Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zwycięstwo | Sid Meier's Civilization II poradnik Sid Meier's Civilization II

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Rozgrywkę w Cywilizacji 2 można wygrać na trzy sposoby: militarny, gospodarczy i ze względu na punktację.

Zasady podboju militarnego są oczywiste. Wystarczy zetrzeć na proch wszystkie pozostałe cywilizacje. Stanowi to oczywiście problem sam w sobie, ponieważ przywódcy innych państw z oczywistych powodów postanowią zrobić wszystko aby do tego nie dopuścić. Trzeba też wziąć pod uwagę, że gdy w opcjach jest ustawione odradzanie się cywilizacji, podbicie jakiejś nacji nie oznacza, że ilość państw na planszy zmniejszyła się, tak jak byśmy sobie tego życzyli. Grając przeciwko 7 wrogom, będziemy więc musieli zniszczyć na przykład aż 12 innych państw. Jednak "odradzające" się cywilizacje z racji swojego zacofania nie powinny stanowić dla naszego imperium zbyt wielkiego wyzwania.

Strategia która doprowadzi nas do tego typu wygranej opiera się głównie na sile naszej armii. Należy od początku rozgrywki podbijać sąsiadów, nie dając im przejąć inicjatywy. Nie wolno zaniedbywać nauki, nasza siła może przecież równie dobrze jak na ilości opierać się na nowoczesności armii. Preferowane formy rządów to komunizm, lub fundamentalizm. Zwłaszcza ten drugi pozwoli nam na posiadanie dużej ilościowo i darmowej w utrzymaniu armii. Taki masowy podbój to pracochłonne zajęcie, wymagające skutecznych ofensyw przez cały okres trwania rozgrywki, jednak przy odpowiednim zarządzaniu naszym imperium jest to jak najbardziej możliwe do osiągnięcia.

1 - Zwycięstwo | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Wygrana gospodarcza/technologiczna oznacza, że naszemu państwu jako pierwszemu udało się założyć kolonię na Alfa Centauri - Zwycięstwo | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry

Wygrana gospodarcza/technologiczna oznacza, że naszemu państwu jako pierwszemu udało się założyć kolonię na Alfa Centauri. Aby wyścig kosmiczny się rozpoczął któraś z cywilizacji mysi wybudować cud Program Apollo. Od tej pory nasze miasta będą mogły budować Szkielet, Komponenty i Moduły Statku Kosmicznego. Wyprodukowane elementy statku kosmicznego od razu są wysyłane na orbitę, a jego szczegółowe dane będą od tej pory widoczne na ekranie "Statki Kosmiczne" (klawisz F12).

Podstawą naszego statku są szkielety łączące poszczególne moduły i komponenty. Wybudowanie 12 sztuk w pełni wystarcza do stworzenia statku z 99% szansą na udany lot. Na komponentach nie można oszczędzać - wybudowanie 8 sztuk (czyli maksimum) jest co najmniej zalecane. Zaś modułów w pełni wystarczą trzy sztuki (po dwa od populacji, podtrzymywania życia i paneli słonecznych). Większa ich ilość spowoduje, że będziemy musieli dobudować znaczną ilość szkieletów, a na to po prostu szkoda jest czasu. Tak skonstruowany statek kosmiczny będzie miał 99% szans na ukończenie swojej misji z powodzeniem i lot zajmie mu niecałe 17 lat.

Ważne jest aby nie wysyłać statku którego szansa ukończenia misji jest zbyt mała, 90% to niezbędne minimum. W przeciwnym wypadku możemy się niemile zdziwić. Warto także pamiętać, że statek nie w pełni skończony zazwyczaj podróżuje znacznie dłużej, więc może zostać po prostu prześcignięty w trakcie trwania lotu. Należy także mieć baczenie na postępy przeciwników i w skrajnych sytuacjach pomóc sobie, na przykład sabotując budowę jakiegoś komponentu.

Gdy przed rokiem 2020 nie uda nam się zakończyć rozgrywki w inny sposób, zostanie ona przerwana automatycznie - Zwycięstwo | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry

Gdy przed rokiem 2020 nie uda nam się zakończyć rozgrywki w inny sposób, zostanie ona przerwana automatycznie. Nastąpi uroczyste podliczenie punktacji i ten kto wygra w tym rankingu zostanie obwołany zwycięzcą.

Przed tą datą należałoby podwyższyć sobie ten wskaźnik jak najbardziej, a więc trzeba by wiedzieć w jaki sposób liczy się potęgę naszego narodu, oraz w jaki sposób na krótką metę ten wynik zwiększyć.

  • Po pierwsze liczy się ilość naszych obywateli (czyli suma poziomów wszystkich naszych miast), jednak co istotne szczęśliwi obywatele liczą się podwójnie, więc w ostatniej turze gry opłaca się zwiększyć wydatki na towary luksusowe do maksimum, oraz wcielić do miast wszystkich posiadanych inżynierów.
  • Za każdy wybudowany przez naszą cywilizację cud świata nasza punktacja zwiększa się o 20.
  • W zależności od wybranego przez nas na początku gry poziomu agresywności barbarzyńców uzyskujemy dodatkowe punkty: Tylko wioski -50; Wędrujące bandy -25; Niespokojne plemiona 0; Wściekłe hordy +25.
  • + 3 punkty za każdą turę powyżej 199 (40 rok p.n.e.), w której nie prowadziliśmy żadnej wojny.
  • + 5 punktów każdą wynalezioną Technologię Przyszłości (wymagania: Energia Fuzji, Recykling).
Aby łatwo wygrać na punktację, należy posiadać jak największą ilość szczęśliwych obywateli, oraz nie wywoływać niepotrzebnych wojen - Zwycięstwo | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry

Aby łatwo wygrać na punktację, należy posiadać jak największą ilość szczęśliwych obywateli, oraz nie wywoływać niepotrzebnych wojen. Przestrzegając tych zasad i budując dodatkowo kilka cudów bez wątpienia pokażemy w końcowym rankingu kto tu jest najlepszy, o ile oczywiście nikt wcześniej nie wyśle statku kosmicznego...

Teoretycznie najprostszą metodą zwycięstwa jest skolonizowanie Alfa Centauri (wymaga jedynie mobilizacji produkcji przez pewien stosunkowo krótki czas), jednak moim zdaniem każda metoda jest dobra aby zwyciężyć, zwłaszcza w tak złożonej grze jaką jest Cywilizacja 2 w której zwycięstwo zawsze daje dużą satysfakcję. Nie wspominając już o radości jaką daje pokonanie żywego przeciwnika ;-).