Paladyn (Paladin) | Klasy postaci | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Paladyn (Paladin)
Paladyn, tak jak w przypadku wojownika jest najsilniejszym ogniwem twojej drużyny. Dzięki jego umiejętnościom tworzy idealną synergię z klerykiem, wymieniając się nawzajem umiejętnościami leczniczymi. Istnieje między nimi więź zadawania obrażeń takiego samego typu, a z racji swoim umiejętności obniżających odporność na obrażenia Radiant, zadajecie oboje zwiększone obrażenia. W przypadku posiadania paladyna, nie musisz posiadać kleryka zrobionego na typowego uzdrowiciela. Wskazanym jest jednak by paladyn nie był zrobiony na zadawanie maksymalnych obrażeń. Reszta drużyny musi także skorzystać z twoich umiejętności ofensywno-kontrolujących. Poniżej znajdziesz kilka zasad grania paladynem. Zasady te nie są ostateczne tak jak w przypadku łotrzyków. W każdej chwili możesz zmienić paladyna w postać zadającą obrażenia.
Paladyn to typowy tank - Grając paladynem musisz wziąć pod uwagę, że skupiasz na sobie obrażenia wszystkich wrogów. Musisz posiadać tarczę, która blokować będzie nadchodzące ataki i sprawdza się ona lepiej niż typowy wojownik w tym zadaniu. Korzystając z takiej techniki musisz jednak poświęcić doskonałą rolę jaką pełni wojownik czyli kontrola pola walki.
Paladyn potrafi sobie poradzić bez kleryka - Dobrze zrobiony i uzbrojony paladyn potrafi ustać w trakcie walki nawet bez pomocy kleryka z racji swoich umiejętności przywracających utracone punkty życia. Nie jest to oczywiście tak efektywne jak u kleryka, lecz w tandemie z tą klasą możesz pomyśleć o zmianie nastawienia samego kleryka i utworzyć z niego postać zadającą obrażenia oraz wspierającą drużynę w nagłych wypadkach. W tym celu jednak cały przedstawiony wcześniej build postaci, diametralnie się zmienia.
Jeżeli paladyn to tylko obrażenia święte - Staraj się używać takich przedmiotów, które zwiększają obrażenia od świętości. Synergia między tobą, a klerykiem, który używa takiego samego typu obrażeń będzie wysoka.
Rozwój postaci
Podczas rozwoju paladyna pamiętaj, że jego bazowe statystyki to siła (STR) oraz charyzma (CHA). Poniżej znajdziesz przykładowe umiejętności, które tworzą synergię z klerykiem oraz łotrzykiem i jest przede wszystkim tankiem aniżeli wojownikiem.
Life
Bless | Błogosławieństwo, które zwiększa sojusznikom szansę na uzyskanie odporności na czar. Poziom drugi dla maksymalnego efektu. |
Aid | Błogosławieństwo, które zwiększa obronę wszystkich sojuszników. Efekt dodaje także niewielką ilość do maksymalnych obrażeń. Trzeci poziom dla maksymalnego efektu. |
Beacon of Hope | Naznacza sojusznika by był centralnym ośrodkiem działania efektu. Każdy sojusznik w jego obrębie otrzymuje bonus do przywracanych punktów życia. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu. |
Restoration | Usuwa negatywne efekty, pod którymi znajduje się sojusznik. Poziom drugi dla maksymalnego efektu. |
Revivify | Przywraca poległego potwora do życia, który walczy dla ciebie i całej drużyny. Poziom trzeci dla maksymalnego efektu. |
War
Divine Smite | Umiejętność zadająca obrażenia od świętości. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu. |
Arcing Smite | Uwalnia wiązkę świętej energii, która przeskakuje z przeciwnika na przeciwnika zadając ogromne obrażenia od świętości. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu |
Styl gry
Paladynem można grać na dwa zasadniczo różniące się od siebie sposoby. Jednym z nich jest typowe przyjmowanie na siebie ogromnych ilości obrażeń i uzdrawianie, a drugim zadawanie obrażeń i uzdrawianie. Niezależnie jednak od preferencji, twój styl gry to stanie w centrum walki i zbieranie na siebie przeciwników. Twoim bezpośrednim kompanem w drużynie jest kleryk, z którym tworzycie synergię obrażeń oraz umiejętności. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteście praktycznie nieśmiertelni ponieważ nie tylko jesteś najmocniejszym ogniwem w drużynie, ale także w odróżnieniu od wojownika, potrafisz się samoistnie leczyć bez kleryka. Podczas walki ustawiaj się w wąskich przejściach i zbieraj na siebie wszystkich atakujących przeciwników. Z racji posiadania drzewka umiejętności Life, jesteś w stanie oczyszczać i leczyć innych rannych sojuszników co daje jeszcze większą przewagę łotrzykowi dziesiątkującego szeregi wroga. Wraz z klerykiem jesteście w stanie wyleczyć nisko opancerzonego sojusznika podczas walki z bossami co przydaje się przede wszystkim łotrzykowi. Jako, że paladyn nie posiada efektów wzmacniających drużynę ani kontrolujących pole walki w taki sposób w jaki robi to wojownik, musisz zdecydować czy chcesz być nieśmiertelny czy szybko przemierzać świat gry i kończyć walki.
Ekwipunek
Grając paladynem miej na uwadze jego umiejętności bazowe. Najlepiej jest więc wyposażyć go w ciężkie zbroje i tarczę. Nie można wykluczyć oczywiście dwuręcznych broni ponieważ paladyn posiada umiejętności związane z tym typem broni. Jeżeli chodzi o broń, doskonałym wyborem jest Sunblade, który posiada bazową statystykę do obrażeń od świętości.
Jeżeli chodzi o biżuterię, paladyn powinien skupić się na statystykach siły oraz charyzmy. Możesz także pomyśleć o redukcji czasu odnowienia umiejętności.
Zbroje paladyna powinny być ciężkie. Powinny posiadać duży współczynnik obrony oraz bonusowe statystyki do obrony przeciwko różnego rodzaju obrażeń oraz żywiołów. Jeżeli chodzi o jego tarczę, doskonałym wyborem jest Shield of Helm, której części można uzyskać w Gilded Eye Chapterhouse.