Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Czarodziej (Wizard) | Klasy postaci | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Czarodziej (Wizard)

Czarodziej to kolejna dostępna postać w grze. Czarodziej posiada cały wachlarz umiejętności, które przydają się na polu bitwy. Oprócz standardowych klątw czy czarów przywoływania, mag posiada także kompletny zestaw czarów żywiołowych takich jak mróz, ogień czy błyskawice. Czarodziejem, tak jak w przypadku wojownika można grać na dwa sposoby na raz. Postać ta kontroluje przebieg walki, rzucając liczne klątwy oraz zadaje dosyć duże obrażenia pojedynczemu celowi jak i całej grupie przeciwników. Jako czarodziej nie posiadasz dużej obrony dlatego trzymaj się za plecami wojownika, który skupiać będzie na sobie całość obrażeń. Najważniejszą statystyką podczas grania czarodziejem będzie dla ciebie inteligencja, która bezpośrednio wpływa na zadawane obrażenia od magii. Poniżej znajdziesz listę kilku zasad, którymi kieruj się podczas gry czarodziejem:

Mag to nie wojownik - Mag powinien się trzymać z tyłu, obok kleryka. Nie wdawaj się w bezpośrednią walkę z przeciwnikiem ponieważ nie jesteś dobrze uzbrojony. Twój współczynnik obrony nie pozwoli ci przyjmować na siebie obrażeń jeżeli odrzucimy z równania umiejętności zwiększające odporności na obrażenia. Grając czarodziejem staraj się pomagać drużynie w przerwach miedzy zadawaniem obrażeń. Przez taki styl gry wyciągniesz najwięcej z tej postaci, a synergia między członkami drużyny będzie na wysokim poziomie.

Twoim ekwipunkiem są szaty i kostury - Staraj się ubierać postać w szaty i przypisywać mu kostury jako broń główną. Takie uzbrojenie jest od góry przypisane dla postaci czarodzieja. Uzbrojenie te posiada bonusy, które przede wszystkim wykorzystuje mag.

Mag nie zadaje najwięcej obrażeń - Nie wykorzystuj maga jako maszyny do zabijania. Czarodziej lepiej sprawdza się kiedy kontroluje centrum walki. Zamiast wykupywać całą gamę umiejętności ofensywnych, zastanów się nad czarami osłabiającymi i klątwami. Jedna rzucona klątwa uśpienia czy dezorientacji wyklucza z walki dużą ilość przeciwników co przekłada się na dużo szybsze ich eliminowanie. Wykorzystanie łotrzyka w tej taktyce powoduje, że synergia między wami wzrasta jeszcze bardziej.

Miej ze sobą przynajmniej dwa zestawy broni - Czasami natkniesz się na przeciwnika, który akurat posiada całkowitą niewrażliwość na twoje ataki żywiołowe. Tym sposobem całkowicie wykluczasz się jako postać zadająca obrażenia, co zmniejsza synergię miedzy członkami drużyny. Miej zatem w zanadrzu broń, która zadaje obrażenia innego typu.

Rozwój postaci

Podczas awansu staraj się zmaksymalizować twoją inteligencję (INT) co przełoży się bezpośrednio na zadawane obrażenia. Poniżej znajdziesz jedną z wielu dostępnych kombinacji umiejętności dla postaci czarodzieja:

Flame

Fire Bolt

Umiejętność ciągła przypisana do kostura. Powoduje zadawanie obrażeń od ognia. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu

Meteor Swarm

Umiejętność obszarowa zadająca ogromne obrażenia przeciwnikom oraz sojusznikom, którzy stoją w zasięgu jej działania. Umiejętność posiada bardzo długi czas odnawiania.

Manipulator

Sleep

Umiejętność obszarowa, która po sukcesie usypia przeciwników w obrębie jej działania na określony czas, wyłączając ich tym samym z walki. Przeciwnik budzi się jeśli zostanie uderzony. Poziom drugi dla maksymalnego efektu i szansy na sukces.

Confusion

Umiejętność obszarowa, która po sukcesie powoduje zamęt w szeregach przeciwników. Przeciwnik pod wpływem klątwy nie potrafi racjonalnie myśleć często atakując kogoś kogo ma najbliżej, nawet swojego sojusznika. Poziom trzeci dla maksymalnego efektu oraz szansy na sukces.

Charm

Umiejętność obszarowa, która po sukcesie powoduje, że przeciwnik przechodzi na twoją stronę i przez krótki okres czasu walczy dla ciebie. Poziom drugi dla maksymalnego efektu.

Transmuter

Haste

Umiejętność zwiększa szybkość akcji wybranego sojusznika. Doskonała synergia dla łotrzyka. Poziom trzeci dla maksymalnego efektu.

Stoneskin

Umiejętność zwiększa obronę przeciwko obrażeniom kłutym oraz ciętym na określony czas. Poziom trzeci dla maksymalnego efektu.

Summoner

Conjure Animal

Przyzywa awatar zwierzęcia do świata żywych, który walczy dla ciebie i twojej drużyny. Poziom trzeci dla maksymalnego efektu.

Hold Monster

Klątwa, która powoduje paraliż obszarowy. Przeciwnicy dotknięci paraliżem są bezbronni na kolejne 60 sekund co daje ogromną przewagę na polu bitwy.

Styl gry

Styl gry czarodzieja do bólu przypomina ten znany z kleryka. Mag powinien stać w bezpiecznej odległości od centrum walki i wprowadzać zamęt w szeregach wrogów. Nie zapominaj także o umiejętnościach ofensywnych, których u maga nie brakuje. Najważniejszą umiejętnością, a także najsilniejszą jest Meteor Swarm. Z racji tego, że umiejętność odnawia się naprawdę długo, wykorzystuj ją tylko w starciach z bossami. W synergii z łotrzykiem i jego umiejętnością Endanger, przy sukcesie zadaje podobną ilość obrażeń co Deathstrike łotrzyka. Pamiętaj by nie celować umiejętnością w sojuszników gdyż w tandemie z obrażeniami przeciwników mogą szybko polec na polu bitwy. Do zadawania obrażeń należy także zaliczyć przyzywanie zwierząt, które walczą po twojej stronie. Zwierzęta te, a w szczególności niedźwiedź, są bardzo wytrzymałe chociaż nie zadają dużej ilości obrażeń. Ważne jest jednak to, że podczas walki skupiają na sobie obrażenia przeciwników.

Poza zadawaniem obrażeń, czarodziej specjalizuje się w kontrolowaniu centrum walki. To mag decyduje kogo wyłączyć z walki na określony okres czasu, kogo przeciągnąć na twoją stronę czy kogo uśpić. Rzucając takie klątwy miej na uwadze bratobójczy ogień. Często centrum walki skupione będzie na wojowniku, który może ulec danej klątwie. Ważnym jest dlatego by starać się omijać sojuszników przy rzucaniu czarów obszarowych.

Podczas walki rzucaj także wzmocnienia. Umiejętność Stoneskin zostawiaj sobie w razie nagłego wypadku, kiedy to wojownikowi ubędzie duża ilość życia, bądź przeciwnik rzuci się na kleryka. Pomoże to w opanowaniu sytuacji. Umiejętność Haste rzucaj przede wszystkim na łotrzyka. Synergia między wami będzie tak duża, że w połączeniu z ciągłymi ataki z ukrycia, pozbędziesz się przeciwników w kilka sekund.

Ekwipunek

Jeżeli chodzi o ekwipunek, czarodzieja uzbrój w szaty i kostur. To definitywnie najlepsza z możliwych kombinacji jeżeli chodzi o tą klasę. Jedną z najlepszych szat jest Robes of Archmagi, którą zdobyć można z ciała zabitego Pana Illithidów. Jest to jednak na tyle daleko w grze, że powinieneś znaleźć najpierw coś innego. Jako, że zbroja może towarzyszyć przez całą grę, staraj się kupić ją raz a porządnie. Reszta uzbrojenia powinna posiadać redukcję czasu odnowienia umiejętności oraz bonusy do inteligencji.

Jeżeli chodzi o biżuterię, warto skupić się na inteligencji oraz redukcji czasu odnowienia umiejętności w bonusach.

Jeżeli chodzi o broń, możesz zdobyć legendarny kostur - Staff of Explosions za znalezienie trzech części i przekucie go u kowala. Jeżeli nie masz pieniędzy, dobrym kosturem jest Necromancy Staff, który zdobyć można zabijając Cyranę.