupkę Niemców i ruszamy przed siebie. Jeżeli nie zboczymy po drodze, powinniśmy dotrzeć do sporego wąwozu.
Skręcamy w prawo i idziemy wzdłuż przepaści. Po chwili powinniśmy dotrzeć do widzianego wcześniej przez lornetkę demona, który okaże się jednym z jeźdźców apokalipsy - Zarazą. Jego krzyk jest dla nas śmiertelnie niebezpieczny, więc pamiętajmy o tym, by mieć włączoną Ciemność. Przed Zarazą skręcamy w prawo i wstępujemy na drewniany pomost.
Idziemy nim eliminując kolejnych przeciwników, aż dochodzimy do wejścia do bunkra. Drzwi są oczywiście zamknięte. Zabijamy znajdującego się po prawej strażnika i wpełzamy do środka za pomocą macki. Pędzimy korytarzem aż do głównego pomieszczenia, gdzie odblokowujemy drzwi oraz, jeśli nam się uda, załatwiamy napotkanych przeciwników.
Możemy już wejść do środka. Zbieramy amunicję i rozglądamy się po pomieszczeniu. W pewnym momencie dojrzymy drzwi, nad którymi znajduje się niewielki otwór - w sam raz na mackę. Posyłamy ją tam i odblokowujemy drzwi. Tutaj również możemy spróbować zabić przebywającego w korytarzu przeciwnika. Jeżeli się nie uda, wchodzimy do środka bohaterem i eliminujemy go standardowo, za pomocą broni.
W pewnym momencie dotrzemy do portalu, z którego przywołujemy Kamikadze. Darkling wysadzi się w sąsiednim korytarzu, robiąc dziurę w ścianie i pozwalając nam wyjść na zewnątrz. Oddalając się od bunkra dotrzemy do zajmowanych przez naszych sojuszników okopów.
Rozmawiamy z napotkanymi Anglikami. Po jednej stronie okopów znajdziemy wejście do kanałów. Otwieramy klapę i schodzimy na dół.