Launch of the Screaming Narwhal 1 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Launch of the Screaming Narwhal
Wylądujesz na wyspie, po odbyciu krótkiej konwersacji z piratem przyjdzie lokalny dziennikarz Davey Nipperkin #1 . Którąkolwiek odpowiedź, na pytanie o to jak się nazywasz, wybierzesz, przedstawisz się swoim imieniem, nazwiskiem i tytułem pirata. Wypytaj o wszystko, dowiesz się, że na wyspie znajduje się tylko jeden statek, lecz z uwagi na dziwne wiatry wiejące cały czas w stronę wyspy niemożliwym jest wypłynięcie z portu. Jedyną osobą, która może cokolwiek wiedzieć jest Deep Gut . Aby się z nim skontaktować musisz wpierw dostarczyć dziennikarzowi kilku pirackich newsów do opisania w gazecie. Przejdź do doków, po drodze miniesz Klub 41 - wejście do niego tylko po okazaniu karty członkowskiej. Nieco dalej natrafisz na siedzącego Davey'a #2 . Wypytaj go dokładnie o jakie historie pirackie mu chodzi. Twoim zadaniem jest:
- przejąć jakiś statek;
- znaleźć skarb;
- wszcząć walkę w barze.
Walka w barze
Zadanie jest najprostsze spośród całej trójki. Nim wejdziesz do klubu musisz zdobyć kartę członkowską. Udaj się w lewo, w stronę porty gdzie zacumowany jest statek #1 . Po drodze miniesz dom doktora - za mostkiem, niestety doktor będzie zajęty, o czym poinformuje Cię tabliczka przy drzwiach. Kartę członkowską do Klubu 41 (Membership Card ) znajdziesz w skarpetkach #2 , które suszą się na sznurze do bielizny.
Udaj się do klubu, gdy tym razem będziesz chciał wejść, okażesz kartę i zostaniesz wpuszczony do środka, uprzednio jednak zawiązując sobie oczy #1 , co nakazuje regulamin lokalu. Po chwili rozpoczniesz niewielką bójkę w środku. Po wyjściu dziennikarz podziękuje Ci za Twój wyczyn - będzie miał co napisać w gazecie. Zabierz z ziemi miniaturowy mieczyk, który wkładają do drinków (Grogatini Sword ) #2 .
Ukryty skarb
Kiedy przejdziesz przez dwa filary #1 , wyświetli się mapa. Możesz również udać się na plażę, droga znajduje się na prawo od rozbitej łódki. Przejdź do dżungli [MAPA: Wejście do dżungli ]. Będąc w dżungli możesz w każdym momencie powrócić do tego miejsca klikając na kółko widoczne w lewym dolnym rogu ekranu. Już na wstępie przywita Cię rozwidlenie dróg #2 , udaj się w lewo.
Napotkasz na poszukiwacza skarbów Joaquin D'Oro bawiącego się lalkami #1 . Wypytaj go o wszystko, dowiesz się o zakopanej gdzieś na wyspie unikatowej porcelanowej figurki Ninja. Zapytaj o mapę (D'Oro's Map ), która wskazuje drogę do skarbu. Odwróć uwagę poszukiwacza krzycząc, że widzisz figurkę. Gdy ten się obejrzy zabierz jedną ze zwykłych figurek (Action Figure ). Zbadaj dokładnie mapę #2 .
Odczytanie mapy nie jest takie trudne. Po pierwsze udaj się w miejsce, gdzie znajdziesz studnię (pierwszy punkt na mapie) #1 . Stojąc obok D'Oro udaj się w górę. Użyj mapy (D'Oro's Map ) na studni - ziemia się zatrzęsie. Twoim kolejnym zadaniem jest prawidłowe obranie drogi do skarbu, jeśli nie będziesz podążał zgodnie z mapą nigdy nie znajdziesz prawidłowego miejsca, gdyż zawsze będziesz wracał w ścieżki, w których już byłeś. Podchodząc bliżej do którejkolwiek drogi, w tle usłyszysz dźwięk zwierząt. Możesz natrafić na odgłosy dzików, małp, pszczół bądź ptaków. Na swej drodze natrafisz na kilka bomb (Mini-Bomb ) #2 . Zabierz je ze sobą. Droga którą powinieneś się udać przedstawia się następująco:
1. ścieżka w prawo;
2. ścieżka w prawo;
3. ścieżka w górę;
4. ścieżka w dół;
5. ścieżka w dół;
6. ścieżka w górę;
7. ścieżka w lewo.
Kiedy odnajdziesz właściwą drogę, znajdziesz się w miejscu gdzie zakopana jest figurka #1 . Niestety ktoś był przed Tobą i zabrał ją. Udaj się do doków [MAPA: Doki ], przy redakcji znajdziesz beczkę z tuszem drukarskim #2 . Zanurz w niej figurkę (Action Figure ), by otrzymać zabarwioną figurkę (Ink-Stained Action Figure ). Połącz ją z małym mieczykiem, który był dodawany do drinków (Ink-Stained Action Figure + Grogatini Sword ).
W ten sposób uzyskaną fałszywą figurkę Ninja (Ninja Action Figure ) zanieś do miejsca gdzie ukryty był prawdziwy skarb [MAPA: Zakopany skarb ] i zakop #1 . Udaj się do D'Oro [MAPA: Wejście do dżungli ] powiadomić go o znalezieniu skarbu. Kiedy ten szczęśliwie odkopie figurkę #2 zjawi się dziennikarz dziękujący za kolejny artykuł do gazety.