Świątynia kolosów - Solucja Spyro 2 Ripto's Rage! Spyro Reignited Trilogy poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2018
Świątynia kolosów jest jednym z pierwszych poziomów z jakimi przyjdzie ci się mierzyć w Spyro 2: Ripto's Rage!. Odwiedzisz w nim krainę mnichów czczących hokej. Poniższy rozdział pozwoli co na bliższe zapoznania się z tym etapem.
- Co jest potrzebne by osiągnąć 100%?
- Opis przejścia
- Zadanie 1: Zniszcz 10 zielonych posągów
- Zadanie 2: Strzel 5 bramek w 2 minuty
- Zadanie 3: Pokonaj przeciwnika w hokeja
Co jest potrzebne by osiągnąć 100%?
Zaliczenie poziomu Świątynia kolosów na 100% wymaga spełnienia następujących kryteriów:
- Zdobycie 400 kryształów
- Zdobycie talizmanu
- Zdobycie 3 kul
Opis przejścia
Poziom zaczynasz na niewielkiej platformie. Zbierz z niej kryształy i porozmawiaj ze znajdującym się na niej mnichem. Następnie zeskocz z niej i pokonaj znajdujące się na polance kozły.
Zbierz stamtąd wszystkie kryształy i rusz w kierunku bramy znajdującej się po jej przeciwnej. Początkowo będzie ona zamknięta, jednak mnich znajdujący się obok, otworzy ją dla ciebie jak tylko się zbliżysz. Wyjdziesz na dziedziniec świątyni. Natrafisz tam na dwa jaki [1]. Do ich pokonania musisz użyć ognia. Zbierz znajdujące się tam kryształy i udaj się w kierunku przejścia znajdującego się na końcu dziedzińca.
Mnich [2], który się tam znajduje umożliwi ci przejście. Wyjdziesz na kolejną polankę. Będziesz musiał pokonać tam dwa kozły oraz jaka. Znajdziesz tam również bramę supermocy pozwalającą na wysoki wyskok. Na tym etapie nie będziesz mógł jej użyć, ponieważ posiadasz za mało cząsteczek.
Udaj się więc przez drzwi znajdujące się tuż obok bramy. Zbierz wszystkie kryształy, jakie znajdują cię w pierwszym pomieszczeniu, następnie przejdź przez drzwi do kolejnego. Znajdziesz tam mnicha, który uruchomi platformę, która pozwoli ci przejść na wyższe poziomy budynku. Zanim jednak to zrobisz zbierz wszystkie kryształy oraz życie znajdujące się w pomieszczeniu.
Po wejściu na platformę dostaniesz się na niewielką półkę. Zbierz z niej kryształy i przeskocz na następną. Tam będziesz musiał powtórzyć działanie. Kolejna pólka znajduje się za wąskim przejściem, które dzieli platformę na której się znajdujesz na dwie części.
Okno, które przylega do ostatniej platformy, pozwoli ci wyjść na kolejną polanę. Zlikwiduj trzy kozły, które się na niej znajdują i zbierz wszystkie kryształy. Zignoruj nieaktywną bramę supermocy i udaj się w kierunku niewielkiej chatki. Mnich który przy niej stoi poinformuje cię, że znajduje się w niej yeti. Zignoruj go i wejdź do chatki. Nie będziesz musiał toczyć w niej walki, ponieważ yeti wykończy sam siebie. W nagrodę za pokonanie yeti otrzymasz złoty posążek. W chatce znajdziesz kolejne kryształy oraz okna, które pozwolą ci się przedostać dalej.
Wyskakując przez nie trafisz na wąską ścieżkę, która poprowadzi cię na niewielki zamarznięty staw. Znajdziesz na nim wyjście na schody, które poprowadzą cię na arenę hokejową. Tam znajdziesz mnicha, który zleci ci zadania nr. 2 i 3.
Po ich wykonaniu możesz wrócić na polanę, która przylega do domku, w którym mieszkał yeti. Obie bramy supermocy są już aktywne, więc możesz z nich bez przeszkód korzystać. Dzięki tej bramie wskoczysz na wyższe piętro budynku, za pomocą którego dostałeś nie na polankę. Znajdziesz tam profesora, który zleci ci wykonie zadania nr 1.
Zeskocz na dach znajdujący się tuż pod wejściem do pomieszczenia, w którym spotkałeś profesora. Zbierz stamtąd kryształy oraz podpal znajdującą się tam rakietę. Zniszczy ona skrzynię, która znajduje się niewielkiej kolumnie. Po zniszczeniu wskocz na nią i zbierz kryształy, które się wysypały. Potem przeskocz na sąsiednią półkę. Zlikwiduj jaka i kozła oraz zbierz stamtąd kryształy.
Następnie udaj się do pierwszej bramy supermocy na jaką trafiłeś w czasie gry. Pozwoli ci ona na wskoczenie na dach domku, w którym znajdował się yeti. Znajdziesz tam ścieżkę prowadzącą do jaskini, w której znajdziesz kryształy.
Dodatkowo, jeśli użyjesz zdolności zawiśnięcia, z dachu domu yeti możesz przeskoczyć na niewielki daszek, na którym również znajdziesz kryształy.
Zadanie 1: Zniszcz 10 zielonych posągów
Poziom trudności: 3 gwiazdki
Komentarz: W tym zadaniu musisz zionąć ogniem we wszystkie 10 posągów mnichów, które znajdują się na mapie. To czy "oczyściłeś" dany posąg będzie widoczne w jego kolorze. Jeśli konkretny posąg jest złoty oznacza to, że nie ma w nim już złego ducha. Posągi znajdują się w następujących miejscach:
- Dwa znajdziesz przy wejściu do pomieszczenia, w którym znajduje się profesor będący zleceniodawcą zadania.
- Jeden znajduje się na półce skalnej znajdującej po przeciwnej stronie polanki, niż świątynia, w której rozpocząłeś zadanie
- Dwa znajdują się na wprost od pierwszej bramy jaką przekroczyłeś od początku poziomu
- Jeden znajduje się na końcu tego samego dziedzińca co dwa poprzednie. Stoi on na lewo od przejścia
- Jeden możesz znaleźć w pomieszczeniu z platformą poruszającą się w górę i w dół
- Jeden znajduje się na polance, z której wchodzisz do domku yeti
- Jeden stoi na przejściu prowadzącym na boisko hokejowe
- Jeden znajduje się jaskini, do której możesz dostać się z dachu domku yeti.
Zadanie 2: Strzel 5 bramek w 2 minuty
Poziom trudności: 2 gwiazdki
Komentarz: Zadanie to zleca ci mnich znajdujący się przy boisku hokejowym. Jest to pierwsze z dwóch zadań jakie on dla ciebie posiada. Musisz strzelić 5 bramek w czasie dwóch minut. Chociaż wydaje się to łatwym zadaniem, to może ono sprawić problemy. Spyro musi złapać krążek by nim strzelić. Z racji poruszania się po lodzie, nie możesz używać szarży, a i sam ruch jest spowolniony. Musisz wiec bardzo mocno pilnować trajektorii krążka.
Dodatkowo musisz oszukać bramkarza. W tym celu musisz celować w przeciwny róg bramki niż ten się znajduje. Nie będzie on wówczas w stanie dotrzeć do krążka.
Zadanie 3: Pokonaj przeciwnika w hokeja
Poziom trudności: 3 gwiazdki
Komentarz: Drugie zadanie zlecone przez mnicha. Tym razem musisz strzelić 5 bramek zanim zrobi to przeciwnik. Sama zasada łapania i strzelania do bramki pozostaje taka sama. W tym zadaniu musisz także eliminować zagrożenia ze strony przeciwnika.
Wystarczy, że będziesz regularnie ziać na niego ogniem. Wówczas będzie się on przewracał i tracił cenny czas, który ty możesz wykorzystać na przejęcie krążka.