Making an Entrance - Zadanie główne | City Gates M3 | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Making an Entrance - Zadanie główne
Po odbyciu koszmarnego snu, przebudzisz się w bezpiecznym obozowisku. W tym momencie możesz poznać bliżej swoich towarzyszy i porozmawiać z każdym z nich. Jak tylko będziesz gotowy, rusz do pobliskiego znacznika i z mapy świata wybierz City Gates. Ostatnią rzeczą jaką wykonaj jest zebranie drużyny. Po dotarciu na miejsce, porozglądaj się po otoczeniu ponieważ w lokacji tej znajdziesz dużo ciekawych przedmiotów (M3).
Twoim zadaniem będzie przedostanie się do miasta Luskan. Podejdź do bramy głównej i porozmawiaj ze strażnikiem Bosunem Taddockiem. Podczas rozmowy będziesz świadkiem jak Bosun rozkazuje zamordować kobietę, z fałszywymi dokumentami. Możesz temu zapobiec na dwa różne sposoby. Wykazanie się wysokimi współczynnikami siły (STR) lub charyzmy (CHA) jest jednym z nich. Jeżeli nie posiadasz wystarczającej ilości tych punktów, drugim sposobem może być przekupienie strażnika. 50 złota gwarantuje, że kobieta przejdzie do miasta. Natomiast 10 sztuk złota, pozwoli jej odejść bez uszczerbku na zdrowiu. Jeżeli nie chcesz płacić, będziesz świadkiem jak omawiana kobieta ginie z rąk strażnika.
Jeżeli chodzi o twojego bohatera, masz tylko jedną możliwość jeśli chcesz dostać do miasta. Musisz skierować się do kanałów (Sewers), ale wejście tam jest zamknięte. Możesz wcześniej przekupić lub zastraszyć strażnika, by dał ci klucz do nich (nawet jak ci się uda to ten da ci zepsuty klucz i będziesz musiał go naprawić). Wejście do kanałów znajduje się w północnej części lokacji City Gates (M3, Sewers). Jedynym z dwóch sposobów na jej otwarcie jest użycie siły. Jeżeli brakuje ci tego czynnika, musisz wykonać zadanie poboczne znajdujące się w legowisku wilków (M3,Wolf Den).Jeśli skorzystałeś z pomocy strażnika to po otrzymaniu złego klucza, obok wejścia do kanałów zaatakują cię jego czterej podwładni. Możesz naprawić klucz u Burkinsa, jeśli porozmawiasz dla niej z Finchem. Jeśli to zrobisz to da ci odpowiedni klucz.
Po wykonaniu zadania, ze zniszczonego powozu zbierz specjalną miksturę (Rage Potion) i wróć do bramy prowadzącej do kanałów. Podczas interakcji z bramą, pojawi się nowa opcja dialogowa: "Drink a rage potion then attempt to pry the gate from its resting place". W trakcie eksploracji kanałów, koniecznie uważaj na silnych przeciwników (M4, Wilgen).
Pierwszym takim przeciwnikiem będzie Wilgen, znajdujący się tuż przy wejściu do kanałów. Podczas rozmowy z nim będziesz miał dwie główne opcje. Pierwszą z nich jest perswazja/zastraszenie. Jeżeli posiadasz odpowiednią ilość statystyk charyzmy lub siły, będziesz mógł przejść przez bandytów bez wszczynania walki. Jeżeli opcja ta zawiedzie, możesz zapłacić im za przejście (500 sztuk złota). Jeżeli spróbujesz perswazji/zastraszenia i zawiedziesz, kwota za przejście wzrośnie z 500 do 700 sztuk złota. Oczywiście nie musisz płacić tak dużej sumy i zabić tych, którzy stoją ci na drodze. Walka z nimi będzie jedną z trudniejszych do tej pory.
Na obrazku powyżej znajduje się doskonałe miejsce do stoczenia walki. Cofnij się z towarzyszami do małego przejścia i postaw w drzwiach swojego najtwardszego wojownika, który skupiać będzie na sobie nadchodzące obrażenia. Jeżeli posiadasz Illydię (lub sam jesteś klerykiem), staraj ustawić postać za plecami całej drużyny. Eliminuj wrogów jeden po drugim, skupiając obrażenia całej drużyny na jednym przeciwniku. Przydatną opcją będzie używanie pauzy taktycznej. Po zakończonej walce, zbierz to co pozostało po twoich wrogach i rusz w dalszą drogę. Jest duża szansa, że połowa twoich wrogów zostanie na swoich domyślnych stanowiskach (szczególnie łucznicy), co automatycznie uniemożliwi im atakowanie ciebie, a co za tym idzie będziesz otrzymywał zmniejszone obrażenia.
Przemierzaj kolejne pomieszczenia kanałów, a dotrzesz w końcu do głównej bramy prowadzącej do Luskan (M4, Rickel). Za zamkniętą bramą odezwie się do ciebie Rickel, który nie będzie chciał cię przez nią przepuścić. Dowiesz się, że Rickel przepuści cię przez drzwi jeżeli znajdziesz dla niego zagubiony miecz.
Udaj się do tajemniczego nieznajomego (M4, Mysterious Stranger) i porozmawiaj z nim. Po rozmowie otrzymasz pierwszą część miecza. Dowiesz się także, że drugą część posiada przy sobie grupka szczurów (M4, Rat Pack). Udaj się w to miejsce i zabij przywódcę szczurów, a z jego ciała zabierz rękojeść (Rickel Sword Hilt). Kolejnym krokiem będzie naprawa zniszczonego miecza. W tym celu udaj się do Pimdal'a (M4, Pimdal), który znajduje się w jednym z pomieszczeń w kanałach. Dowiesz się od niego, że podaruje ci inny, tak samo wyglądający miecz (części miecza Rickala, nadal będą w twoim ekwipunku. Możesz go naprawić u kowala w Luskan, jak tylko dostaniesz się na powierzchnię). Po naprawieniu miecza Rickala, wróć do niego i mu go oddaj (Zadanie z mieczem było osobnym zadaniem Rat Race, za które w tym momencie otrzymasz 500 punktów doświadczenia). Po przejściu przez bramę, będziesz mógł zaatakować Rickal'a i innych najemników lub odejść w pokoju. Niezależnie od wyboru, skieruj się do głównej bramy kanałów (M4, Market District) by dostać się na powierzchnię.
Nagroda: 1470 punktów doświadczenia. Dostępność zadania głównego The Contact.