Lair of the Leviathan 3 | Chapter 3 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
W poszukiwaniu języka krowy morskiej
Nadszedł czas na odnalezienie języka krowy morskiej, który pomoże Ci w porozumieniu się z nimi. De Cava nie pamięta, któremu członkowi załogi powierzył pilnowanie tego artefaktu, więc musisz przeprowadzić małe śledztwo przepytując wszystkich po kolei. Zajrzyj do skrzyni na mostku kapitańskim. Wewnątrz znajdziesz kartotekę każdej osoby #1 . Największym strachem Noogiego jest siostra Agnes. Jeśli uda Ci się uzyskać identyczny wyraz twarzy #2 (Stinky + Crosseyed + Geezer ) przed nim, ten wyzna, że nic nie wie - mówi prawdę.
Kolejnym celem jest Bugeye . Z nim pójdzie jak z płatka, gdyż po napomknięciu o torturach od razu się przestraszy #1 i przyzna, że nic nie wie. Nadszedł czas na Santino . Poproś Morgan o jej miecz (Morgan's Sword ), przy jego pomocy odetnij głowę kościotrupowi #2 . Przestraszony Twoim brakiem skrupułów Moose od razu wyśpiewa, że to on strzegł języka, a jest nim lejek, którego używał do picia.
Zabierz z pokładu podskakującą rybę (Flopping Fish ), po czym wskocz do wody. Aby zostać ponownie połkniętym przez krowę morską użyj głowy konika morskiego (Seahorse Head ) #1 . Zauważysz język, jednak nie możesz go sięgnąć z uwagi na zbyt niski poziom żółci. Postaw podskakującą rybę (Flopping Fish ) na bębenkach #2 , pozwoli Ci to utrzymać cały czas wysokie tempo gry.
Zejdź na dół i podnieś język (Tongue of the Manatee ) #1 . Aby opuścić Wnętrzne ssaka, wlej trochę płynu, który otrzymałeś wcześniej od De Cava'y (Manatee Lax ) do żółci #2 .
Rozmowa z samicą
Próba bezpośredniej rozmowy z samicą spełźnie na niczym, udaj się więc do samca po lewej. Zapytaj się #1 , czy możesz mu jakoś pomóc (Courtasy), dowiesz się, że próbuje poderwać samicę chowającą się w jaskini, lecz nie potrafi rozmawiać z kobietami. Zaoferujesz mu swoją pomoc #2 .
Poniżej znajdziesz kilka przydatnych kwestii w komunikacji z samicą krowy morskiej (w skróconej wersji, lecz ich sens pozostał zachowany). Możesz pomylić się dwa razy, zanim ta całkowicie straci ochotę do rozmowy. Jeśli poprawnie odpowiesz na dwa pytania, samica zgodzi się na randkę. W przypadku popełnienia jednego błędu, musisz odpowiedzieć na jedno pytanie więcej.
Kwestia samicy | Twoja kwestia | Kategoria |
Dlaczego powinnam przeznaczyć na Ciebie czas? (Why should I give you time of day) | Straciłem zegarek. (I've lost my watch) | Nagłe wypadki (Emergencies) |
Gdzie popłyniemy? (Where will we go) | Chciałbym zwiedzić Akwarium. (I'd like to visit the Aquarium) | Imprezowanie (Getting Around) |
Jesteś zdenerwowany? (You're not nervous, are you) | Gdzie jest łazienka? (Where is the bathroom) | Nagłe wypadki (Emergencies) |
Co powiesz kiedy urwę Ci głowę? (What will you say when I rip off your head) | Stój, złodziej! (Stop, thief) | Nagłe wypadki (Emergencies) |
Nie chce nikogo z dużym bagażem. (I don't want anyone with a lot of baggage) | Nic nie deklaruję. (I have nothing to declare) | Pieniądze i usługi (Money & Customs) |
Wszystkie samce to imbecile. (All of you male manatees are imbeciles) | Telewizja nie działa. (The TV does not works) | Hotele i restauracje (Hotel & Restaurant) |
Wy samice to banda zimnych ryb. (You males are a bunch of cold fish) | Lubię gorące i ostre. (I prefer it hot and spicy) | Hotele i restauracje (Hotel & Restaurant) |
Nikt nie zna drogi do mojego serca. (Nobody knows the way to my heart) | Masz mapę? (Do you have a map) | Imprezowanie (Getting Around) |
Wiesz copowiem jak pożrę Twoje serce? (What I'll say after I devour your heart) | Wyśmienity posiłek. (The meal was excellent) | Hotele i restauracje (Hotel & Restaurant) |
Myślisz, że wszystko wiesz? (You think you're celver, don't you) | Nie rozumiem. (I don't understand) | Uprzejmości (Courtesy) |
Jesteś wielbicielem kary? (What are you, a glutton for punishment) | Możesz powtórzyć? (Please, repeat this) | Uprzejmości (Courtesy) |
Mojej miłości nie można kupić mądrymi słowami. (You can't buy my love with clever words) | Ile kosztuje? (How much it is) | Pieniądze i usługi (Money & Customs) |
Kiedy w końcu samica wyjdzie z jaskini, śmiało wejdź do środka, gdzie znajdziesz Wielką Morska Gąbkę #1 . Powrócisz teraz na pokład statku, gdzie będzie czekała na Ciebie małą niespodzianka. Cała załoga obróci się przeciwko Tobie i Morgan , zostaniecie uwięzieni w klatkach #2 .
Zwróć Morgan jej miecz (Morgan's Sword ), po czym spróbuj sięgnąć liny nad swoją klatką - nieco opadniesz. Poproś swoją towarzyszkę, by przecięła linę, do której przyczepiona jest Twoja klatka #1 . Ku Twemu zdziwieniu, oponenci zapomnieli zabrać ze sobą gąbkę (La Esponja Grande ), lecz po chwili wrócą, ostrzeliwując Twój okręt. Nie jesteś w stanie podejść do swojego działa - spróbuj więc wspiąć się na maszt. Kula się odbije likwidując działo przeciwnika #2 .
Zwykłe pociski z Twojego działa nie działają na statek przeciwnika. Musisz działać bardzo szybko, nim wróg przywiezie nowe działo. Włóż do swojego działa głowę konika morskiego (Seahorse Head ) i wystrzel. Po chwili pojawi się krowa morska i połknie statek #1 , Morgan zostanie uwolniona #2 . Pozostaje Ci już tylko obejrzeć animację kończącą rozdział trzeci.