Launch of the Screaming Narwhal 4 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Dziwny bożek
Jeżeli nie masz dostępu do tego bożka [MAPA: Dziwny bożek ], musisz dojść tam na piechotę. W tym celu wybierz wejście do dżungli [MAPA: Wejście do dżungli ] i skieruj się następującą ścieżką:
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w lewo.
Umieść na jego wierzchu wiatrowskaz (Ancient Weather Vane ), ten odpowiednio się przekręci i będzie wskazywał jedną z czterech twarzy. Musisz uzyskać identyczną twarz na bożku #1 , po czym aktywować mechanizm narzędziem-kluczem. Zauważysz, że brakuje jednego z okręgów - tego z kształtami oczu. Powróć do miasta [MAPA: Doki ], na swój statek. Zabierz z pokładu ogromny krążek sera (Cheese Wheel ) #2 .
Nim powrócisz do bożka, musisz zdobyć kształty oczu. W tym celu skieruj się pod sąd, gdzie znajdziesz kilka rzeźb pod więziennymi kratami #1 . Odbij je na serze (Cheese Wheel ) i wróć do bożka [MAPA: Dziwny bożek ]. Umieść ogromny ser (Imprinted Cheese Wheel ) na miejscu brakującego krążka na bożku. Wybierz właściwy wzrok i aktywuj mechanizm (Ancient Tool ) - kolejna dziur zostanie przytkana, wiatr zacznie zmieniać swój kierunek #2 .
Zniszczony bożek
Jeżeli nie masz dostępu do tego bożka [MAPA: Zniszczony bożek ], musisz dojść tam na piechotę. W tym celu wybierz wejście do dżungli [MAPA: Wejście do dżungli ] i skieruj się następującą ścieżką:
- ścieżka w górę;
- ścieżka w prawo.
Gdy przybędziesz na miejsce, Marquis będzie tam już na Ciebie czekał #1 . Odwróć jego uwagę używając ostatniej opcji dialogowej. W tym momencie szybko użyj tuby w kształcie litery U (U Tube ) na jego broni, by po wystrzale, podmuch powietrza wrzucił doktora do bożka #2 .
Aby prawidłowo ustawić wzory wzroku, nosa i ust musisz zdać się na okrzyki Marquisa . Gdy wydany przez niego dźwięk będzie spokojniejszy (Ahhhh, Ohhh itp) znaczy, że trafiłeś z odpowiednim wzorem. Obrazek #1 prezentuje, które ustawienia wybrać. Na koniec aktywuj mechanizm (Ancient Tool ) - kolejna dziur zostanie przytkana, wiatr przestanie wiać w stronę wyspy, będziesz mógł wypłynąć na swoim statku #2 .
Kierunek rejsu
Twoja zaklęta ręka nie będzie pozwalała Ci wypowiedzieć jaki kierunek statek ma obrać #1 . Dodatkowo będzie Cię co chwilę biła i ciągnęła za włosy. Próba wskazania na mapie #2 również zakończy się niepowodzeniem, zostaniesz uderzony i upadniesz pod masztem.
Udaj się na mostek kapitański. Gdy przejmiesz stery, Twoja dłoń naumyślnie przekręci sterem gwałtownie w prawo, w efekcie czego jedna z beczek przeturla się pod działo #1 . Z uwagi na dłoń nie jesteś w stanie otworzyć beczki, musisz więc wspomóc się działem.
UWAGA: odkąd opuścić ster dostaniesz kilkanaście sekund zanim Twój podwładny go przejmie i przywróci równowagę na statku! Musisz wykonać swoje zadanie bardzo szybko i sprawnie!
Gdy tylko statek się przechyli, czym prędzej zbiegnij na dół i uruchom działo. Dzięki temu roztrzaskasz beczkę, a na pokładzie rozleje się smoła #2 .
Ponownie spróbuj wskazać drogę docelową na mapie. Kiedy Twoja ręka Cię uderzy i upadniesz, trafisz prosto na smołę #1 , dzięki czemu nie będzie w stanie drgnąć. W tym momencie nie będzie żadnych przeszkód, by powiedzieć Winslowowi jaki kurs ma obrać statek #2 . Pozostaje Ci już tylko obejrzeć animację kończącą rozdział pierwszy.