Smoki do odnalezienia w Spyro the Dragon Spyro Reignited Trilogy poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2018
W większości poziomów w Spyro The Dragon, masz do uwolnienia określoną ilość smoków. Jest to wymagane do zaliczenia poziomu na 100%. Dodatkowo przejście do nowej lokacji domowej również wymaga uwolnienia odpowiedniej ilości smoków. W tym rozdziale znajdziesz dokładne instrukcje gdzie znaleźć możesz wszystkie smoki dostępne w grze.
- Oświeceni
- Kamienne wzgórze
- Dolina Nocy
- Rynek
- Twierdza Dyńki
- Strażnicy pokoju
- Wyschnięty kanion
- Lodowa Pieczara
- Górskie pieczary
- Śnieżne grzbiety
- Miasto na Klifie
- Twierdza Dra Luźnego
- Władający magią
- Wzgórze czarnoksiężników
- Skała Silnodmucha
- Twórcy potworów
- Drewniana osada
- Mgliste trzęsawisko
- Wierzchołki drzew
- Twierdza Metalgłowy
- Tkacze marzeń
- Mroczny labirynt
- Nawiedzone wieże
- Wyśniony zamek
- Twierdza Jacques'a
- Ojczyzna Gnieznosnego Gnorka
- Zatoka Gnorków
- Pomarańczowa przystań
Oświeceni
W pierwszej dostępnej w Spyro the Dragon lokacji, znajdziesz cztery smoki. Ich lokalizacje zaznaczone są poniższej mapie.
Gdzie:
1. Nestor
To pierwszy ze smoków, które będziesz mógł uratować. Znajduje się na wprost od twojej lokalizacji startowej. Wystarczy, że do niego podejdziesz.
2. Delbin
Delbin znajduje się na głównej polanie. Stoi on pomiędzy labiryntem z żywopłotu, a sadzawką w platformami.
3. Tomasz
Tomasza znajdziesz u wylotu tunelu, znajdującego się na prawo od lokacji startowej. Zobaczysz go gdy tylko zbliżysz się do wyjścia.
4. Argus
Nieopodal przejścia do Kamiennych wzgórz znajduje się przesmyk. Przejdź przez niego. Argus będzie stał nieopodal ogromnej czaszki.
Kamienne wzgórze
Kamienne wzgórze to jedna z lokacji przynależnych do pierwszej lokacji domowej w Spyro The Dragon. Znajdziesz na niej 4 smoki, których położenie zaznaczone jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Gavin
W centralnej części twojej lokacji startowej znajdziesz studnię. Gavin znajduje się w jej środku. Uwolnienie go wymaga wskoczenia do środka.
2. Astor
Astor znajduje się na niewielkim balkonie. Dotarcie do niego będzie wymagać przejścia przez bramę prowadzącą do zamku.
3. Lindar
Na lewo od lokacji startowej znajduje się brama. Przejdź przez nią. Na końcu korytarz znajdziesz Lindara.
4. Gildas
Po przejściu na drugą polanę, w jej centralnej części znajdziesz niewielką wieżę. Gildas znajduje się na jej dachu. Dostanie się tam jest możliwe, gdy wejdziesz do jej wnętrza.
Dolina Nocy
Na obszarze poziomu Dolina Nocy znajdują się trzy smoki, których lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Oswin
Oswina znajdziesz w bibliotece. Stoi on na platformie znajdującej się najdalej od wejścia do pomieszczenia. Dostać się tam możesz skacząc po platformach.
2. Alban
Alban znajduje się na półce znajdującej się ponad lokalizacją startową. Aby się do niego dostać musisz wejść na słupy stojące na jej środku i dopiera stamtąd przeskoczyć. Będziesz musiał także pokonać trolle. Szarża powinna załatwić sprawę.
3. Dariusz
Ten smok znajduje się przy samym końcu poziomu. Będziesz mógł się do niego zbliżysz tylko jeśli pokonasz trolle.
Rynek
Na etapie Rynek natrafisz na 4 smoki. Znajdują się one w miejscach zaznaczonych na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Nils
Nilsa znajdziesz na samym początku poziomu. Znajduje się on na szycie schodów na które musisz się wspiąć.
2. Devlin
Devlin znajdziesz chwilę po pierwszej konfrontacji z bykami. Będziesz musiał wspiąć się po schodach i przeskoczyć na kolejną platformę. Tam przeleć nas zbiornikiem wodnym, by dotrzeć do smoka.
3. Alvar
Alvar znajduje się tuż przy zakończeniu poziomu, więc możesz na spokojnie zostawić go sobie na koniec. Wystarczy pokonać znajdujących się nieopodal przeciwników.
4. Thor
Thor jest najtrudniejszym smokiem do znalezienia. Dotarcie do niego będzie wymagało od ciebie wskoczenia na specjalną platformę. Wykorzystaj do tego schody prowadzące do końca poziomu. Musisz wykorzystać daną ci dodatkową platformę. Wybij się możliwie najdalej i zacznij szybować w trakcie najwyższego momentu skoku. Po dostaniu się na platformę, będziesz musiał jeszcze dwukrotnie przeskoczyć na kolejne platformy.
Twierdza Dyńki
Z racji tego, że jest to poziom z bossem, znajduje się tutaj tylko jeden smok. Jego lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie.
Gdzie:
1. Nevin
Znajdziesz go po opuszczeniu jaskini. Będzie stał tuż przed areną, na której stoczysz walkę z bossem.
Strażnicy pokoju
Strażnicy do druga lokacja domowa z jaką będziesz mieć do czynienia w Spyro the Dragon. Na tym etapie znajdziesz trzy samoki, których lokalizacja została zaznaczona na poniższej mapie.
Gdzie:
1. Tytan
Tego smoka nie musisz szukać. Tytan znajduje się na samym początku poziomu. Wystarczy iść na wprost z lokalizacji startowej.
2. Magnus
Po wyjściu z budynku, w którym zaczynałeś etap, trafisz na ogromną otwartą przestrzeń. Magnus znajduje się po przeciwnej stronie tego obszaru. Będzie on stał nieopodal baloniarza.
3. Gunnar
Gunnar jest najtrudniejszym smokiem do znalezienia. Dostanie się do niego będzie wymagać zburzenia jednego z głazów za pomocą armaty. Dzięki temu będziesz mógł przeskoczyć na kolejną półkę. Gunnara znajdziesz w ślepym zaułku razem ze złodziejem jajka.
Wyschnięty kanion
Wysnięty kanion jest poziomem przynależnym do drugiego świata domowego w Spyro the Dragon. Na tym poziomie pojawiają się cztery smoki, których lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Conan
Conana znajdziesz na niewielkiej półce skalnej, tuż miejscem gdzie łączą się dwie ścieżki odbiegające od lokacji startowej.
2. Ivor
Po wyjściu z tunelu natrafisz na budynek strzeżony przez ogra i dwa sępy. Ivor znajduje się w środku.
3. Maksimos
Maksimos znajduje się na półce skalnej sąsiadującej z dachem, na którym kończy się poziom. Doskoczenie do tej platformy wymagać będzie wybicia się jak najbliżej ściany. W ten sposób wybijesz się później i zwiększysz swoje szanse na udany lot.
4. Boris
Boris jest ostatnim smokiem jakiego znalezienie jest wymagane do zaliczenia etapu na 100%. Znajduje się on na niewielkiej półce skalnej, która prowadzi do schodów strzeżonych przez ogra i jego sępy.
Lodowa Pieczara
Na obszarze Lodowej pieczary znajdziesz pokaźną ilość smoków. Większość z nich znajduje się jednak w łatwych do zlokalizowania miejscach. Do uratowania masz pięć smoków, których lokalizacja zaznaczona jest na poniższym obrazku:
Gdzie:
1. Urlyk
Urlyk jest smokiem, którego nie można przeoczyć. Stoi on na ścieżce, która prowadzi z lokacji startowej do dalszych fragmentów etapu.
2. Todor
Przegapienie Todora jest praktycznie niemożliwe. Zastawia on bowiem przejście, znajdujące się w budynku do którego wejście jest wymagane.
3. Andor
Andor również znajduje się w drodze odchodzącej z lokalizacji startowej. Zaraz za budynkiem trafisz na niewielki krater z ogrem. Andor będzie się w nim znajdował.
4. Asher
Ashera znajdziesz zaraz za lodowym pomostem prowadzącym do mniejszej części dziedzińca. Stoi on tuż obok wyjścia z etapu.
5. Ragnar
Rangar jest zdecydowanie najbardziej ukrytym smokiem na całym etapie. Dotarcie do niego wymaga znalezienia przejścia. Znajduje się ono na dziedzińcu, z którego możesz opuścić poziom. Aby tam dosięgnąć musisz wykorzystać fragment ogrodzenia. Następnie będziesz musiał udać się długim korytarzem, w którym będziesz musiał walczyć z trollami. Rangar znajduje się na samym jego końcu.
Górskie pieczary
Na etapie Górskie pieczary znaleźć można 3 smoki. Ich lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie.:
Gdzie:
1. Cyrus
Znajduje się on na najwyższym wzniesieniu, z którego skaczesz potem na ruchome platformy. Droga do niego jest utrudniana przez tornado przechodzące przez drogę. Jeśli jednak będziesz trzymać się ściany to unikniesz obrażeń.
2. Ajaks
Ajaksa znajdziesz tuż przy jaskini, w której umiejscowiona jest rampa.
3. Cedryk
Dotarcie do Cedryka będzie wymagać skorzystania z rampy. Wybij się z jej pomocą i wskocz do najbardziej wysuniętej na lewo jaskini. Cedry stoi tuż przy wejściu.
Śnieżne grzbiety
Na etapie Śnieżna grzbiety znajdziesz 4 smoki. Ich lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie.:
Gdzie:
1. Zane
Znajdziesz go zaraz na początku poziomu. Zane stoi w niewielkiej wnęce znajdującej się na polance, do której dostałeś się po schodach kontrolowanych przez druida.
2. Eldrid
Po wyjściu z jaskini natrafisz na platformę poruszającą się w górę i w dół. Eldri znajduje się tuż za nią.
3. Zander
Zander znajduje się na szczycie schodów, tuż obok wyjścia z poziomu.
4. Kelwin
Dotarcie do Kelwina wymaga skorzystania z półki skalnej na której znajduje się Zander. Przeskoczysz z niej do jaskini, w której stoi Kelwin.
Miasto na Klifie
Na poziomie Miasto na Klifie natrafisz na 4 smoki do uratowania. Ich lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Halvor
Halvora znajdziesz w mieście do którego dobierasz po przejściu przez most pilnowany przez dwóch matadorów.
2. Enzo
Enzo znajduje się na szczycie budowli przylegające do klifu.
3. Marco
Po dotarciu na szczyt budowli na klifie, będziesz mógł przeskoczyć na obszar znajdujący się po drugiej stronie strumienia. Marco znajduje się na jego krawędzi.
Twierdza Dra Luźnego
Twierdza Dra Luźnego jest poziomem z bossem, który przynależy do świata Strażników pokoju. Znajdziesz tam tylko jednego smoka, którego lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Trondo
Trondo znajdziesz zaraz za przejściem prowadzącym na arenę, na której walczyć będziesz z Drym Luźnym
Władający magią
Władający magią to trzeci świat domowy z jakim będziesz mieć kontakt. Znajdziesz tutaj trzy smoki, których lokalizacja wskazana jest poniżej:
Gdzie:
1. Kosmos
Kosmos znajduje się na samym początku poziomu. Wystarczy iść prosto, aż do pomieszczania z czterema druidami.
2. Zantor
Zantor znajduje się ponad polanką ze złodziejem. Dotrzeć tam możesz podczas wspinania się na rampę turbopędu. Stoi on tuż obok wejścia do poziomu Wzgórze czarnoksiężników
3. Boldar
Boldara znajdziesz w jaskini, do której wchodzisz za pomocą rampy. Stoi on na wprost, tuż obok wejścia do poziomu Kryształowy szlak.
Wzgórze czarnoksiężników
Na Wzgórzu czarnoksiężników znajdziesz trzy smoki. Ich lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Jarvis
Dotarcie do Jarvisa jest proste. Wystarczy iść systemem jaskiń od lokacji startowej. Znajduje się on praktycznie na samym końcu systemu.
2. Herkules
Herkules znajduje się nieopodal drugiej pary ramp turbo szybkości. Wystarczy odbić w lewo.
3. Łukasz
Łukasz znajduje się na samym końcu poziomu. Natrafisz na niego wspinając się po stopniach prowadzących do wyjścia.
Skała Silnodmucha
Z racji tego, że jest to poziom z bossem, znajdziesz tutaj tylko jednego smoka. Jego lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Altair
Altaira znajdziesz w kompleksie jaskiń prowadzących do drugiej areny. Stoi on między dwoma jamami z ruchomymi platformami.
Twórcy potworów
Twórcy potworów to czwarty świat domowy z jakim przyjdzie ci mieć do czynienia. Spotkasz na nim tylko dwa smoki, których lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie.
Gdzie:
1. Bruno
Bruna znajdziesz na początku poziomu. Stoi on przy przejściu do poziomu Drewniana osada, które to znajduje się zaraz za pierwszymi płytami eklektycznymi.
2. Cleetus
Cleetus stoi na wysepce, na której stoi chata oraz znajduje się studnia z przejściem do etapu Dziki szlak.
Drewniana osada
Na etapie Drewniana osada trafisz na dwa smoki. Ich lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie
Gdzie:
1. Klaudiusz
Klaudiusza spotkasz, po przejściu przez jaskinie ze strzelcami. Stoi on tuż obok pierwszej płyty elektrycznej.
2. Cyprin
Cyprin znajduje się na końcu drogi z płytami elektrycznymi. Jest to droga na której początku spotykasz Klaudiusza.
Mgliste trzęsawisko
Na Mglistym trzęsawisku znajdziesz cztery smoki. Ich położenie zaznaczone jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Rosko
Rosco znajduje się na wyspie z roślinami i żabami. Stoi on na drewnianej platformie.
2. Damian
Damian znajduje się w jaskini, do której dotrzesz skacząc z pomostu na wyspę z opancerzonym trollem i klatką z kurą.
3. Zeke
Zeke stoi zaraz za wyjściem z jamy, do której drogę wskazuje kierunkowa wróżka
4. Bubba
Bubba znajduje się na polanie, do której dotrzesz na samym końcu. Stoi on nieopodal wyjścia z poziomu.
Wierzchołki drzew
Wierzchołki drzew to etap, na którym znajdziesz trzy smoki. Ich lokalizacja wskazana jest na poniższej mapie.
Gdzie:
1. Lyle
Smoka tego znajdziesz na wyspie, która znajduje się tuż pod platformą, na którą możesz wyjść z lokacji startowej. Wystarczy, że zboczysz z głównej ścieżki i wyskoczysz przez okno na pomost. Lyle stoi tuż obok rampy.
2. Izaak
Idąc główną ścieżką, trafisz na wyskocznie prowadzącą na wyspę ogrodzoną drewnianymi palami. Wskocz na nią, by znaleźć Izaaka
3. Jed
Dostanie się do Jeda jest niezwykle trudne. Musisz rozpocząć z miejsca, gdzie znajduje się Lyle. Rozpędź się na tej rampie. Wylądujesz na niewielkiej wysepce. Stamtąd wyskocz na kolejną rampę turbosprintu. Przy wyskoku z tej rampy musisz okrążyć drzewo do którego ona przylega i wylądować na kolejnej rampie. Tym razem nie będzie ona służyć do przyspieszania. Umożliwić ma ona dostatnie się na wyskocznie, zbiegającą się z rampą, od której zaczynałeś. Wyskok z niej pozwoli ci dotrzeć do Jeda.
Twierdza Metalgłowy
Jako że jest to poziom z bossem, trafisz tutaj tylko na jednego smoka. Jego lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Sadiki
Po przejściu przez całe miasteczko trafisz na niewielki spadek, prowadzący na arenę. Sadiki stoi na jego końcu.
Tkacze marzeń
Tkacze marzeń są przedostatnim światem domowym. Znajdziesz na nim cztery smoki. Lokalizacja ich naniesiona jest na poniższą mapę
Gdzie:
1. Zikomo
Zimko stoi przy wejściu do dużego zamku, na który trafisz na początku rozgrywki.
2. Mazi
Mazi stoi przy trzech teleportach, które znajdują się przy wyjściu z mniejszego budynku.
3. Latif
Latifa znajdziesz po wejściu przez dostępne od początku wrota do zamku.
Mroczny labirynt
Na tym etapie znajdziesz, aż 5 smoków. Położenie ich zaznaczone jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Kasiya
Kasiya znajduje się zaraz na początku etapu. Stoi przy pierwszym teleporcie jaki znajdziesz na tym etapie.
2. Azizi
Azizi znajduje się na tej samej ścieżce, na której znajduje się Kasiya. Znajduje się on jedynie trochę dalej
3. Bakari
Bakari znajduje się tuż przy miejscu, w którym możesz opuścić poziom.
4. Apara
Po zeskoczeniu na niższe partie poziomu znajdziesz dużą platformę z przeciwnikami. Odchodzi z niej droga na balkon, na którym znajduje się Apara
5. Obasi
Po zeskoczeniu z balkonu na którym stoi Apara, trafisz do kolejnego korytarza. Obasi znajduje się na jego końcu.
Nawiedzone wieże
Na poziomie Nawiedzone wieże znajdziesz 3 smoki. Ich lokalizacja zaznaczona jest na mapie:
Gdzie:
1. Kosoko
Kosoko znajduje się nieopodal miejsca, na którym wylądujesz przy użyciu pierwszego teleportu dostępnego na poziomie.
2. Lutalo
Lutalo znajduje się w zamku. Doatrcie do niego wymaga rozbicia drzwi na wprost od wejścia do sali.
3. Copano
Do dostania się do Coapno musisz wykorzystać rampę oraz wyjście z zamku znajdujące się na prawo od pomieszczenia ze smokiem. Potem poleć na drogę przez którą wchodziłeś do zamku. Będziesz mógł wykorzystać ją jako wyskocznie.
Wyśniony zamek
Na tym poziomie możesz uratować trzy smoki. Ich lokalizacja wskazana jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Mudada
Smoka tego znajdziesz gdy aktywujesz pierwszy teleport w grze. Wymaga to uwolnienia trzech wróżek.
2. Useni
Zeskocz z przeciwnej strony dziedzińca niż znalazłeś Mudadę. Useni znajduje się na jednej z wysepek znajdujących się po lewo od tego miejsca.
3. Baruti
Baruti znajduje się na wieży. Aby się do niej dostać musisz zniszczyć znajdujące się w budynku klatki, by wróżki mogły aktywować odpowiedni teleport.
Twierdza Jacques'a
Twierdza Jacques'a to jedyny poziom z bossem, gdzie znajdziesz 2 smoki. Ich lokalizacja zaznaczona jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Revilo
Revillo jest smokiem, na którego trafisz idąc główną ścieżką. Znajduje się on w tunelu, tuż przed miejscem walki z bossem
2. Unika
Unika znajduje się na lewo od lokacji startowej. Dostatnie się do niej wymaga zaatakowania dwóch błazów jednocześnie i wskoczenie na wysuwające się platformy.
Ojczyzna Gnieznosnego Gnorka
Chociaż na tym poziomie nie ma żadnych przeszkód i służy ono tylko do przemieszcznia się między poziomami z ostatniego świata, to i tak trafisz tutaj na dwa smoki.
1. Delbin
Delbina spotkasz gdy tylko wkroczysz do tego świata.
2. Magnus
Magnus pojawi się w momencie gdy pokonasz Gnieznosnego Gnorka
Zatoka Gnorków
Na tym etapie znajdziesz tylko dwa smoki. Ich położenie wskazane jest na poniższej mapie:
Gdzie:
1. Latif
Latifa znajdziesz na platformie, której strzeże troll rzucający beczkami z dynamitem. Jest to platforma wymagana, by dotrzeć do statku.
2. Tomasz
Tomasz znajduje się na pomoście prowadzącym do okrągłej konstrukcji wchodzącej pod powierchnię wody.
Pomarańczowa przystań
Pomarańczowa przystań jest ostatnim miejscem, w którym możesz odnaleźć smoki. Na tym etapie pojawiają się dwa. Ich położenie wskazane jest na mapie poniżej:
Gdzie:
1. Kosmos
Kosmos znajdziesz mniej więcej w środkowej części etapu. Stoi on w miajcu, gdzie pomost przemienia się w platformę.