Rise of the Pirate Gold 2 | Chapter 5 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Odnalezienie medalionu
Utworzy się portal (generalnie to nie jeden, w pozostałych lokacjach również znajdziesz inne portale przenoszące Cię gdzie indziej) #1 , przejdź przez niego. Natrafisz na LeChucka oraz Elaine #2 . Sprawy się trochę skomplikują, Twoja żona przejdzie na złą stronę. Kiedy do masztu wbije się sztylet spróbuj go wyciągnąć - niestety nie dasz rady, gdyż jesteś duchem. Po chwili zostaniesz oblany zaklętym piwem korzennym, co sprawi, że powrócisz do świata umarłych. Bez cielesnej formy nie jesteś w stanie nic zdziałać.
Aby powrócić do swojego ciała możesz użyć medalionu Voodoo Lady , który wpierw musisz znaleźć. Udaj się do lokalizacji szermierzy [MAPA: Szermierka ], napotkasz tam na wspominaną przed chwilą Voodoo Lady , z tym, że pod postacią krabów #1 . Dowiesz się, że by połączyć ciało z duchem najlepszym wyjściem jest duchowa guma Mix n' Mojo. Kobieta żuła ja podczas pobytu w więzieniu, więc musisz tam szukać. Udaj się pod swój grobowiec [MAPA: Bramka wejściowa ], znajdziesz tam portal #2 .
Znajdziesz się w barze na tratwie wraz z Winslowem #1 . Zeskocz na dno oceanu, zauważysz medalion, który niestety jest przyczepiony do rośliny #2 . Podpłyń do jaskini, znajdziesz tam swoją starą znajomą - Anepolme , która jest bardzo blisko z kapitanem Winslowem . Tylko ona jedna jest w stanie pomóc Ci ściągnąć z rośliny medalion, lecz nie chce opuścić jaskini ze strachu przed LeChuckiem .
Powróć na tratwę i przekaż swojemu znajomemu informacje kto znajduje się na dnie oceanu. Poproś go o jakiś znak, by ta mogła opuścić jaskinię. Winslow napisze poemat, przywiąże do kamienia i wrzuci do oceanu. Zeskocz na dół i poinformuj syrenę, o wiadomości od jego ukochanego. Kiedy będzie przepływała obok rośliny, ta zacznie się kołysać #1 . Zamknij muszlę i odejdź kawałek - bąbelki powietrza wypchną siatkę na powierzchnię #2 .
Połączenie ciała z duchem
Winslow przechwyci medalion. Na miejscu zdjęcia Voodoo Lady umieść swoje (Ghost Photo ) #1 i poproś przyjaciela, by nacisnął przycisk. Przeniesiesz się do baru, do swojego ciała.
UWAGA: Musisz pamiętać, że przebywanie w swoim ciele działa tylko na określony czas.
Jeśli będziesz próbował się bronić - oberwiesz kasą fiskalną. Od razu się poddaj i daj zaprowadzić do celi #2 .
Z tyłu znajdziesz poluzowaną cegłę (Loose Brick ), która skrywa pamiętnik (Bugeye's Diary ) #1 . Dowiesz się z niego co nieco o Bugeye'u , mianowicie o tym jak wydostał się z wnętrza krowy morskiej oraz o małym epizodzie z syrenami. Po chwili powrócisz do swojego ducha, na tratwę. Przejdź przez portal i popłyń łodzią kolokacji szermierzy [MAPA: Szermierka ], wyjdź po schodach i przejdź przez tamtejszy portal. Znajdziesz się w barze, tym razem pod postacią ducha #2 .
Zapytaj Bugeye'a w jaki sposób wydostał się z krowy morskiej - ten nie będzie miał zamiaru o tym mówić.
- Powiedz, że wydostał się przez język podczas pocałunku krów morskich.
- Następnie przypłynął na wyspę Flotsam na syrenie.
Przedrzeźniania ciąg dalszy - wykona identyczny wyraz twarzy jak Bugeye #1 (Stinky + Tweaking + Meanie). Kiedy rzuci się na Ciebie z pięścią, Ty wykonasz unik, niechcący oberwie barman, za co Twój oponent trafi do celi. Przejdź z powrotem przez portal, udaj się kolejnym portalem na tratwę [MAPA: Bramka wejściowa ]. Poproś o wciśnięcie guzika - ponownie poddaj się bez bicia, by trafić do więzienia #2 .
Zakoś pusty kufel stojący na oknie (Mug ). Spróbuj gumę, która jest przyklejona u góry okna - jest całkowicie pozbawiona smaku. Nie tej szukasz. Popróbuj kilka przyklejonych na parapecie #1 , dość ciężko będzie wybrać tę odpowiednią. Za plakatem znajdziesz dziurę, dzięki której możesz bardzo łatwo dostać się do baru, niestety przy próbie przejścia przez nią wrócisz do swojej duchowej formy. Raz jeszcze udaj się do portalu, dzięki któremu znajdziesz się w barze [MAPA: Szermierka ]. Podejdź do barmana i przestrasz go, wykonując jakąkolwiek straszną minę. Ten trafi lotką w beczkę piwa, które wleje się do kufla #2 trzymanego przez Twoje ciało.
Przejdź z powrotem przez portal, udaj się kolejnym portalem na tratwę [MAPA: Bramka wejściowa ]. Poproś o wciśnięcie guzika - ponownie poddaj się bez bicia, by trafić do więzienia. Tym razem masz przy sobie kufel wypełniony piwem korzennym. Bardzo dobrze pamiętasz jak zachowuje się dusza, gdy jest nim polana - oblej gumy na parapecie (Root Beer ) #1 , ta, której szukasz, zareaguje w jakiś sposób na piwo. Kiedy zaczniesz ją żuć, a następnie połkniesz, nastąpi połączenie Twojego ciała z duszą #2 . Udasz się na pojedynek z LeChuckiem .
Jak zmniejszyć gąbkę
Musisz znaleźć sposób na zmniejszenie La Esponja Grande, by LeChuck nie mógł już więcej wsysać klątwy. Pozostaje wciąż jeden nieodwiedzony portal [MAPA: Poszukiwacze skarbów ], który zaprowadzi Cię do niewielkiej lokacji #1 , gdzie ponownie spotkasz Voodoo Lady , tym razem pod postacią nieżywej mewy. Aby zmniejszyć Wielką Morską Gąbkę musisz użyć odwróconego zaklęcia, którego oczywiście nie posiadasz, musisz sam popytać ludzi. Użyj haka (Hook ) by otworzyć skrzynię (LeChuck's Bunkle ) #2 .
Odszukaj swojego starego przyjaciela, Galeba . Znajdziesz go w początkowej lokacji, tuż przy maszynie z napojami [MAPA: Bramka wejściowa ] #1 . Zapytaj o odwrócenie zaklęcia - otrzymasz kartkę z opisem diety zmysłów (Diet of the Senses Spell ) #2 .