Launch of the Screaming Narwhal 3 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island poradnik Tales of Monkey Island
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Źródło wiatru
Jako, że Twoja dłoń jest znieczulona, możesz teraz bezproblemowo użyć niszczarki, by rozbić butelkę i wyciągnąć zwój (Unbreakable Bottle Breaker + Unbreakable Bottle ) #1 . Zwój (Ancient Scroll ) będzie pusty #2 .
Udaj się w stronę drukarni. Na schodach przed sądem siedzi pirat - Hemlock McGee #1 . Wypytaj go o wszystko, na koniec prosząc o tajemniczy przedmiot, który umożliwi odczytanie mapy. Dostaniesz go bez większych problemów (Eye of the Manatee ). Użyj go na mapie (Ancient Scroll + Eye of the Manatee ), by umożliwić sobie jej odczytanie #2 . Poniżej znajdziesz mapę w całości odsłoniętą.
Zgodnie z mapą udaj się do ołtarza, [MAPA: Wejście do dżungli ]. Obierz drogę w górę. Podejdź do ołtarza i użyj na nim zwoju (Hemlock's Map ) #1 . Ziemia się zatrząśnie, podobnie jak w przypadku figurki ninja musisz podążać za odgłosami zwierząt, które usłyszysz podchodząc do konkretnej ścieżki. W miejscach, gdzie znajduje się chmura z wiatrem musisz użyć wiatrowskazu (użyj lupy na nim) i skierować się tam, gdzie on wskaże. Droga, którą musisz obrać przedstawia się następująco:
- ścieżka w dół;
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- wrzuć kwiatek (Flower Pot ) do studni, ścieżka w prawo;
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w lewo;
- obejdź naziemny kalendarz naokoło, ścieżka w górę.
W końcu trafisz przed wrota do tajemniczego miejsca, które jest odpowiedzialne za wiatr #2 .
Zauważysz wychodzącego z tajemniczego przejścia doktora. Użyj niszczarki do nietłukącego się szkła (Unbreakable Bottle Breaker ) na nosie z kryształu #1 . Gdy go zniszczysz opadnie maska (Ancient Door Face ) - zabierz ją. Powróć do doków [MAPA: Doki ] i udaj się do domu doktora. Powiedz, że posiadasz dowód na to, że to doktor stoi za manipulacją wiatrem. Jako dowód pokażesz mu maskę z wrót wejściowych. Powiedz także, że idziesz spróbować otworzyć wejście, doktor uda się za Tobą. Automatycznie znajdziesz się przed bramą, po chwili nadejdzie doktor #2 . Zawoła przez otwór czy jest ktoś w środku, po czym odejdzie.
Wrzuć papugę (Pyrite Parrot ) do wnętrza przejścia #1 i raz jeszcze udaj się do domu doktora [MAPA: Doki ]. Gdy tym razem przyjdzie i zada pytanie czy ktoś znajduje się wewnątrz, papuga przedstawi się naszym imieniem i nazwiskiem. Zdziwiony tym doktor, że udało się nam wejść do środka, postanowi to sprawdzić. Kiedy tylko drzwi się otworzą, wejdź do środka #2 .
Dezaktywacja maszyny do kontroli wiatru
Użyj starożytnego narzędzia (Ancient Tool ) na mechanizmie w kształcie muszli, tuż obok maszyny sterującej wiatrem #1 . Otworzą się cztery bożki rozsiane po całej wyspie #2 . Każdy z nich zatyka jedną dziurę potężnej rury, w kształcie saksofony, wsysającej wiatr.
Tajemniczy bożek
Pierwszy - Tajemniczy bożek znajdziesz tuż po prawej. Umieść na jego wierzchu wiatrowskaz (Ancient Weather Vane ), ten odpowiednio się przekręci i będzie wskazywał jedną z czterech twarzy. Musisz uzyskać identyczną twarz na bożku #1 , po czym aktywować mechanizm narzędziem-kluczem. Nie powinieneś mieć z tym problemów. Kiedy ustawisz każdy z trzech okręgów odpowiednio, aktywuj mechanizm (Ancient Tool ) - jedna z dziur zostanie przytkana #2 . Zostaniesz wystrzelony w powietrze przez doktora.
Enigmatyczny bożek
Jeżeli nie masz dostępu do tego bożka [MAPA: Enigmatyczny bożek ], musisz dojść tam na piechotę. W tym celu wybierz wejście do dżungli [MAPA: Wejście do dżungli ] i skieruj się następującą ścieżką:
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w lewo;
Alternatywna droga: obierz ścieżkę w lewo cztery razy.
Umieść na jego wierzchu wiatrowskaz (Ancient Weather Vane ), ten odpowiednio się przekręci i będzie wskazywał jedną z czterech twarzy. Musisz uzyskać identyczną twarz na bożku #1 , po czym aktywować mechanizm narzędziem-kluczem. Zauważysz, że brakuje jednego nosa - tego prawidłowego. Użyj doniczki (Flower Pot ), która to jest tak na prawdę wymaganym nosem #2 . Kiedy ustawisz każdy z trzech okręgów odpowiednio, aktywuj mechanizm (Ancient Tool ) - kolejna dziur zostanie przytkana.