Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka | Porady na dobry początek | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Walka

Walka w Sword Coast Legends odbywa się w czasie rzeczywistym lecz w każdej chwili możesz włączyć pauzę taktyczną by dokonać oceny sytuacji oraz wydać sojusznikom szczegółowe polecenia - Walka | Porady na dobry początek | Sword Coast Legends - Sword Coast Legends - poradnik do gry

Walka w Sword Coast Legends odbywa się w czasie rzeczywistym lecz w każdej chwili możesz włączyć pauzę taktyczną by dokonać oceny sytuacji oraz wydać sojusznikom szczegółowe polecenia. Korzystając z pauzy taktycznej, można dowolnie zmieniać kontrolowaną postać, wybierać z paska ich umiejętności czy mikstury po czym włączyć się do walki w czasie rzeczywistym i sprawdzić efekt. W zależności od poziomu trudności, gra może zaimplementować do walki obrażenia zadawane sojusznikom (tzw friendly fire). Gra na poziomie łatwym (easy) ma tą opcję wyłączoną całkowicie. Poziom średni (medium) powoduje zadawanie tylko części obrażeń sojusznikom. Poziom trudny (hard) powoduje, że sojusznicy otrzymują 100% obrażeń obszarowych, efektów klątw czy strzałów z broni dystansowej. Ważnym jest dlatego ustawianie sojuszników w odpowiednich odległościach od siebie czy centrum walki. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek odnośnie toczenia walk:

Taktyczna pauza, dokonuj oceny sytuacji - Jeżeli nie masz ochoty na używanie taktycznej pauzy, graj na poziomie łatwym (easy). Na wyższych poziomach wymaganym jest wręcz używanie tej opcji. Nie ze względu na poziom trudności ale ze względu na poziom skomplikowania walki. Największą wadą będzie oczywiście bratobójczy ogień, którego nie unikniesz powierzając zadania używania umiejętności oraz ustawienia sztucznej inteligencji. Taktyczna pauza przydaje się także w starciach z silniejszymi przeciwnikami takimi jak bossy czy grupy najemników.

Bratobójczy ogień, czyli wróg sojuszników - Poziomy średni (medium) oraz trudny (hard) implementują do walki bratobójczy ogień. Jest to nieodzowny element każdej potyczki, który musi podejść do twojego stylu gry niezależnie od tego czy jesteś na to przygotowany czy nie. Żeby tego uniknąć, pamiętaj o rozstawieniu twoich sojuszników zaraz po rozpoczęciu walki, w odpowiedniej odległości od siebie oraz centrum walki. Podczas walki staraj się wysuwać twoją najsilniejszą/najwytrzymalszą postać do przodu, tak by zbierał obrażenia od wszystkich przeciwników. W ten sposób nie tylko walka skupi się w jednym miejscu ale także unikniesz bratobójczego ognia skierowanego w mniej defensywnych członków drużyny. Grając magiem miej na uwadze odporność najbardziej wysuniętego sojusznika na różnego rodzaju obrażenia czy klątwy. Rzucając czar obszarowy, na ekranie pojawi się okrąg zasięgu jego działania. Żeby zniwelować bratobójczy ogień, staraj się omijać swojego sojusznika i rzucać czar obok niego.

Teren to twój sprzymierzeniec, wykorzystaj to - Podczas eksploracji znajdziesz całe mnóstwo przeciwników, jednych łatwych, a drugich silniejszych. Jeżeli zobaczysz, że przed jaskinią stoi jeden troll, prawdopodobnie nie masz powodów do zmartwień, ale jeśli zobaczysz jak w wąskim przejściu stoi cała grupa przeciwników (na przykład Wilgen z kanałów podczas wykonywania zadania głównego Making an Entrance) to ważnym jest by zadać sobie pytanie - Czy jest to najlepsze miejsce do stoczenia walki? W przypadku Wilgena akurat nie jest dlatego warto wykorzystać otoczenie, w którym się znajdujesz. Przed walką dokonaj oceny sytuacji, i ustal gdzie będzie najlepsze miejsce do stoczenia walki. Zaraz po rozpoczęciu walki, nakaż całej drużynie by wycofali się do najbliższych drzwi i postaw w nich Paladyna czy wojownika, który zbierać będzie na sobie obrażenia. Łucznik i kleryk ZAWSZE powinni znajdować się za jego plecami. Wykonując ten krok nie tylko eliminujesz potencjalne zagrożenie dla nisko uzbrojonych postaci ale także wykluczasz z walki część grupy przeciwników ponieważ w większości przypadków duża grupa rozdzieli się na dwie mniejsze. Taktyka ta sprawdza się z każdym rodzajem wąskich przejść, drzwi czy ślepych zaułków.

Przeciwnicy też posiadają odporności na obrażenia - Zdobywając ekwipunek często spotykasz sytuację, w której przedmioty oferują bonusy do odporności na obrażenia, czy to ognia czy błyskawic. Jeżeli tak się dzieje, możesz być pewien, że to samo działa w drugą stronę. Niektórzy przeciwnicy (na przykład Rhylfang) posiadają całkowitą odporność na różnego rodzaju obrażenia (w przypadku Rhylfang są to obrażenia od trucizn). Jeżeli jakiś sojusznik akurat posiada broń tego samego żywiołu, poziom obrażeń jaki zadawa będzie równy zeru. Dlatego tak ważne jest posiadanie dwóch, trzech zestawów broni. Wyżej wymieniona sytuacja odnosi się przede wszystkim do magów ponieważ żaden potwór w grze nie ma całkowitej odporności na obrażenia fizyczne, które zadają łotrzycy, łucznicy czy wojownicy. Nie jest to jednak odosobniony przypadek ponieważ większość broni legendarnych (których oczywiście będziesz używał), posiadają bonusy w postaci obrażeń żywiołu. Jeżeli na przykład broń posiada duży bonus do obrażeń od błyskawic, walcząc z Elder Black Pudding, nie zadasz ani jednego punktu obrażeń tego typu ze względu na jego odporność na błyskawice.

Nie każdy przeciwnik to szczur, którego można po prostu zdeptać - W trakcie przygody będziesz spotykał całą gamę potworów, ludzi czy drowów. Jedni z nich będą łatwi do pokonania, a drudzy nie. Z tą wiedzą musisz się liczyć ponieważ możesz natknąć się na przeciwnika, który będzie zbyt silny do pokonania. Przykładem może być pierwszy kultysta Cyrana (zadanie poboczne A Trader's Fate). Pierwszy raz spotkać go możesz na trzecim poziomie, kiedy to po raz pierwszy stawiasz stopę na ziemi miasta Luskan. Walka z nią sprawia ogromne problemy dla postaci niskopoziomowych, nie z racji tego że jej poziom jest wyższy, ale z racji tego, że twój ekwipunek jest zbyt słaby. Jeżeli spotkasz takiego przeciwnika, który zabija twoją drużynę w kilka sekund, odpuść i wróć ponownie za kilka poziomów. Będziesz wtedy posiadał silniejszy ekwipunek oraz więcej umiejętności.