Rozdział I - Stacja Canal Street, Stacja Fulton Street, Rzeźnia w Grinder's Lane poradnik The Darkness
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Stacja Canal Street
Na miejscu na nasz pager przyjdą dwie wiadomości. Jedna jest od Jenny, druga od Pauliego. Po ich przeczytaniu udajmy się do najbliższego automatu telefonicznego i zadzwońmy do obu osób. Jenny jedzie do wysadzonego w powietrze sierocińca, by sprawdzić, czy może jakoś pomóc. Umawia się z nami po drodze. Wsiadamy więc do metra i jedziemy na drugą stację.
Stacja Fulton Street
W pobliżu torów dostrzeżemy starszą kobietę, która wygląda, jakby czegoś szukała. To Ingrid Pulanski, która, jak przyzna po krótkiej rozmowie, upuściła gdzieś na tory swoją bransoletkę. Zgadzamy się jej pomóc. Czekamy aż pociąg przejedzie i zaraz za nim zeskakujemy na dół. Trzymając się bliższej peronu strony kręcimy się w pobliżu miejsca, gdzie stoi staruszka. Po chwili powinniśmy trafić na zgubę, którą niezwłocznie oddajemy właścicielce.
Po drugiej stronie peronu napotkamy Charlene Warburton, która zaproponuje nam zakład. Kobieta rzuci na tory cztery monety, a my musimy je zebrać zanim nadjedzie pociąg. Przystajemy na to, a następnie (to bardzo ważne!) od razu zeskakujemy na tory i idziemy nimi za Wartburton. W pewnym momencie kobieta zatrzyma się i rzuci monety. Mamy około trzy sekundy na ich zebranie, następnie szybko wskakujemy na peron. Jeżeli nie uda nam się zgarnąć wszystkich naraz, możemy poprosić Wartburton o kolejną próbę.
Kierujemy się w kierunku sierocińca (St. Mary's Orphanage). Przy wyjściu na ulicę czeka na nas Jenny wraz ze starym znajomym, Jimmym the Grape. W tym momencie w telewizji rozpocznie się transmisja na żywo z miejsca wybuchu. Przez chwilę całą trójką oglądamy wiadomości, a następnie zaczynamy rozmowę. Jimmy będzie chciał zamienić z nami parę słów na osobności. Dowiemy się o możliwości pokrzyżowania szyków Pauliego. Długo się nie zastanawiając, zgadzamy się wykonać zadanie.
Rzeźnia w Grinder's Lane
Po wyjściu z metra przejdźmy na drugą stronę ulicy, gdzie spotkamy stojącego pod latarnią Franka Mortisa. Mężczyzna powie nam, w jaki sposób można otworzyć bramę prowadzącą do wnętrza rzeźni. Następnie idziemy wzdłuż płotu, aż dochodzimy do bramy.
Wysyłamy mackę na drugą stronę. Tam, na prawej ścianie, dostrzegamy skrzynkę kontrolną. Niszczymy ją, by otworzyć bramę. Jeżeli nam się uda, możemy w drodze powrotnej wyeliminować dwóch pilnujących placu bandytów.
Wchodzimy do środka i kierujemy się do warsztatu (ma napis Workshop na drzwiach). Wewnątrz wysłuchujemy komunikatu radiowego i podnosimy kanister z benzyną, a następnie wychodzimy.
Kierujemy się w stronę znajdującej się pod zadaszeniem bramy. Wciskając guzik na ścianie otwieramy ją i wchodzimy do środka. W ten sam sposób pokonujemy dwie kolejne bramy. W mniejszym pomieszczeniu przygotowujemy się do walki i otwieramy następne drzwi. Za nimi czekać będzie na nas czterech przeciwników, do których po chwili dołączy następny.
Pamiętajmy o tym, by po drodze pozbywać się źródeł światła, których niestety w rzeźni nie brakuje. Oczyszczamy kolejne pomieszczenie i zbliżamy się do szeregu drzwi w ścianie naprzeciwko.
Kierujemy się do drzwi po prawej stronie. Przez małe okienko dostrzegamy pomieszczenie z trzema kolejnymi wrogami oraz pieniędzmi na stole. Niestety, drzwi są zamknięte. W ten sposób manipulujemy kamerą, by dojrzeć portal i przywołujemy przez niego Gunnera. Ten powinien zając się przeciwnikami. Kiedy już będzie po wszystkim, przywołujemy Berserkera, który otworzy nam drzwi. Wewnątrz podpalamy pieniądze, zjadamy serca i wycofujemy się z pomieszczenia.
Wchodzimy do sąsiedniego pokoju. Pozbywając się kolejnych przeciwników docieramy do części biurowej i odblokowujemy drzwi znajdujące się w pobliżu męskiej łazienki. Wychodzimy na zewnątrz. Udajemy się na stację metra.