Atrybuty | Postać w Shadowrun Returns poradnik Shadowrun Returns
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Atrybuty
Atrybuty definiują Twoją wirtualną postać. Wykazują to, do czego jest zdolna, jakich umiejętności może używać i w jakich sytuacjach radzić sobie lepiej, a w jakich gorzej. Są zwyczajnie piękną, liczbową stroną RPGów.
Zasada ich działania jest prosta. Same w sobie, podnoszą odpowiednie aspekty postaci w górę. Przykładowo, atrybut Body z każdy kolejnym punktem, dodaje 10 Hit Points do ogólnej puli życia. Inne są mniej bezpośrednie, a na odpowiednim poziomie, mogą być nawet wykorzystane w dialogach, np. do zastraszania (Strength).
Body
Opis: Jest to, tak naprawdę, najistotniejszy atrybut w grze, przydatny dla każdego archetypu. Zwiększa punkty życia postaci, dzięki czemu nie pada po jednym strzale. Szczególnie przydatny dla archetypów ofensywnych, jak Street Samurai, czy Physical Adept.
Działanie: Dodaje 10 Hit Points za każdy poziom atrybutu.
Maksymalny poziom: Human/Elf: 9, Dwarf: 11, Ork: 14, Troll: 17.
Quickness
Opis: Również bardzo istotny i uniwersalny atrybut, jako że odpowiada za skuteczność w posługiwaniu się bronią palną. Tu znajdują się umiejętności związane ze wszystkimi rodzajami broni dystansowych. Nawet klasa w pełni magiczna, powinna umieć posługiwać się pistoletem. Szczególnie przydatne dla Street Samuraia.
Działanie: Zwiększa szansę na trafienie przeciwnika z dystansu i zmniejsza na bycie trafionym przez fizyczne ataki.
Maksymalny poziom: Trolls: 8, Human/Dwarf/Orc: 9, Elf: 11.
Strength
Opis: Siła odpowiada za wszelkie ataki bronią białą i gołymi pięściami, jak również zasięg rzucanych granatów i ich celność. Przydatny też w trakcie zastraszania. Bardzo istotny dla Street Samuraia i Physical Adepta.
Działanie: Zwiększa szanse na trafienie bronią białą lub granatami, jak również zasięg rzutu.
Maksymalny poziom: Human/Elf: 9, Dwarf/Ork: 12, Troll: 15.
Intelligence
Opis: Ciekawy atrybut o najniższym poziomie. Odpowiedzialny za wszystko związane z techniką i hakowaniem. Sam w sobie daje niewiele, ale posiada wiele przydatnych umiejętności. Istotny przede wszystkim dla archetypów Decker'a i Rigger'a, dzięki czemu można łatwo połączyć te dwie role.
Działanie: Zwiększa szanse na trafienie wroga przy użyciu programu lub drona. Dodatkowo, zwiększa szansę na unik w Matrixie.
Maksymalny poziom: Troll: 6, Ork: 8, Human/Elf/Dwarf: 9.
Willpower
Opis: Atrybut odpowiedzialny za moc magiczną, tym samy bardzo istotny dla klas magicznych, z wyjątkiem Shamana. Odpowiednie umiejętności tego atrybutu, zwiększają również ilość miejsc na zaklęcia. Bardzo istotne dla Mage'a i w mniejszym stopniu dla Physical Adepta.
Działanie: Zwiększa szanse na trafienie atakami magicznymi i zmniejsza na bycie trafionym przez zaklęcia przeciwników.
Maksymalny poziom: Human/Elf/Ork/Troll: 9, Dwarf: 11.
Charisma
Opis: Przydatny dla Shamanów i dyplomatów. Z tego atrybutu czerpie swoją moc jeden i drugi. Dla Shamana potrzebny jest do kontaktów z duchami, a dla wszystkich innych - dla zdolności Etiquette, przydatnej w dialogach.
Działanie: Zwiększa szanse na udaną kontrolę nad Duchami i skutecznym użyciem Conjuration spells. Dodatkowo, na 2/4/6/8/10/12 poziomie atrybutu, postać uzyskuje nowe rodzaje Etiquette.
Maksymalny poziom: Troll: 6, Ork: 8, Human/Dwarf: 9, Elf: 12.