Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tworzenie postaci | Bohater | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Tworzenie postaci

Tworzenie postaci w Sword Coast Legends - Tworzenie postaci | Bohater | Sword Coast Legends - Sword Coast Legends - poradnik do gry
Tworzenie postaci w Sword Coast Legends

Tworzenie postaci w Sword Coast Legends odbywa się w kilku zasadniczych krokach. Pierwszym z nich jest zakładka Origin. Tutaj wybierasz płeć bohatera, jego klasę i rasę, podrasę oraz pochodzenie. Do dyspozycji masz kilkadziesiąt różnych kombinacji, które mogą różnić się nastawianiem spotykanych przez ciebie postaci w grze.

Gra oferuje kilka podstawowych klas:

  • Wojownik (Fighter) - Wojownik specjalizuje się w różnych typach uzbrojenia. Zbroje lekkie, średnie, ciężkie, tarcze czy nawet szaty. Jeżeli chodzi o broń to są to typowo wojenne oraz klasyczne. Jego najważniejszymi współczynnikami są siła (strength) oraz zręczność (dexterity), a na końcu kondycja (constitution).
  • Kapłan (Cleric) - Klasa kleryka to kapłański czempion, który specjalizuje się w boskiej magii. Jego uzbrojeniem są szaty oraz lekki i średni pancerz. Dodatkowo można uzbroić go w tarczę. Jego najważniejszymi współczynnikami są wiedza (wisdom) oraz siła (strength), a na końcu kondycja (constitution).
  • Paladyn (Paladin) - Klasa świętego wojownika, związanego z boską przysięgą. Jego typy uzbrojenia to zbroje lekkie, średnie oraz ciężkie, a także szaty i tarcze. Jego głównymi współczynnikami są siła (strength) oraz charyzma (charisma).
  • Czarodziej (wizard) - Uczony mag, który potrafi manipulować światem przedstawionym. Jego uzbrojeniem są szaty. Jeżeli chodzi o bronie, są to sztylety, lekkie kusze oraz kostury. Jego najważniejszymi współczynnikami są inteligencja (intelligence) oraz zręczność (dexterity), a na końcu kondycja (constitution).
  • Łotrzyk (Rogue) - Klasa polegająca na skradaniu się i cichym eliminowaniu przeciwników. Jego uzbrojeniem są zbroje lekkie oraz szaty. Do dyspozycji ma także sztylety, lekkie kusze oraz rapiery. Jego głównymi współczynnikami są zręczność (dexterity) oraz inteligencja (Intelligence).
  • Łowca (Ranger) - Postać używająca magii natury oraz broni dystansowych. W jego wachlarzu uzbrojenia znajdują się szaty, zbroje lekkie i średnie oraz tarcze. Nic nie stoi na przeszkodzie by rangera używać jako postaci walczącej w zwarciu ze względu na swoją wszechstronność w używaniu różnego rodzaju broni. Jego podstawowe współczynniki to siła (strength) oraz zręczność (dexterity).

Wybranie płci oraz klasy zdeterminuje twoje dalsze wybory. Kolejnym z nich będzie rasa oraz podrasa. Każda rasa posiada odmienne dla siebie podrasy (na przykład rasa human/człowiek nie może zostać kupcem). Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich ras i podras dostępnych w grze:

Człowiek (human) - Człowiek posiada dwa warianty, human oraz human variant.

  1. W przypadku human, otrzymasz jeden punkt do przydzielenia we wszystkich umiejętnościach.
  2. Human variant posiada za to trzy umiejętności do rozdysponowania w drzewku oraz dwa punkty umiejętności rasowych.

Elf - Elfy posiadają trzy podrasy.

  1. Moon elf posiada bonus do statystyk zręczności (+2) oraz inteligencji (+1), postać będzie niewrażliwa na efekty uśpienia oraz posiada rasową umiejętność: przeszukanie.
  2. Sun elf to druga możliwa podrasa elfa i posiada dokładnie takie same bonusy podrasowe jak moon elf.
  3. Wood elf posiada bonus do statystyk zręczności (+2) oraz wiedzy (+1). Otrzymuje także Fleet of foot (szybkie bieganie) oraz Mask of the wild (natychmiastowe rzucenie zasłony, zniknięcie z oczu wroga po zadaniu obrażeń będąc na terenach zalesionych).

Krasnoludy (Dwarfs) - Krasnoludy posiadają dwie podrasy.

  1. Pierwszą z nich jest gold dwarf. Oferuje ona bonus do współczynników kondycji (+2) oraz wiedzy (+1). Postać będzie także odporna na obrażenia od trucizn i uzyskasz dostęp do umiejętności Dwarven Toughness (zwiększa odporność na obrażenia).
  2. Drugą podrasą krasnoludów jest shield dwarf. Oferuje ona bonus do współczynników siły (+2) oraz kondycji (+2). Tak jak w przypadku poprzedniej podrasy, oferuje także umiejętność zmniejszającą otrzymywane obrażenia oraz odporność na trucizny.

Niziołek (Halfling) - Niziołki, tak jak w przypadku krasnoludów, posiadają dwie podrasy.

  1. Pierwszą z nich jest lightfoot halfling. Po wyborze tej podrasy otrzymasz bonus do współczynników zręczności (+2) oraz charyzmy (+1). Niziołki otrzymują także naturalną umiejętność poruszania się w ukryciu.
  2. Drugą podrasą jest strongheart halfling. Otrzymuje ona bonus do współczynników kondycji (+1) oraz zręczności (+2). Jej naturalnymi umiejętnościami są odporność na trucizny oraz wysoka odporność ogólna.

Ostatnią opcją przy tworzeniu postaci w tej zakładce jest jej pochodzenie. Gra oferuje kilka, całkiem odmiennych pochodzeń, które różnią się przede wszystkim oferowanymi bonusami. Poniżej znajdziesz kompletną ich listę:

  • Akolita (Acolite) - Startujesz z 15 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 do wiedzy (wisdom). Jego pasywna umiejętność to +3 punkty do umiejętności leczenia. Początkowe itemy to: Scroll of Restoration x2, Scroll of Shatter.
  • Szarlatan (Charlatan) - Startujesz z 15 sztukami złota oraz otrzymujesz punkty charyzmy (+1) oraz wiedzy (+2).
  • Kryminalista (Criminal) - Startujesz z 50 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do zręczności. Oprócz tego otrzymasz także pasywną umiejętność zwiększającą szansę na otwieranie zamków (+2).
  • Artysta (Entertainer) - Startujesz z 15 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt charyzmy. Jego umiejętnością pasywną jest leczenie sojuszników +1 co każde 10 sekund.
  • Bohater ludowy (Folk hero) - Startujesz z 10 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do charyzmy. Jego umiejętnością pasywną jest zwiększenie zadawania obrażeń fizycznych o 1 punkt.
  • Gladiator (Gladiator) - Startujesz z 15 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do siły. Gladiator otrzymuje 50% bonusu za zabicie przeciwników z typu Bestia (Beast) oraz otrzymuje bonus do obrażeń (+1) do tego typu przeciwników.
  • Rzemieślnik gildii (Guild Artisan) - Startujesz z 15 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do inteligencji. Początkowe itemy to: Healing potion x5, Scroll: Summon Monster x3, Scroll: Cone of Cold, Thunderstone x2.
  • Kupiec gildii (Guild Merchant) - Startujesz z 50 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do wiedzy. Początkowe itemy to: Healing Potion x5, Oil of Sharpness, Potion of Hill Giant Strenght, Healer,s Kit x2.
  • Pustelnik (Hermit) - Startujesz z 5 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do wiedzy. Jego umiejętnością pasywną jest zwiększenie obrażeń od magii promienistej, nekrotycznej oraz medium o +2 punkty. Otrzymujesz zwiększone obrażenia na te rodzaje magii także o 2 punkty.
  • Rycerz (Knight) - Startujesz z 25 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do siły. Jego umiejętność pasywna zwiększa zadawane obrażenia fizyczne o 1 punkt.
  • Szlachcic (Noble) - Startujesz z 800 sztukami złota. Początkowe itemy to: Cormyr Brandy x3, Vilholn Cherrybread x2.
  • Cudzoziemiec (Outlander) - Startujesz z 10 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do kondycji. Pasywna umiejętność powoduje, że otrzymujesz zmniejszone obrażenia fizyczne o 2 punkty.
  • Pirat (Pirate) - Startujesz z 15 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do zręczności. Pasywna umiejętność powoduje, że otrzymujesz zmniejszone obrażenia od błyskawic, elektryczności oraz zimna o 1 punkt.
  • Mędrzec (Sage) - Startujesz z 10 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do inteligencji. Jego umiejętność pasywna powoduje zwiększenie zadawanych obrażeń od błyskawic, elektryczności, ognia oraz zimna o 1 punkt.
  • Żeglarz (Sailor) - Startujesz z 10 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do kondycji. Pasywna umiejętność zmniejsza otrzymywane obrażenia od błyskawic, elektryczności oraz zimna o 1 punkt.
  • Żołnierz (Soldier) - Startujesz z 10 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do siły. Pasywna umiejętność powoduje zwiększenie zadawanych obrażeń fizycznych o 1 punkt.
  • Szpieg (Spy) - Startujesz z 50 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do zręczności. Pasywna umiejętność powoduje, że będziesz znajdować o 10% więcej złota.
  • Łobuz (Urchin) - Startujesz z 5 sztukami złota oraz otrzymujesz +1 punkt do zręczności. Pasywna umiejętność powoduje, że będziesz poruszał się o 10% szybciej.
Zmiana wyglądu twojego bohatera - Tworzenie postaci | Bohater | Sword Coast Legends - Sword Coast Legends - poradnik do gry
Zmiana wyglądu twojego bohatera

Kolejnym krokiem po wybraniu klasy, jest stworzenie jego wyglądu. Odpowiada za to zakładka appearance. W zakładce tej możesz dowolnie modyfikować wyraz twarzy, kolor skóry i włosów oraz dostosować je do własnych upodobań.

Wybór uzbrojenia tworzonej postaci - Tworzenie postaci | Bohater | Sword Coast Legends - Sword Coast Legends - poradnik do gry
Wybór uzbrojenia tworzonej postaci

Zakładka equipment odpowiada za wybór uzbrojenia, z którym zaczniesz swoją przygodę. Każda postać posiada swój własny wachlarz, w którym możesz przebierać. Jeżeli nie odpowiada ci styl uzbrojenia, który widać w tej zakładce, musisz pomyśleć o zmianie klasy.

Okno ze statystykami tworzonej postaci - Tworzenie postaci | Bohater | Sword Coast Legends - Sword Coast Legends - poradnik do gry
Okno ze statystykami tworzonej postaci

Zakładka stats odpowiada za rozdysponowanie posiadanych punktów statystyk. Ważnym jest by wybierać takie, z którymi twoja klasa czuje się najlepiej (podstawowe współczynniki każdej z klas znajdziesz w opisie powyżej).

  • Siła (strength) - Siła to podstawowy współczynnik każdego wojownika. Ilość siły determinuje ilość zadawanych obrażeń ciosami fizycznymi. Siła odpowiada także za ilość obrażeń fizycznych, które możesz na siebie przyjąć. Im jest jej więcej, tym mniejsze obrażenia otrzymasz.
  • Zręczność (dexterity) - Zręczność to statystyka odpowiadająca za zwinność i uniki, refleks oraz balans w walce, czyli jest to współczynnik każdego łotrzyka. Bronie takie jak łuki, sztylety czy rapiery używają zręczności do bezpośredniego określenia zadawanych obrażeń. Wysoki współczynnik zręczności odpowiada także za stopień trudności skradania się, otwierania zamków czy rozbrajania pułapek.
  • Kondycja (constitution) - Kondycja to nieodzowny element każdej postaci. To ten współczynnik odpowiada za ilość punktów życia, jakie posiada twój bohater. Oprócz tego kondycja ma wpływ na to, ile trwają efekty unieruchomienia czy ogłuszenia. Im więcej kondycji, tym te efekty trwają krócej.
  • Inteligencja (intelligence) - Inteligencją powinni się zainteresować przede wszystkim osoby tworzące postacie, które korzystają z dobrodziejstw magii. Statystyka ta odpowiada także za perswazję podczas dialogów oraz ilość obrażeń zadawanych za pomocą magii.
  • Wiedza (wisdom) - Wiedza to współczynnik, który pozwala dostrzegać w otoczeniu ciekawych przedmiotów czy zjawisk. Wiedza determinuje także ilość zadawanych obrażeń za pomocą magii natury.
  • Charyzma (charisma) - Charyzma to współczynnik odpowiadający za interakcję z napotkanymi postaciami w grze. Im więcej charyzmy posiadasz, tym większa szansa na przekonanie wroga do swoich racji. Charyzma determinuje także ilość zadawanych obrażeń od magii używanej przez paladynów.

Po rozdysponowaniu statystyk swojej postaci, przejdź do sąsiedniej zakładki (abilities) umiejętności. W zależności od klasy, którą wybrałeś, będziesz mieć do dyspozycji kilka punktów umiejętności. Ważnym jest by podążać ścieżką, którą wybrałeś. Jeżeli chcesz grać łotrzykiem, inwestuj w drzewka umiejętności, które będą pomocne w trakcie walk. Więcej o umiejętnościach poszczególnych klas znajdziesz w rozdziale Klasy postaci.