Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Sid Meier's Civilization II poradnik Sid Meier's Civilization II

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Służą, do podbijania miast przeciwnika i ochrony własnych, ulepszania terenu, transportowania innych jednostek, szpiegowania sąsiednich narodów... Jak widać w Cywilizacji jednostki, zarówno te militarne jak i nie, spełniają szereg bardzo ważnych funkcji, dlatego też został im poświęcony jeden z największych rozdziałów tego poradnika.

Każda jednostka w grze jest opisywana przez 5 głównych współczynników:

  • Koszt: Koszt wyprodukowania jednostki w tarczach.
  • Siła Ataku: Szansa na trafienie jednostki przeciwnika, porównywana z obroną jednostki atakowanej.
  • Siła Obrony: Wartość odpowiadająca za skuteczność danego oddziału w defensywie.
  • Punkty Wytrzymałości: Ilość punktów obrażeń*10 które może na siebie przyjąć jednostka zanim zginie.
  • Siła Ognia: Wielkość zadawanych obrażeń po udanym ataku.
  • Ruch: Odległość jaką może przebyć jednostka w jednej turze (zależy również od terenu).

Oczywistym jest, że jednostki o większym współczynniku obrony powinny być wykorzystywane jedynie do defensywy, a te z dużym atakiem do ofensywy. Duże znaczenie ma również ruch, znacznie zwiększający mobilność naszej armii, przydatne zwłaszcza podczas prowadzenia szybkich wojen.

Ilość i rodzaj posiadanych przez nasze państwo jednostek powinny bezpośrednio wynikać z aktualnego ustroju i sytuacji politycznej. W ustrojach posiadających darmowe jednostki poprawiające nastrój obywateli, opłaca się trzymać w miastach stałą armię. W demokracji i republice posiadanie wojska sprawia jedynie kłopoty, więc należy jak najbardziej ograniczać liczbę jednostek. Powyższe obostrzenia nie dotyczą jednostek niemilitarnych (o ataku 0), które mają przeznaczenie inne niż militarne (dyplomaci, karawany...) i ich rozleglejszy opis znajduje się w innym dziale poradnika.

Jednostki mogą awansować do statusu weterana, ich współczynniki są wtedy mnożone przez 150%. Jednostki stają się weteranami w dwóch przypadkach: albo po zwycięskiej walce (po każdej mają 50% szans na zostanie weteranem), albo gdy zostały zbudowane w mieście posiadającym koszary (lub odpowiadający im budynek dla jednostek powietrznych lub morskich). Szpiedzy mogą zostać weteranami gdy uda im się szczęśliwie wykonać misję i wrócić do zaprzyjaźnionego miasta.

Na polu bitwy żołnierze zdobywają doświadczenie najszybciej. - Jednostki | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Na polu bitwy żołnierze zdobywają doświadczenie najszybciej.
To się nazywa skuteczny atak. - Jednostki | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
To się nazywa skuteczny atak.

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie