Świątynia Senpou | Solucja Sekiro Shadows Die Twice Sekiro Shadows Die Twice poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 kwietnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry Sekiro: Shadows Die Twice znajduje się opis przejścia lokacji Świątynia Senpou. To jedna z ważniejszych miejscówek odwiedzanych w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego gry. Nasza solucja podpowiada jak dotrzeć po raz pierwszy do Świątyni Senpou, a także zestawia jej wszystkie najważniejsze obszary, których jest całkiem sporo. W wielu z nich na bohatera czekają bossowie i inni wymagający przeciwnicy.
- Jak dostać się do Świątyni Senpou?
- Dotarcie do Shugendo
- Handlarz w Świątyni Senpou
- Lewa trasa wspinaczki (opcjonalna)
- Prawa trasa wspinaczki (główny wątek fabularny)
- Boss: Armored Warrior
- Eksploracja terenów świątyni
- Mini-boss: Long-arm Centipede Sen'un
- Dotarcie do głównej sali
- Zdobycie ezoterycznego tekstu Sztuki świątynne
- Przeniesienie się do Sal Iluzji
- Bossowie: Małpy z parawanu
- Spotkanie się z Dzieckiem Odnowienia
- Opcjonalne aktywności na terenie Świątyni Senpou
Jak dostać się do Świątyni Senpou?
Przejście do Świątyni Senpou jest dość dobrze ukryte, aczkolwiek sama przeprawa nie powinna ci przysporzyć większych kłopotów, gdyż wszystkich napotykanych wrogów w drodze do świątyni można bardzo łatwo omijać.
Do Świątyni Senpou możesz najwcześniej dotrzeć po tym jak znajdziesz się w Zamku w Ashinie (Ashina Castle). Rozpocznij przy pierwszym posążku rzeźbiarza na terenie zamku, czyli tym o niezbyt wyróżniającej się nazwie Zamek w Ashinie (Ashina Castle). Mowa tu o obozowisku sąsiadującym z dużymi schodami prowadzącymi w stronę bramy wejściowej do zamku. Wycofaj się w stronę mostu zwodzonego i zainteresuj się obszarem po lewej stronie (powyższy obrazek). Możesz doskoczyć do półki dzięki skorzystaniu z haka z liną.
Przejdź po większym moście i zignoruj mijanych przeciwników. Złap się hakiem górnego zaczepu i zeskocz na nowy dziedziniec, na którym przebywają wilki oraz duży przeciwnik z dzwonem. Możesz zignorować także i tych wrogów.
Podążaj liniową drogą, która doprowadzi Cię do pokazanego na dołączonym obrazku wejścia do Opuszczonego lochu (Abandoned Dungeon).
W trakcie eksploracji lochu możesz ignorować wszystkie napotykane potwory. Kieruj się cały czas prosto. Po dotarciu do jaskiń będziesz musiał wskoczyć do wody i zacząć pływać. Ponownie nie trać na czasu na walczenie z napotykanymi przeciwnikami.
Celem podróży jest pokazana na obrazku winda. Podejdź do jej mechanizmu żeby sprowadzić ją na dół. Wejdź do windy i ponownie wciśnij przycisk interakcji, by wprawić ją w ruch. Po dotarciu na górę znajdziesz pierwszy posążek rzeźbiarza dla Świątyni Senpou. Potwierdzenie o odnalezieniu nowej lokacji wyświetli się po wyjściu z budynku.
Dotarcie do Shugendo
W trackie pierwszej wizyty w Świątyni Senpou powinieneś skupić się przede wszystkim na dotarciu do posążka rzeźbiarza Shugendo. Po drodze znajdziesz NPC-ów i lokacje powiązane z dodatkowymi aktywnościami, ale wieloma tymi tematami niestety nie możesz od razu się zająć. Opcjonalne aktywności opisaliśmy na samym dole strony.
Przeprawa zakłada przejście przez las, w którym spotyka się mnichów. Warto eliminować pojedynczych wrogów i pilnować się w trakcie walk z większymi grupami. Mnisi świetnie opanowali sztuki walki i mogą łatwo zadać spore obrażenia. Warto zaznaczyć, że do wielu drzew rosnących w lesie możesz przyciągać się. To doskonały sposób do tego żeby łatwo zabijać niezaalarmowanych mnichów dzięki zeskakiwaniu na nich. Każdy zabity mnich to prawie 90 punktów doświadczenia. Możesz dzięki temu szybciej levelować.
Docelowo musisz dotrzeć do dużego zamkniętego budynku. Zainteresuj się włazem w suficie, który pokazuje dołączony obrazek. Możesz się tam przyciągnąć z użyciem haka z liną.
Wewnątrz budynku wpadniesz na insekty (zabijanie ich nagradzane jest małymi ilościami XP) oraz na nowych mnichów. W szczególności zainteresuj się "nieśmiertelnym" zainfekowanym mnichem, który siedzi na podłodze. Leżący przed nim pojemnik skrywa nasiono tykwy (Gourd Seed).
Wyjście z budynku jest po lewej stronie. W kolejnej lokacji najbardziej musisz uważać na dwóch przeciwników używających kos. Rozpoznasz ich po dużych bambusowych nakryciach głowy. Pokonywanie ich w bezpośrednich konfrontacjach jest bardzo trudne, gdyż zadają oni duże obrażenia, są wytrzymali i mogą wyprowadzać różne ataki (m.in. trudniejsze do zablokowania "obrotowe"). Najlepiej jest ich zabijać udanymi atakami z zaskoczenia. Możesz im też uciekać po to żeby ich zgubić lub żeby zacząć na nich polować po tym jak zgubią bohatera.
Strzeżony przez wrogów most jest zerwany, ale możesz złapać się pokazanego na obrazku lewego zaczepu przy wejściu do jaskini (także jeszcze przed wyeliminowaniem wrogów). Po krótkim przemarszu dotrzesz do posążka rzeźbiarza Shugendo.
Handlarz w Świątyni Senpou
Warto rozejrzeć się w pobliżu posążka Shugendo. Możesz skorzystać z pokazanej na obrazku wąskiej ścieżki przy przepaści. Przeskocz nad jej zniszczonym fragmentem. Dotrzesz do obozowiska handlarza (Shugendo Memorial Job). Ma on w swojej ofercie między innymi kroplę smoczej krwi (Dragon's Blood Droplet - neutralizowanie choroby smoczy mór), ryż (Five-color rice) do oznaczania odwiedzanych lokacji, sakiewki, czy surowce do craftingu.
Lewa trasa wspinaczki (opcjonalna)
Tuż po minięciu posążka rzeźbiarza znajduje się pierwsze duże rozgałęzienie w tej lokacji. Do wyboru są dwie różne górskie ścieżki. Zbadanie lewej jest opcjonalne, ale pozwala na dotarcie do unikalnej lokacji i zdobycie drobnego przedmiotu questowego.
W trakcie wspinaczki kieruj się w lewo. Bohater po drodze spotka wielu niskich przeciwników. Nie lekceważ ich, bo mogą zadawać spore obrażenia, a także łatwo zepchnąć bohatera w przepaść. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanego na obrazku zaczepu. Można się go złapać tylko po skoku wykonanym z rozbiegu. Dodatkowo musisz wcisnąć przycisk interakcji żeby bohater złapał się interaktywnej krawędzi po tym jak znajdzie się w locie obok niej.
Kontynuuj wspinaczkę, w trakcie której możesz dotrzeć na półkę z białym kwiatem (White Pinwheel) - to przedmiot questowy, który przydaje się później. Celem podróży jest mały budynek znajdujący się na wzgórzu na skraju przepaści (powyższy obrazek). Po wejściu do środka uważaj na potwora z ostrzami zamiast dłoni. Na terenie małej świątyni demona dzwonu znajdują się:
- Posążek rzeźbiarza Świątynia demona dzwonu (Bell Demon's Table).
- Alkohol Monkey Booze.
- Tajne przejście prowadzące do legowiska bossa Bezgłowego (Headless) - musisz oprzeć się plecami o obrotową ścianę.
- Ogromny dzwon. Uderzenie w niego nakłada na bohatera tymczasową klątwę - dokładniej opisaliśmy to na stronie Czy warto uderzyć w ogromny dzwon w świątyni Senpou?.
Po załatwieniu wszystkich spraw powróć do posążka Shugendo żeby zająć się zbadaniem prawej ścieżki.
Prawa trasa wspinaczki (główny wątek fabularny)
W tym przypadku staraj się kierować w prawo w trakcie wspinaczki. Tak samo jak w przypadku opisanej powyżej przeprawy uważaj na niskich przeciwników mogących łatwo osłabić lub zepchnąć bohatera. Co najmniej jeden z nich stoi na deskach przy przepaści utrudniającprzejście dalej. Jeśli nie chcesz z nim walczyć, to możesz nad nim przeskoczyć.
W dalszej fazie przeprawy dotrzesz do pionowych ścian z interaktywnymi krawędziami. Możesz do nich doskoczyć i przemieszczać się w pozycji wiszącej. W końcowej części wspinaczki złap się wystającego ze skał drzewa i następnie ostatniego zaczepu przy wyższej półce. W okolicy tej znajdziesz nowy przedmiot questowy - czerwono-biały kwiat (Red and White Pinwheel). Rośnie on obok małego czerwonego drzewa na skraju przepaści.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie