The Trial and Execution of Guybrush Threepwood 2 | Chapter 4 poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Sprawa sosu na nodze
Wezwij na świadka Bosun Krebbs . Zostanie przedstawione jej oskarżenie, a także zobaczysz ślad po sosie, który rzekomy Ty zrobiłeś #1 . Otrzymasz także jego szkic (Sketch ). Poproś o przerwę i daj odprowadzić się do więzienia, które opuść chcąc widzieć się ze swoim adwokatem. Kiedy będziesz już na zewnątrz, idź odwiedzić Klub 41, wewnątrz którego zastaniesz Morgan oraz Marquisa #2 .
Kiedy skończą się kłócić, porozmawiaj chwilę z Morgan , a następnie zamów sobie kilka kielonów Volcano #1 . Po wypiciu pięciu, zabierzesz ze sobą wszystkie puste szklanki (Empty Volcano Shot Glasses ) oraz jedną pełną (Blood Island Volcano Shot ). Odejdź od baru, na jednym ze stolików znajdziesz czaszkę ze świeczką. Napełnij jedną szklankę woskiem (Empty Volcano Shot Glass + Puddle of Wax ), który jeszcze nie zdążył zastygnąć (Cup of Hot Wax ) #2 .
Opuść bar, na zewnątrz podejdź do belki, przy której siedzi mewa #1 . Zbierz trochę spływającego oleju (Empty Volcano Shot Glass + Manatee Oil Leak ) do szklanki (Cup of Hot Manatee Oil ). Skieruj się w stronę laboratorium doktora #2 . Zbierz trochę kolejnej, czerwonej, wydzieliny (Empty Volcano Shot Glass + Weird Oozing Fluid ) do pustego kieliszka (Cup of Mysterious Caustic Fluid ).
Na molo znajdziesz rozlany gorący tłuszcz #1 , zbierz go trochę (Empty Volcano Shot Glass + Grase Puddle ) do jednego z pustych kieliszków (Cup of hot Grease ). Przy mieszkaniu szklarza #2 znajdziesz lampę zrobioną z nogi. Niestety nie możesz jej wziąć, gdyż szklarz pilnie czuwa. Nabierz trochę stopionego szkła (Empty Volcano Shot Glass + Puddle ), który wypływa z rynny z okna (Cup of Molten Glass ).
Oblej lampę przed chwilą zebranym roztopionym szkłem, będziesz mógł zabrać zniszczony przedmiot ze sobą (Leg Lamp with Black, Blobby Burn ). Po połączeniu odpowiedniego płynu z lampą jesteś w stanie uzyskać taki sam ślad #1 , jaki posiada poszkodowana pani pirat. Połącz w ekwipunku kolejno:
1. (Leg Lamp with Black, Blobby Burn ) + (Cup of Mysterious Caustic Fluid ) = (Leg Lamp with Red, Parrot Shaped Burn )
2. (Leg Lamp with Red, Parrot Shaped Burn ) + (Cup of Hot Wax ) = (Leg Lamp with Violet, Jolly Roger Shaped Burn )
Udaj się do sądu. Poproś o świadka poszkodowaną panią Krebbs , po czym pokaż jej dowód w postaci utworzonego, identycznego, śladu (Lamp with Violet, Jolly Roger Shaped Burn ) #2 . Zarzuty zostaną wycofane.
Świadek Elaine
Po oddaleniu wszystkich zarzutów, na jaw wyjdzie sprawa klątwy. Po krótkiej kłótni na temat niewinności, pojawi się opętana Elaine #1 , która po chwili ucieka. Zostaniesz umieszczony w celi, strażnik spróbuje zmusić Twoją zonę do przyjęcia koperty, która siłą zaprowadzi ją przed oblicze sprawiedliwości. Niestety biedaczek nie da rady - sam musisz zmusić partnerkę, by chwyciła kopertę (Voodoo Summons ). Udaj się do Klubu 41, gdzie znajdziesz walczącą ją z Morgan #2 .
Skorzystaj z toalety. Kiedy z niej wyjdziesz, spod drzwi wypłynie dziwna wydzielina. Wejdź w nią - do Twojego buta przyczepi się skrawek papieru z przepisem na drink (Tuna Colada Recipe ) #1 . Aktualnie nie jesteś w stanie podejść do barmana ze względu na walkę na ladzie. Musisz w jakieś sposób zmusić panie, by walczyły gdzie indziej. Zagadaj do siedzącej samotnie pani Krebbs . Próba flirtu z nią przyciągnie uwagę walczących ze sobą dziewczyn - przeniosą się na inny stół #2 .
Podejdź do baru. Próba umieszczenia koperty na tarczy do rzutek spełźnie na niczym. Poproś o przygotowanie drinku według podanej recepty (Tuna Colada Recipe ), zyskasz dzięki temu trochę czasu - wykorzystaj to, by przyczepić kopertę (Voodoo Summons ) do tarczy #1 . Kiedy tylko barman poda Ci napój, Morgan i Elaine powrócą na główną ladę. Dopinguj swoją żonę, by ta wykonała pchnięcie, które oczywiście przeciwniczka uniknie. Twoja partnerka przy próbie zdjęcia koperty z miecza dotknie go, tym samym maszerując mimowolnie do sądu #2 .
Podczas przesłuchiwania żony, w pewnym momencie w sądzie zjawi się LeChuck #1 . Przyzna się do winy, a także pogrąży Voodoo Lady - oboje znajdą się w więziennych celach. Porozmawiaj z Voodoo Lady #2 , wręczy Ci ona kartę (Feast for the Senses Menu ) z mapą oraz listą "posiłków-zmysłów", jakimi musisz nakarmić gąbkę, by ta urosła. Co ważne, musisz nakarmić ja w odpowiedniej kolejności, inaczej czar nie zadziała.