Źródlany pałac | Solucja Sekiro Shadows Die Twice Sekiro Shadows Die Twice poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 kwietnia 2019
Źródlany pałac to ostatnia lokacja z swobodną eksploracją w Sekiro: Shadows Die Twice. Nie jest tak rozbudowana jak inne lokacje, zawiera za to dużą ilość ciekawych bossów - często powtarzających się, którzy jednak oferują świetne nagrody. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis lokacji: gdzie znaleźć ciekawe miejsca i jak dotrzeć do głównego celu rozgrywki: bossa Divine Dragon.
- Jak dostać się do lokacji?
- Boss: Corrupted Monk
- Opis lokacji Źródlany pałac
- Boss opcjonalny: Sakura Bull of the Palace
- Boss: Okami Leader Shizu i pływanie w jeziorze
- Handlarz Zacny Koremori w dzbanie
- Ominięcie Gigantycznego Karpia
- Walka z bossem Divine Dragon
- Co dalej...?
Jak dostać się do lokacji?
Obszar Źródlany pałac staje się dostępny dopiero po walce z bossem Owl na dachu Zamku w Ashinie w ramach wątku fabularnego. Wtedy to po rozmowie z Kuro (trzykrotnej), zostaniesz skierowany do Wioski Mibu, a dokładnie do miejsca, gdzie walczyłeś z bossem Corrupted Monk. W jaskini, gdzie odnalazłeś kamień dla Kuro (przy posążku rzeźbiarza: Wejście do ślubnej jaskini), wejdź do małej altanki pośrodku groty i zacznij się modlić. W ten sposób przeniesiesz się do Źródlany pałac.
Boss: Corrupted Monk
Pierwsze, co napotkasz w nowej lokacji, to most, którego strzeże ulepszona wersja Corrupted Monk - posiada aż 3 paski zdrowia. Jest to boss obowiązkowy. Pojawia się na arenie, gdy jesteś w połowie mostu. Walka dzieli się na trzy etapy:
- pierwszy pasek zdrowia, to głównie kontrowanie ciosów i zadawanie lekkich obrażeń w plecy, by jak najszybciej zapełnić Pasek Postury bossa. Techniki walki pozostają takie same, jak w walce ze standardową wersją bossa.
- drugi etap staje się nieco trudniejszy, ponieważ boss wykorzystuje technikę znikania i pojawia się za twoimi plecami trzy razy zadając obrażenia jako cień. Rozwiązanie: użyj linki, by dostać się na najwyższą gałąź nad mostem. Tam jesteś nietykalny; poczekaj aż boss przybierze pierwotną postać.
- Trzecia walka może okazać się najtrudniejsza. Boss wykorzystuje wszystkie techniki, którymi posługiwał się w podstawowej wersji, przede wszystkim "młynkiem". Na tym etapie możesz starać się zniwelować pasek zdrowia zamiast postury, bowiem wróg jest teraz dużo bardziej podatny na obrażenia. Szczególnie uważaj na atak specjalny: wtedy to boss wyrzuca w ciebie insekty, które bardzo szybko budują u ciebie Strach. Niezastąpiona więc będzie fioletowa tykwa / środek uspokajający / parasol Fenika (narzędzie protezy).
Dobrą strategią jest wykorzystanie Petardy Shinobi i przejście na plecy wroga - od tyłu zadasz mu więcej ciosów nim zdąży je skontrować.
Opis lokacji Źródlany pałac
Po zakończeniu walki, twoim oczom ukaże się cały obszar lokacji. Twoim pierwszym celem powinno być udanie się do następnego posążka rzeźbiarza (Rezydencja Mibu) tak szybko, jak to możliwe. Podążaj więc wzdłuż jeziora, nie zanurzając się w głębokiej wodzie, i biegnij cały czas w lewo. Jeśli postanowisz teraz walczyć ze wszystkimi oponentami na drodze, możesz zginąć i ciężko ci będzie dotrzeć do punktu kontrolnego - lepiej na razie ich omijać.
W Źródlany pałac obowiązuje jedna zasada: nie wolno ci wchodzić do jeziora. Widoczny w oddali mini-boss na wielkim drzewie będzie atakował cię piorunami, gdy tylko to zrobisz. możesz chować się za przedmiotami, lecz nie dotrzesz w ten sposób daleko. Dedykowana droga biegnie na około po suchym lądzie. Potem będziesz mógł pozbyć się bossa i korzystać z jeziora.
Przeciwnicy jakich napotkasz w Źródlany pałac:
- Fountainhead Palace Noble - te istoty wysysają z ciebie życie. Mimo, że ilość ich zdrowia czyni ich przeciwnikami na jeden cios, gdy cię dostrzegą pojawi się na dole ekranu pasek. Jeśli się zapełni (gdy wróg cię widzi), stracisz możliwość poruszania się i ożywienia. Jedyna opcja naprawy tego stanu, to zabicie ostatkiem sił potwora, który wyssał twoją energię życiową.
- Zwierzęta - białe potwory przypominające wilki; poza prostymi atakami potrafią także atakować piorunami, które mogą być ciosem śmiertelnym, jeśli nie zostaną odbite. Warto rozprawiać się z nimi korzystając z narzędzi protezy dystansowych, jak Shurikeny czy Widmowe Kunai.
- Jednostki walczące bronią - jednostki te posługują się mieczami, pikami, łukami oraz rzucają kulami. Te ostatnie są najgroźniejsze: rzucane przez nich kule mogą odbijać się od ścian, by łatwiej w ciebie natrafić; cios załadowany i celny w Wolfa powoduje natychmiastową śmierć.
Boss opcjonalny: Sakura Bull of the Palace
Zaraz po przejściu przez budynek, natkniesz się na posążek rzeźbiarza Kwiatowa arena. Skręcając w lewo i udając się za budynki, napotkasz opcjonalnego bossa: Sakura Bull of the Palace. Jest to prosta walka, w której zwycięstwo pozwoli ci zdobyć pasywną umiejętność zwiększającą o 1 ilość Symboli ducha, które możesz wykorzystać w czasie walki. By łatwo pokonać bossa, walcz z nim w rogu - z czasem jego szarże w zamkniętym obszarze doprowadzą do szybkiego zredukowania jego Postury i zadania mu krytycznego ciosu, nawet gdy posiada większość punktów zdrowia. Trzymaj się także jego tyłów, by zadawać proste cięcia - boss nie potrafi obrócić się w jednym ruchu.
Boss: Okami Leader Shizu i pływanie w jeziorze
Kierując się od posążka rzeźbiarza Kwiatowa arena przez most, najłatwiej będzie przejść pod budynkami pomiędzy belkami rusztowań lub tyłami, gdzie również jest względnie bezpiecznie. Musisz dostać się na pomost centralnego budynku, który prowadzi do drzewa.
Możesz spróbować przebiec, omijając wszystkich wrogów i dobiegając do posążka rzeźbiarza Wielka sakura na końcu pomostu - gdy odpoczniesz przy nim, wrogowie uspokoją się i będziesz mógł zmierzyć się z bossem.
Pokonując tego bossa zyskujesz możliwość wejścia do jeziora. To zaś jest wymagane, abyś był w stanie przeprawić się podwodnym kanałem do podnóża świętej góry. Walka z bossem jest banalna. Kluczem jest szybkie zbliżenie się do niego, gdyż twoje ciosy błyskawicznie redukują jego pasek zdrowia. Zapewne bossowi uda się przynajmniej raz wyprowadzić atak piorunem - podskocz na moment nim zostaniesz trafiony i zaatakuj w powietrzu, by odbić piorun we wroga.
Handlarz Zacny Koremori w dzbanie
W tej lokacji znajdziesz również jednego opcjonalnego handlarza. Z ciekawych przedmiotów, posiada on trzeci i ostatni fragment Maski (pozwala ona zamienić 5 pkt umiejętności na 1 pkt siły ataku). Ponadto posiada on w ofercie kamienie Lapis Lazuli, które są wymagane do zbudowania ulepszeń protez najwyższego poziomu - za wszystkie sprzedawane przedmioty zapłacić musisz łuskami karpia skarbów.
Aby przedostać się do handlarza, dostań się na szczyt schodów za jeziorem, do zamkniętej bramy. Stąd przedostaniesz się na wyższy poziom, do jaskini, z użyciem linki.
Ominięcie Gigantycznego Karpia
By kontynuować podróż, musisz po pokonaniu bossa Okami Lader Shizu wskoczyć do jeziora i płynąć pod wodą w stronę skał. Dostrzeżesz tam podwodą jaskinię, której strzeże Wielki Karp. By przemknąć obok, wykorzystaj struktury i budynki znajdujące się pod wodą - pozostań niezauważony i dopłyń do końca kanału, gdzie znajdziesz posążek rzeźbiarza Tereny pałacu na wzgórzu, przed chatą. Wewnątrz domku możesz otworzyć drzwi, by umożliwić sobie szybkie podróżowanie miedzy obszarami.
Walka z bossem Divine Dragon
Pamiętaj, żeby zapisać grę i najlepiej wykonać kopię zapisu przed tą walką. Jest to kluczowy moment w fabule, po którym nie będziesz w stanie wykonać czynności, które prowadzą do uzyskania innych zakończeń gry.
Udaj się na wzgórze, do kapliczki. Gdy się przy niej pomodlisz, zostaniesz przeniesiony do innego wymiaru, gdzie ma miejsce walka z bossem Divine Dragon.
Walka dzieli się na dwie części. Najpierw zniszcz istoty, które pojawiają się wokół ciebie wskakując na gałąź i zadając dowolnej istocie atak krytyczny z wyskoku. Musisz wykonać ten atak przynajmniej 2x
Drugi etap walki to używanie naelektryzowanych gałęzi, by odbijać pioruny w stronę bossa. Nie zapomnij ustawić bossa jako cel, by każdy piorun trafiał prosto w niego. Boss będzie używał przeciwko tobie cięć pionowych, skośnych oraz poziomych, by uniemożliwić ci wykonanie tego zadania.
Co dalej...?
Po pokonaniu bossa Divine Dragon, możesz powrócić do Zamku w Ashinie. Ponownie lokacja ulegnie zmianie. Ponownie musisz aktywować wszystkie posążki rzeźbiarza, by z nich korzystać. Niedostępna staje się także cała lokacja Podzamcze Ashiny. W lokacji pojawia się także nowe skarby (w tym cenne materiały rzemieślnicze) oraz nowi, potężni wrogowie. Po rozmowie z Kuro w jej komnacie, wyskoczysz na zewnątrz korzystając z otwartego okna w bibliotece; twój kolejny cel będzie znajdował się w kanale poniżej Zbiorników w Ashinie za drzwiami, gdzie przeprowadzałeś Kuro poza zamek w Prologu.