Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Handel | Sid Meier's Civilization II poradnik Sid Meier's Civilization II

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Handel jest niezwykle ważną sferą gospodarki, która gdy poświęcić jej odpowiednio dużo czasu i nakładów - przynosi odpowiednie zyski. Po odkryciu technologie o nazwie Handel, będziemy mogli produkować Karawany, a przy każdym z widocznych przez nas miast pojawi się również informacja o dobrach jakie produkuje i jakich potrzebuje. Właśnie rozpoczął się nowy okres w dziejach naszego państwa.

Po wyprodukowaniu karawany pojawi się pytanie o dobra jakie karawana ta ma przewozić. Zapasy żywności powodują po prostu wymianę snopka zboża pomiędzy dwoma miastami (należy uważać, aby tym sposobem nie wywołać w jednym z miast głodu). Natomiast produkując karawanę dostarczającą konkretne surowce należy się przyjrzeć zestawieniu zapotrzebowania i zapasów. Mamy wybór wśród trzech dóbr które produkuje dane miasto. Decydujemy się na jedno z nich i wyruszamy aby dostarczyć przesyłkę do celu.

Kilka słów o ogólnych zasadach tworzenia szlaków handlowych. Szlak handlowy zostaje założony w chwili gdy karawana lub fracht z jednego miasta dotrze do innego i otrzyma rozkaz założenia szlaku handlowego. Gdy tak się stanie otrzymamy jednorazowy zastrzyk gotówki, oraz stały dochód w postaci bonusowych strzałek handlu w mieście macierzystym karawany (frachtu). Należy pamiętać, że jedno miasto może naraz posiadać jedynie trzy szlaki handlowe. Aby czerpać jak największe dochody z handlu należy po pierwsze prowadzić wymianę z odległymi miastami innych cywilizacji (zyski z wysyłania karawan pomiędzy własnymi miastami są o wiele mniejsze), a po drugie dostarczać surowce na które jest zapotrzebowanie.

Podgląd na zapotrzebowanie miasta do którego chcemy wysłać karawanę. - Handel | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Podgląd na zapotrzebowanie miasta do którego chcemy wysłać karawanę.
Od teraz posiadamy stały przychód w postaci dodatkowych strzałek w mieście z którego pochodził fracht. - Handel | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Od teraz posiadamy stały przychód w postaci dodatkowych strzałek w mieście z którego pochodził fracht.

Oznacza to, że na początku czeka nas długa i żmudna praca tworzenia sieci szlaków handlowych. Ideałem byłoby takie rozplanowanie produkcji karawan, aby każde miasto posiadało co najmniej dwa zyskowne szlaki handlowe, jednak z racji, ze jest to raczej niemożliwe staramy się skupić na rozwinięciu handlu wśród największych ośrodków naszego państwa.

Inną funkcja karawan jest przyspieszanie budowy cudów świata, o której też warto pamiętać i w potrzebie wykorzystywać - wysyłamy karawanę do własnego miasta, które właśnie produkuje cud i każemy wspomóc jego budowę. Karawana dostarczy trochę tarcz zmniejszając czas oczekiwania na koniec konstrukcji.

Trzeba również pamiętać, że z czasem szlaki handlowe mogą tracić na znaczeniu i należy wtedy zadbać o powstanie nowych - aktualniejszych. Wykorzystywane szlaki nie przynoszą też dochodów w postaci pieniędzy, a jedynie dodatkowych strzałek. Opłaca się więc w celu poprawy stanu państwowego skarbca wysłać nieraz objuczoną karawanę po istniejącym szlaku, aby zdobyła dla nas trochę nadprogramowej gotówki.