Wygląd tworzonej lokacji | Dungeon Master | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Wygląd tworzonej lokacji
Po stworzeniu własnej lokacji (w tym przypadku podziemi) pojawi się okno jego edycji. Lokacje możesz stworzyć poprzez kliknięcie na mapie i wybranie opcji Dungeon. Pierwszą zakładką będzie zakładka poświęcona ogólnym preferencjom całej lokacji. Jesteśmy tu w stanie zmienić jego nazwę (domyślnie jest to Bandit Caves) oraz opis. Sam opis oczywiście możesz zostawić domyślny dla przypisanej lokacji lub całkowicie go zmienić i stworzyć własną historię tworzonego przez ciebie miejsca. Kolejna opcja odpowiada za stworzenie lokacji startowej dla poszukiwaczy przygód. Jeżeli chcesz to zrobić, musisz zaznaczyć opcję Set as Starting Location. Tworzenie lokacji startowej wypełnionej wrogimi jednostkami jest złym pomysłem ponieważ w tym miejscu powinien znajdować się obóz gdzie poszukiwacze przygód mogą uzupełnić zapasy i odpocząć. Kolejną kwestią jest decyzja czy tworzoną lokację chcesz udostępnić na mapie jako widoczną dla poszukiwaczy przygód. Jeżeli tego nie zrobisz, lokacja pozostanie ukryta a dostęp będzie można uzyskać poprzez wykonanie przypisanego do niego zadania.
Druga zakładka opowiada za wygląd oraz typ podziemi, rodzaj przeciwników, wielkość i poziom trudności. Za wygląd i typ podziemi odpowiadają opcje Lighting and Atmosphere, Tile Set oraz ilość pięter (floor). Lighting and Atmosphere odpowiada za oświetlenie i ogólną atmosferę tworzonego miejsca. Podczas tworzenia miejsca, możesz dowolnie modyfikować ten czynnik i sprawdzać jak wypada w praktyce. To czy stworzysz miejsce ciemne i mroczne czy oświetlone i spokojne zależy tylko od ciebie. Tile Set to nic innego jak wcześniej stworzone przez twórców szablony tekstur, które wpływają na wygląd miejsca. Możesz wybrać kanały, katakumby, jaskinie itp. Add Floor to opcja dodawania pięter do twoich podziemi. Domyślnie tworzone miejsce posiada tylko jedno piętro (oczywiście możesz dowolnie modyfikować jego wielkość co znacząco wpływa na czas jego ukończenia). Po dodaniu kolejnego piętra pojawi się możliwość takiej samej modyfikacji jak w przypadku piętra domyślnego. Kolejne opcje odpowiadają za wielkość lochów, ich złożoności oraz poziomu trudności. Wielkość lochów (size) odpowiada za ilość pokoi, które dzielą wejście od wyjścia. Im większy jest loch tym więcej czasu i przeciwników spotkamy podczas jego eksploracji. Złożoność lochów (complexity) odpowiada za ilość pomieszczeń-odnóg, które posiada loch. Podczas polowania w podziemiach Complex (złożony), gracz musi zapamiętywać, które pomieszczenia odwiedził co dodatkowo zwiększa poziom trudności. Opcja dodawania przeciwników losowo generowanych jest oznaczona jako Creature Set 1/2. Możesz tu wybrać z jakimi typami przeciwników zmierzą się poszukiwacze przygód. Ostatnią opcją podczas głównej edycji lochów jest dodanie bossa na końcu lokacji. Opcja ta jest odrębnym sposobem na dodanie elitarnego przeciwnika bez potrzeby dodawania zadania (defeat boss).