The Trial and Execution of Guybrush Threepwood 3 | Chapter 4 poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Powiększenie Gąbki - zmysł 1 (wzrok)
Twoim zadaniem jest zdobyciu kawałka materiału, który jest bardzo jasny. Wybór pada na marynarkę Stana . Skieruj się w stronę wejścia do dżungli. Zaobserwujesz, jak Marquise ucieka ze swojego laboratorium - udaj się zbadać co się stało. Kiedy wejdziesz do środka, zastaniesz umierającą Morgan #1 . Wyszepce Ci ona coś do ucha. Rozejrzyj się po laboratorium, zwracając uwagę na dziwny kask zwisający z sufitu #2 , a także kolekcje przeróżnych owadów. Odwiedź również zamknięty pokój - otworzysz go przy pomocy haka (Hook ). W środku znajdziesz wiaderko z kończynami (Sack of Severed Legs ).
Bogatszy o wiedzę na temat owadów udaj się do chaty Voodoo Lady [MAPA: Chata Voodoo Lady ]. Miejsce jest zrujnowane #1 . Użyj lampy, by przywołać do siebie ćmy (Leg Lamp ). Powróć do doków [MAPA: Doki ] i udaj się do Stana , tym razem sprzedającego całkowicie inne drobiazgi. Kiedy zaprezentujesz lampę, ta zgaśnie, ćmy zaś zlecą się do święcącego szyldu. Zapytaj o figurkę LeChucka, kiedy za zacznie połyskiwać, ćmy zaatakują sprzedawcę #2 . Ten pobiegnie do domu, po drodze zostawiając zniszczony kawałek marynarki - zabierz go sobie (Jacket Shreds ). Owiń gąbkę skrawkiem materiału (La Esponja Grande + Jacket Shreds ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 2 (węch)
Wejdź do dżungli [MAPA: Dżungla ]. Przyglądnij się ponownie menu, zwiń wszystkie cztery rogi i dopiero wtedy górę i dół - otrzymasz mapę. Idź do ołtarza #1 :
- ścieżka w górę.
Połóż na ołtarzu jedną nogę (Sack of Severed Legs ). Usłyszysz odgłosy bestii, czym prędzej się ukryjesz. Przejdź dwukrotnie w lewo, ujrzysz Elaine i Marquesa . Przy trupie po lewej #2 znajdziesz notkę wspominającą o drodze, którą zostawiła bestią, usłaną świetlikami.
Wiedząc co nieco o świetlikach wróć do Klubu 41, skąd zabierzesz worek z cukrem (Sack of Sugar ). Powróć do wejścia do dżungli [MAPA: Dżungla ], a następnie skieruj się do studni #1 :
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę.
Wsyp do niej cukier (Sack of Sugar ), po chwili zlecą się świetliki. Zanurz jedną kończynę w tym rozkładzie wody z cukrem (Sugar-Dipped Severed Leg ) #2 .
Po raz kolejny podłóż nogę na ołtarzu i ukryj się. Teraz możesz iść na świetlikami, wskażą Ci drogę do bestii #1 :
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- w prawo między drzewami.
Przy pomocy lampy (Burned Out Leg Lamp ) wydobądź spomiędzy zębów bestii łapę lwa (Lion's Paw ) #2 . Użyj jej na gąbce (La Esponja Grande + Lion's Paw ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 3 (smak)
Twoim zadaniem jest odnaleźć coś bardzo intensywnego w smaku. Udaj się do Klubu 41 [MAPA: Doki ]. Na ladzie po prawej stronie znajdziesz tabliczkę z wyzwaniem Fugu Jolokia. Wypytaj barmana o co chodzi w wyzwaniu. Polega ono na utrzymaniu najostrzejszej na świecie papryki na swoim języku co najmniej 11 sekund. Pierwsza próba spełźnie na niczym #1 , gdyż nawet nie będziesz w stanie utrzymać jej wystarczająco długo w dłoni. Kiedy spróbujesz chwycić ją hakiem (Hook ), Twój język nie poradzi sobie z zadaniem #2 .
Przypomnij sobie dziwny kask w laboratorium doktora. Nim się tam udasz poproś barmana o ponowne przystąpienie do wyzwania - szklana ochrona zostanie zdjęta. Idź do laboratorium. Po założeniu kasku #1 naciśnij guzik pierwszy od lewej. Stracisz całkowicie czucie w języku. Bardzo uważnie powróć do Klubu 41 - jeśli cokolwiek powiesz, odzyskasz czucie. Używając haka (Hook ) chwyć papryczkę i połóż na niej język #2 . Wygrasz zawody, w nagrodę możesz zatrzymać sobie paprykę (Fugu Jolokia ). Wetrzyj ją w gąbkę (La Esponja Grande + Fugu Jolokia ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 4 (szósty zmysł)
Aby użyć szóstego zmysłu, musisz użyć mapy. Udaj się do dżungli [MAPA: Dżungla ], zagnij wszystkie cztery rogi kartki, po czym ją złóż. Skieruj się, zgodnie z instrukcjami, do czerwonego bożka:
- ścieżka w górę;
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w dół;
- ścieżka w górę.
Kiedy znajdziesz się na miejscu #1 , odwiń dolną część mapy, a następnie lewy dolny narożnik. Kiedy ponownie zegniesz dół, zauważysz znak zapytania (ziemia zadrży):
- ścieżka w lewo.
Użyj haka (Hook ), by otworzyć skrzynię. W środku znajdziesz karty tarota (Tarot Cards ) #2 . Użyj ich na gąbce (La Esponja Grande + Tarot Cards ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 5 (dotyk)
Twoim zadaniem jest odnalezienie czegoś elektryzującego w dotyku. Przydatny może być dywan w Klubie 41 #1 - udaj się tam [MAPA: Doki ]. Po przejściu kilku kroków po dywanie, oberwiesz impulsem elektrycznym. Opuść lokal, raz jeszcze doznasz szoku #2 .
Powiększenie Gąbki - zmysł 6 (słuch)
Ostatnie zadanie jest nieco trudniejsze. Musisz uzyskać odgłos beknięcia na tyle głośny, by wszyscy zdołali go usłyszeć. Oczywistym wyborem jest maszyna do kontroli wiatru [MAPA: Dziwne urządzenie ]. Zastaniesz tam Elaine oraz Marquisa #1 . Wpadniesz w pułapkę i nie będziesz mógł się ruszyć. Spróbuj wrzucić gąbkę morską (La Esponja Grande ) do wnętrza maszyny, niestety nie uda Ci się #2 .
Za każdym razem, kiedy Twoja żona będzie odpierała ataki szalonego doktora, trafi w kołowrotek i wyłączy maszynę (a dokładniej jej świecące oczy, co sprawi, że ćmy odlecą). Gdy użyjesz papryczki (Fugu Jolokia ) na Twoim przeciwniku #1 , ten czym prędzej zanurzy głowę w wiadrze z wodą. Wsyp do niego cukier (Sack of Suger ), nadlecą świetliki. Ponownie zaatakuj go papryką (Fugu Jolokia ) - teraz wokół niego będą latały świecące robaczki #2 .
Rozkaż Elaine zaatakować doktora, ćmy czym prędzej zlecą się do świetlików, atakując Marquise'a #1 . Z głowy spadnie mu gąbka, a także Twoja ręka - pozbawiając go tym samym nieśmiertelności. Gdy będzie próbował ją odzyskać, wpadnie do maszyny. Wrzuć weń również gąbkę (La Esponja Grande ), która po chwili urośnie #2 i zacznie leczyć wszystkich piratów. Pozostaje Ci już tylko obejrzeć animację kończącą rozdział czwarty.