Zamek w Ashinie | Solucja Sekiro Shadows Die Twice Sekiro Shadows Die Twice poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2019
Zamek w Ashinie to lokacja, która służy jako "skrzyżowanie" dla dalszych obszarów. Jest to drugi obszar w grze, po Podzamczu Ashiny, który daje znacznie większą swobodę w kwestii eksploracji. W poniższym rozdziale znajdziesz opis przejścia tego fragmentu, z nastawieniem na wątek fabularny. Dowiesz się więc, jak dotrzeć na dach zamku, gdzie stoczysz walkę z Genichiro Ashina, oraz jak udać się do Zatopionej doliny.
- Cechy Zamku w Ashinie
- Zdobycie Sabimaru - narzędzie protezy
- Droga na dach - wejście do zamku przez okno
- Zamek w Ashinie - sień
- Droga na dach: ścieżka 1 - boss Ashina Elite
- Droga na dach: ścieżka 2 - ukryte przejście
- Główny boss: Genichiro Ashina
- Co zrobić po walce z bossem?
Cechy Zamku w Ashinie
Jest to główna lokacja, w której mam miejsce główny wątek fabularny; do Zamku dotrzesz z Podzamcza Ashiny, po pokonaniu ostatniego bossa - Blazing Bull. Z tej lokacji dotrzesz w wiele pobocznych lokacji:
- Zatopiona Dolina,
- Świątynia Senpau (przez Opuszczony Loch)
- Podziemia Ashiny.
Ponadto znajdziesz tu dwóch handlarzy: Borsuk czarny kapelusz oraz Kramarz z lochu. Odblokujesz tu trzy ulepszenia protezy: Wmontowany parasol, Sabimaru, Wmontowana włócznia. W samym obszarze Zamku zmierzysz się z aż pięcioma bossami. Twoim głównym celem w tej lokacji jest dotarcie na dach Zamku, drogą przez dachy.
Zdobycie Sabimaru - narzędzie protezy
Nim udasz się na górę zamku, możesz opcjonalnie udać się po zdobycie miecza Sabimaru: jest to narzędzie protezy, które służy jako drugi, krótki miecz. Wykonuj nim szybkie cięcia, by zwiększyć szybkość ciosów trafiających wroga, a gdy wykonasz pełne combo Sabimaru, wróg otrzymuje status Zatrucie.
Miecz znajduje się na parterze zamku. Wejście jest tylko jedno i strzeże go boss przed bramą [Generał Kuranosuke Matsumoto], w obstawie strzelców. Możesz go zaatakować ciosem krytycznym, skacząc na niego z dachu budynku po prawej stronie schodów prowadzących do zamku. Po ciosie krytycznym zajmij się szybko strzelcami; pamiętaj, że w tej walce zawsze możesz się wycofać.
Walka z samym bossem przypomina walkę z mini-bossami znanymi z Podzamcza Ashiny - wykonuje on proste ataki mieczem, które możesz parować, oraz cios specjalny, który możesz zablokować Kontrą Mikiri.
W zamku spotkasz jeszcze czterech oponentów, którzy pilnują legendarnego miecza. Sabimaru leży w skrzyni, z tyłu pomieszczenia.
Warto przy okazji odblokować bramę na końcu bocznego korytarza - dzięki temu będziesz mógł swobodniej podróżować na tyły zamku bez konieczności chodzenia po dachach.
Droga na dach - wejście do zamku przez okno
Aby udać się na dach, gdzie rozgrywa się główny wątek fabularny, musisz przedostać się tam po dachach. Od punktu kontrolnego Zamek w Ashinie, udaj się w lewo i podążaj za fioletowymi snopami dymu po dachach. Nie możesz wejść na dach wchodząc do zamku głównym wejściem.
Za niemal każdym rogiem czaić się mogą wrogowie: jednostki wyposażone w sztylety i noże rzucane (które lecą w ciebie pod kątem, jak bumerang, dlatego trudno je dostrzec). Jednostki te posiadają minimalną ilość postury, jednak posiadają bardzo złożone kombinacje ciosów. Pamiętaj, że twoim celem jest dotrzeć do okno z przeciwnej strony zamku, nad zbiornikiem wodnym - tam znajdziesz kolejny posążek rzeźbiarza Sień w górnej wieży. Dlatego nie oszczędzaj protezy ani wskrzeszeń i leczenia, by się tam przedostać - później nie będziesz musiał już podróżować po dachu i mierzyć się z tymi przeciwnikami.
{niebieskaramka}Uważaj, gdyż niektórzy przeciwnicy przyczepieni są do latawców, które unoszą się wysoko, na rogach zamku. Tam także czają się wrogowie, którzy niespodziewanie mogą zaatakować cię z powietrza z ogromną i powalającą siłą!{/niebieskaramka}
Tuż pod oknem znajduje się przeciwnik-samobójca. Szybko wskocz do okna, by go uniknąć (nie wskakuj do wody, bowiem całą drogę do zamku po dachach będziesz musiał pokonać od nowa z ponownie rozstawionymi przeciwnikami na mapie).
Zamek w Ashinie - sień
Wewnątrz zamku, warto w pierwszej kolejności przejść przez przedsionek (po odblokowaniu posążka Sień w górnej wieży) i dostać się na wyższe piętro, gdzie znajduje się kolejny posążek rzeźbiarza: Dojo Ashiny w górnej wieży.
Z posążka idź po schodach i skręć w prawo: za ścianką będziesz mógł po cichu wyeliminować przeciwnika.
Idź dalej: tu zaczekaj, aż wróg idący po środku skręci w prawo, by wykończyć go po cichu; potem wyeliminuj babcię i mężczyznę, który szedł przed nią i stoi przy oknie.
Teraz zakradnij się do pomieszczenia obok, gdzie siedzi dwóch oponentów. Nie chcesz walczyć z obojgiem: jednego załatw po cichu. Z drugim będziesz musiał walczyć. Ci przeciwnicy dobrze posługują się mieczem: odbijaj ciosy i używaj Kontry Mikiri. Gdy pokonasz wroga, użyj linki, by dostać się do przejścia nad sufitem.
Przejdziesz teraz do sąsiedniego pomieszczenia. Nim zaczniesz walkę, szybko otwórz zamknięte drzwi - bowiem jeśli zginiesz, drzwi pozostaną otwarte i nie będziesz musiał pokonywać tej samej, długiej drogi.
Tu, po nawiązaniu starcia od razu wyprowadź przeciwników za drzwi. Jeśli bowiem dodatkowi dwaj oponenci za rogiem ściany usłyszą waszą walkę, przybędą z odsieczą i możesz mieć problem... Gdy uporasz się z samurajami, przejdź korytarzem i wejdź po schodach na górę. Pierwsza czynność tutaj to interakcja z posążkiem.
Droga na dach: ścieżka 1 - boss Ashina Elite
Stojąc przy posążku "Dojo Ashiny w górnej wieży", widzisz w sąsiednim pomieszczeniu bossa - Ashina Elite - Jinsuke Saze. Musisz pokonać go, by odblokować jedną ze ścieżek na dach. Warto to zrobić, bowiem gdy zginiesz w walce z głównym bossem (Genichiro Ashina), a stanie się to wielokrotnie, ta droga gwarantuje szybsze dotarcie na dach.
Walka z bossem jest bardzo łatwa - jedyne co musisz robić, to nauczyć się parować combo wroga w odpowiednim momencie, gdy wyciąga miecz. Jest to długa ii silna kombinacja, jednak bardzo mocno niszczy posturę bossa, dlatego po około trzech przeprowadzonych kontrach, ewentualnie wspomaganych atakami mieczem z twojej strony, boss powinien być bezsilny i gotowy na atak krytyczny.
Po tej walce możesz wyskoczyć przez okno po lewej stronie od wejścia. Teraz wystarczy przejść po dachu na górę, by dotrzeć do Genichiro Ashiny.
Droga na dach: ścieżka 2 - ukryte przejście
Druga ścieżka na dach jest nieco dłuższa i również niebezpieczna (przy czym wrogowie na niej zawsze się respawnują, dlatego droga ta nie jest zbyt praktyczna - ma raczej zastosowanie, jeśli chcesz przejść na dach zamku, ale nie zamierzasz walczyć z bossem Genichiro ani Ashina Elita). Idąc spod posążka "Zamek w Ashinie - Dojo" zejdź po schodach w dół i pozbądź się dwóch samurajów. Za nimi znajduje się ścianka-parawan - zniszcz ją cięciem miecza.
Zejdź na arenę poniżej, gdzie napotkasz ponownie wrogów, znanych z drogi przez dach - posługujących się rzucanymi nożami. Wykorzystaj petardy i skupiaj się na ataku jednego wroga: szybkie cięcia i powodują niszczenie postury wroga w szybkim tempie.
Główny boss: Genichiro Ashina
Genichiro Ashina jest bardzo trudnym bossem fabularnym. Posiada aż trzy paski zdrowia (po redukcji dwóch pasków boss przechodzi przemianę i walczysz z nim jeszcze raz). W walce chodzi głównie o to, by nauczyć się ciosów i kombinacji wroga, i na zmianę atakować i parować ciosy. W początkowej fazie warto jest robić dużo odskoków, by móc wyprowadzać kontry zadające obrażenia - może to i nie wiele, ale boss z osłabionym zdrowiem wolniej regeneruje posturę. W tej walce nie możesz uciec z areny.
W drugiej fazie wróg zachowuje się podobnie jak wcześniej, używa jednak czasem mocy piorunów (staraj się być w powietrzu, gdy wykonuje ten atak - jeśli zostaniesz porażony w powietrzu i naciśniesz klawisz ataku przed wylądowaniem, unikniesz porażenia). Ponadto często wykorzystuje ataki specjalne - jednak jeśli ich unikniesz, boss jest wtedy dość łatwym celem na szybkie obrażenia.
W walce przydatne będą: wątroba węgorza (chroni przed atakami elektrycznymi w drugiej fazie walki), umiejętność Natarcie cienia (najwyższa dostępna umiejętność - dzięki niej szybko doskoczysz do wroga); jeśli chodzi o narzędzia protezy, prawie każde zdaje tu egzamin: petardy lub Mglisty kruk do pojedynczych ataków osłabiających, Dysza ogniowa do zadawania obrażeń czy Wmontowany topór do szybszej redukcji Postury. Więcej porad i szczegółów dotyczącej walki z tym bossem znajdziesz w rozdziale Genichiro Ashina w zakładce Bossowie.
Co zrobić po walce z bossem?
Gdy pokonasz Genichiro, dalszy fragment rozgrywki odbywać się będzie w Zatopionej dolinie. Wcześniej jednak:
- Musisz porozmawiać z Kuro - znajdziesz ją na piętrze niżej, od miejsca walki z bossem (na arenie znajdują się schody w dół).
- Udaj się na rozmowę z lordem Isshini - znajdziesz go w wieży sąsiadującej z zamkiem.
- Wróć do Kuro; znajdziesz ją w bocznym pomieszczeniu, w bibliotece.
- Weź z podłogi w bibliotece klucz - otworzysz nim drzwi w Zatopionej dolinie, w Fortecy.
- Udaj się do Zatopionej doliny (opis tego fragmentu znajdziesz kolejnym rozdziale opisu przejścia) - prowadzi tam droga za zamkiem, po przejściu przez most nad wodą.