The Siege of Spinner Cay 2 | Chapter 2 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Artefakt żółwia
Skieruj się do dżungli na wyspie [MAPA: Spoon Isle ], a następnie obierz kierunek na sam szczyt:
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- ścieżka w górę;
- ścieżka w lewo.
Natrafisz na LeChucka #1 głowiącego się nad wydobyciem artefaktu. Zabierz kupon na ostrygi (Oyster Coupon ) leżący na ziemi po lewej stronie. Dawny złowieszczy pirat nie będzie sobie dawał za bardzo rady i poprosi o małą podpowiedź. Wypytaj go o przedmioty jakie posiada. Możesz zabawić się w różne śmieszne kombinacje. Powróć do siedziby syren [MAPA: Spinner Cay ] i zrealizuj kupon na ostrygi (Oyster Coupon ) u Anemone . Zbadaj ostrygę #2 - wyciągniesz z jej wnętrza perłę (Pearl ). Powróć do LeChucka i wręcz mu ją (Pearl ).
Podpowiedz mu, by użył perły z narzędziem-kluczem, a tak powstały przedmiot umieścił w mechanizmie #1 . Na koniec podejdź pod drugi mechanizm i umieść swoje narzędzie-klucz (Ancient Tool ) w nim. Artefakt stanie przed Tobą otworem #2 . Podnieś łom (Prying Tool ), który znajduje się przy nim i spróbuj go wyciągnąć - niestety nie dasz rady. Poproś o pomoc LeChucka .
Gdy wydobędziecie artefakt, niefortunnie zostaniesz spadniesz z klifu #1 . Zabierz łom (Prying Tool ) i skieruj się ku wyjściu z dżungli. Po drodze spotkasz swojego kompana, który wręczy Ci artefakt żółwia (Summoning Turtle Artifact ) #2 .
Aatak na Spinner Cay
Powróć do Spinner Cay [MAPA: Spinner Cay ], które znajduje się teraz pod obstrzałem McGillicuttiego #1 . Blokuje on wszystkie możliwe drogi ucieczki, by móc dorwać artefakty. Po zawaleniu się jednego z posągów, czym prędzej biegnij uratować Elaine #2 .
Przekaże Ci ona swój plan odwrócenia uwagi atakujących statków i prześlizgnięcia się do swojego. W tym celu będziesz musiał skorzystać z pomocy LeChucka . Jeżeli nie zabrałeś wcześniej, udaj się do stoiska oferującego naprawę masztu i zabierz wiadro (Bucket ) #1 . Przy jego pomocy zbierz leżący na ziemi gorący węgiel (Bucket + Hot Coals ) #2 .
Na ratunek LeChuckowi
Popłyń na wyspę [MAPA: Spoon Isle ] i zlokalizuj LeChucka :
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w górę.
Zostanie on przygwożdżony przez kilku piratów #1 , którzy nie spoczną, póki nie dostaną artefaktu żółwia. Musisz mu pomóc, gdyż jest Ci potrzebny do odwrócenia uwagi okrętów. Musisz dać piratom to, czego szukają, czyli stworzyć fałszywy artefakt żółwia. Skieruj się w lewo. Znajdziesz coś na kształt starożytnego grilla #2 . Niestety brakuje mu pokrętła do ustawiania temperatury.
Pędź do komnaty królowej [MAPA: Spinner Cay ], gdzie znajdziesz poszukiwane pokrętło (Hot Tub Controls ) #1 . Ponownie powróć pod grill [MAPA: Spoon Isle ]:
- ścieżka w prawo (lewo);
- ścieżka w górę;
- ścieżka w lewo (prawo).
Umieść zdobyty przed chwilą przedmiot na swoim prawowitym miejscu (Hot Tub Controls ). wysyp rzężący się węgiel (Bucket o' Coals ) u spodu, po czym podkręć temperaturę. Musisz poświęcić swoją papugę (Pyrite Parrot ) i przetopić ją na płynne złoto #2 . (Bow of Melted Pyrite )
Nie jesteś w stanie dobiec do ołtarzyka zanim złoto nie zastygnie (podgrzej je ponownie). Będąc pod grillem udaj się na klif:
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- ścieżka w lewo.
Użyj złota (Bow of Melted Pyrite ) na skraju góry #1 trafisz centralnie w formę artefakty. Aby dostać się do fałszywego artefaktu powróć do wejścia do dżungli i obierz następującą drogę:
- cały czas ścieżka w lewo.
Przy pomocy łomu (Prying Tool ) wyciągnij fałszywy artefakt (Fake Turtle Artifact ) #2 .
Powróć do LeChucka (droga od głównego wejścia do dżungli):
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w górę.
Użyj na nim artefaktu (Fake Turtle Artifact ) #1 . Kiedy tylko piraci rozprawią się z Twoim przyjacielem, odejdą. Możesz przekazać mu wiadomości od Elaine - którąkolwiek opcję wybierzesz, LeChuck zajmie się obsługą działa na wyspie #2 , nie Ty. Powróć na tratwę i podpłyń do blokady [MAPA: Blokada ].
Kiedy piraci będą zajęci odpieraniem ataków Elaine i LeChucka #1 , przepłyń spokojnie do Krzyczącego Narwala #2 .