Rise of the Pirate Gold 1 | Chapter 5 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Rise of the Pirate Gold
Zaklęcie LeChucka
Mężczyzna opowie Ci, że LeChuck był w stanie wydostać się ze świata umarłych, wracając swoją duszą do swojego ciała, przy pomocy specjalnego zaklęcia, które jest gdzieś zakopane. Wybierz się wpierw do miejsca, gdzie panują mistrzostwie władania mieczem [MAPA: Szermierka ]. Po wyjściu po schodach, a następnym wspięciu się po maszcie natrafisz na Morgan #1 . Spróbuj ją przekonać, by stanęła w szranki z Tobą - będzie to dość ciężkie. Wyciągnij z głowy pirata miecz (Ghost sword ) i zaatakuj siedzącą kobietę. Ta w końcu powstanie i zacznie walkę. Kiedy w końcu przemówisz jej do rozsądku, wetknie miecz wewnątrz korpusu drugiego pirata #2 , tym samym stając się mistrzynią, która będzie testowała każdego śmiałka, który do niej przybędzie. Powiedz jej o tym, że masz pomysł w jaki sposób się stąd wydostać. Jeśli będziesz znał szczegóły, Morgan z chęcią Ci pomoże.
Udaj się do lokalizacji ze skarbami [MAPA: Poszukiwacze skarbów ], na końcu po prawej stronie znajdziesz znak #1 . Jeśli przyglądniesz się bliżej czaszce, po chwili jedna z kości odpadnie - zabierz ją ze sobą (Bone ). Możesz jej użyć, by zdobyć sympatię psiaka w początkowej lokalizacji - popłyń tam [MAPA: Bramka wejściowa ]. Zabierz leżący na przejściu słoik (Tip Jar ) z pieniędzmi (Pirate Bucks ). Ten bardzo pozytywnie zareaguje na podarunek, możesz go zabrać ze sobą (Dog ) #2 . Pies może wskazać ci lokalizację, gdzie zakopane jest zaklęcie - musisz tylko zdobyć jakiś przedmiot, który należał do LeChucka .
Do odwiedzenia pozostałą ostatnia lokalizacja, czyli kryjówka złodziei [MAPA: Kryjówka złodziei ]. Jedynym przedmiotem, który możesz sobie zabrać, to cuchnąca skarpetka (LeChuck's Sock ) #1 , przynależąca niegdyś do LeChucka . Powróć do kopalni skarbów [MAPA: Poszukiwacze skarbów], gdzie znajduje się ogromna ilość oznaczonych miejsc do kopania. Aby znaleźć ten prawidłowy daj powąchać psu skarpetkę (Dog + LeChuck's Sock ), po czym wypuść go na zewnątrz #2 . Pies niespodziewanie pobiegnie w kompletnie innym kierunku.
Wskakuj do łodzi na poszukiwanie swojego czworonogiego przyjaciela. Znajdziesz go w centrum Skrzyżowania [MAPA: Skrzyżowanie ] #1 oszczekującego nogi Galeba . Wykup wpierw swoje zdjęcie (Ghost Photo ). Pokaż mu skarpetkę (LeChuck's Sock ), kiedy ten się nieco przesunie, pies zacznie kopać - wykopie zamkniętą skrzynię (LeChuck's Chest ) #2 . Niestety Twój hak nie jest w stanie sprostać zamkowi, musisz poszukać kogoś kto jest mistrzem w otwieraniu zamków.
Fachowcem jest złodziej, wskakuj do łodzi i płyń do niego [MAPA: Kryjówka złodziei ]. Poproś go o otworzenie skrzyni (LeChuck's Chest ) #1 , ta jednak będzie pusta - jednakże tylko z pozorów, gdyż złodziej wyrzuci zwój do całej sterty pozostałych. Nie jesteś w stanie podejść do stosu kiedy złodziej patrzy. Odwróć jego uwagę. Ponownie daj powąchać psu skarpetkę (Dog + LeChuck's Sock ) i każ mu przeszukać zwoje #2 . Dodaj, żeby ten został kiedy znajdzie zwój, inaczej złodziej odbierze go. Skradnij jakaś losową rzecz - złodziej odprowadzi Cię do łodzi, dając szansę psu na ucieczkę ze zwojem. Naturalnie odbierze to, co przed chwilą skradłeś.
Psa znajdziesz na terenie zakopanych skarbów [MAPA: Poszukiwacze skarbów ] #1 . Ostatni raz poproś go o wyszukanie skarbu (Dog + LeChuck's Sock ), zdobędziesz w końcu poszukiwane zaklęcie (LeChuck's Crossraods Spell ) #2 .
Zaklęcie
Aby wypełnić zaklęcie musisz umieścić na środku Skrzyżowania [MAPA: Skrzyżowanie ] #1 cztery przedmioty opisane w zaklęciu. Pierwszym jest przewodnik - jest nim pies (Dog ), którego masz już przy sobie. Aby zdobyć kotwicę powróć do poszukiwacza skarbów [MAPA: Poszukiwacze skarbów ]. Porozmawiaj z Treasure Hunter , prosząc go o zaprezentowanie jak wykopywać skarby. Kiedy odejdzie od ogromnej sterty złota, zabierz leżącą kotwicę (Anchor ) #2 . Wróć na Skrzyżowanie [MAPA: Skrzyżowanie ] i umieść ją w okręgu.
Potrzebujesz czegoś, co dodaje odwagi w krytycznych momentach. Cóż innego to może być dla piratów jak nie piwo! Udaj się do bramki wejściowej [MAPA: Bramka wejściowa ], wykorzystaj jeden z banknotów (Pirate Bucks ) i zakup jedną butelkę piwa korzennego (Root Beer ) #1 . Płyń z powrotem [MAPA: Skrzyżowanie ] i umieść butelkę w okręgu. Ostatnim czynnikiem jest poświęcenie, wykonane przez kogoś innego w imieniu bohatera. Z tym pytaniem udaj się do Morgan [MAPA: Szermierka ] #2 . Opowiedz jej o tym, że znalazłeś zaklęcie, potrzebujesz tylko poświęcenie kogoś innego w Twoim imieniu. Towarzyszka powie Ci, że spróbuje coś wymyślić - udaj się gdziekolwiek i po chwili powróć. Zalazła rozwiązanie, oboje udacie się do centrum.