Głębiny w Ashinie (Ashina Depths) | Solucja Sekiro Shadows Die Twice Sekiro Shadows Die Twice poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry Sekiro: Shadows Die Twice znajduje się opis przejścia lokacji Głębiny w Ashinie. To ważna miejscówka, którą musisz odwiedzić po to żeby dostatecznie awansować w głównej fabule gry. Nasza solucja podpowiada gdzie znajduje się zejście do Głębin w Ashinie, a także jakich atrakcji i zagrożeń należy spodziewać się w tej lokacji.
- Gdzie jest zejście do Głębin w Ashinie?
- Mini-boss: Snake Eyes Shirahagi
- Dotarcie do ogromnej pieczary
- Dodatkowy boss: Bezgłowy Małpi Strażnik (Headless Guardian Ape)
- Dodatkowy boss: Shichimen Warrior
- Dotarcie do Ukrytego lasu
- Przeprawa przez pierwszą część Ukrytego lasu
- Opcjonalny boss: Headless
- Przeprawa przez drugą część Ukrytego lasu
- Opcjonalny boss: Tokujiro the Glutton
- Boss: Mist Noble
- Handlarz w Głębinach w Ashinie
- Przejście przez Wieś Mibu
- Boss: O'Rin of the Water
- Przejście przez ostatnią część wioski
- Boss: Corrupted Monk
- Zdobycie Kamienia Schronienia
- Przeniesienie się do Źródlanego Pałacu
Gdzie jest zejście do Głębin w Ashinie?
Głębiny w Ashinie to bardzo dobrze ukryta lokacja i ze zbadaniem jej warto też zaczekać aż bohater stanie się nieco silniejszy. W drodze do Głębin oraz w trakcie ich późniejszej eksploracji czekają Cię walki z bossami.
Podróż do Głębin możesz rozpocząć w Zamku w Ashinie. Jako miejsce startu wybierz konkretnie posążek rzeźbiarza Zbiornik w Ashinie (Ashina Reservoir) zlokalizowany na lewo od zamku. Obróć się w lewo, podejdź do krawędzi i złap się wystającego drzewa (powyższy obrazek).
Dotrzyj do ściany, na którą musisz się wdrapać. Pod bohaterem będzie stał przeciwnik mogący zaalarmować swoich kolegów - zignoruj go lub zabij.
Przejdź w lewo i ustaw się przy przepaści. Złap się pokazanego na obrazku zaczepu lub przejdź ostrożnie po wąskiej krawędzi. Celem tego działania jest dotarcie do bocznego lewego obszaru.
Wyrusz prosto i dotrzyj do zejścia do lochu. Na dole czeka boss - Lone Shadow Longswordsman. Jeżeli to twoja pierwsza wizyta w tej lokacji to przejdź do rozdziału Bossowie. Z naszego opisu walki z tym bossem dowiesz się jak można go zaskoczyć (należy dotrzeć do drugiej dziury pozwalającej go namierzyć i na nim wylądować), a także jak go pokonać już po rozpoczęciu bezpośredniego starcia. Jeżeli boss już nie żyje to możesz oczywiście od razu przejść dalej.
Przepłyń przez częściowo zalaną część jaskini i złap się górnego zaczepu. Wkroczysz do Opuszczonego lochu (Abandoned Dungeon).
Wyrusz prosto. Możesz po drodze zignorować mijane jaszczurki. Nie zeskakuj też do zlokalizowanej po lewej stronie areny gdzie przebywa jeden z bossów (Shichimen Warrior). Przejdź na koniec skalnej półki i przeskocz na sąsiednią. Możesz już dotrzeć do nowego posążka rzeźbiarza - Przepastna głębina (Bottomless Hole).
Skorzystaj z przejścia znajdującego się obok ogniska. Po drodze miniesz dwóch NPC-ów, aczkolwiek nie musisz z nimi rozmawiać. Dotrzyj do Przepastnej głębiny, czyli do ogromnej przepaści bez widocznego dna.
Wykonaj skok w przepaść. Lot potrwa kilka sekund i bądź gotowy do wciśnięcia przycisku użycia haka z liną gdy tylko pojawi się taki znacznik. Bohater złapie się zaczepu i bezpiecznie wyląduje na małej skalnej półce.
Rozpocznij liniową wspinaczkę i zeskocz do niższej pieczary. Przebywa tu pojedynczy zombiak, ale możesz go zignorować. Skręć w prawo i odszukaj małą dziurę w ziemi, do której można wskoczyć - pokazuje ją dołączony obrazek.
Po wylądowaniu w nowym miejscu wykonaj kilka kroków żeby odblokować pierwszy posążek rzeźbiarza lokacji Głębiny w Ashinie. Gra wyświetli potwierdzenie o dotarciu do nowej lokacji tuż po wkroczeniu do pierwszej dużej pieczary z przeciwnikami (Zatrute rozlewisko - Poison Pool).
Mini-boss: Snake Eyes Shirahagi
Na nowego bossa wpadniesz już w pierwszym obszarze Głębin w Ashinie, czyli w Zatrutym rozlewisku (Poison Poll). Jest to Snake Eyes Shirahagi, który domyślnie rozstawiony jest w oddali na wprost od miejsca wkroczenia do rozlewiska. Spotkanie to można rozegrać na dwa zasadnicze sposoby:
- Zakraść się za plecy bossa. Musiałbyś obejść ten obszar od lewej strony i unikać wykrycia przez zwykłych przeciwników wyposażonych w broń dystansową. Po tym jak znajdziesz się za bossem możesz go po prostu ominąć i przekraść się do kolejnej lokacji lub wykorzystać okazję do tego żeby zadać mu pierwszy śmiertelny cios (z dwóch wymaganych).
- Przystąpić do bezpośredniej walki z bossem. W tym przypadku wskazane jest wcześniejsze rozprawienie się ze wszystkimi innymi okolicznymi przeciwnikami, gdyż ostrzał z ich strony może poważnie utrudnić ci prowadzenie walk.
Jeśli rozpoczęła się bitwa z bossem to skup się przede wszystkim na unikaniu wystrzeliwanych przez niego pocisków. Używa on broni palnej także tuż po wyprowadzeniu sekwencji ataków. Kluczem do zwycięstwa jest osłabianie jego paska postury i może ci w tym dodatkowo pomóc np. Wmontowany topór. Za pokonanie bossa otrzymasz Koralik modlitewny. Pełny opis walki z bossem Snake Eyes Shirahagi znajdziesz w rozdziale Bossowie.
Dotarcie do ogromnej pieczary
Eksploracją Zatrutego rozlewiska możesz częściowo zająć się jeszcze przed zaatakowaniem mini-bossa lub dopiero po tym jak go zabijesz. W obu przypadkach unikaj wpadania do zielonej wody, bo spowolni ona bohatera i zacznie on powoli tracić punkty zdrowia. Za jednym z posągów po lewej stronie ukryty jest posążek rzeźbiarza Zatrute rozlewisko (Poison Pool).
W celu kontynuowania eksploracji Głębin musisz dotrzeć do przejścia zlokalizowanego w miejscu gdzie początkowo stał Snake Eyes Shirahagi. Jest ono na przeciwległym końcu rozlewiska.
Po wkroczeniu nowego obszaru spotkasz NPC-a (rozmowa z nim opcjonalna) oraz znajdziesz zaczep wysoko po lewej stronie. Warto przyciągnąć się do niego. Dotrzesz w ten sposób do ciasnego przejścia. Po przeciśnięciu się obróć się w lewo i rozpocznij wspinaczkę, która zakłada między innymi odbijanie się od przeciwległych ścian.
Celem wspinaczki jest dotarcie w pokazane na obrazku miejsce, a więc na wysoką skalną półkę znajdującą się za plecami jednego z posągów. Przyciągnij się do głowy posągu (uważaj żeby się nie ześlizgnąć) i otwórz pojemnik, w którym ukryto koralik modlitewny. Możesz od razu wznowić podróż do kolejnej dużej lokacji lub kontynuować eksplorację okolicznych opcjonalnych obszarów.
Dodatkowy boss: Bezgłowy Małpi Strażnik (Headless Guardian Ape)
Pierwszy opcjonalny boss pojawi się w dużej jaskini tylko jeśli odwiedziłeś już Zatopioną Dolinę i rozprawiłeś się w niej z Małpim Strażnikiem. Będzie to w dużej mierze powtórka tamtej walki, albowiem do wyeliminowania jest Bezgłowy Małpi Strażnik (Headless Guardian Ape). Boss pilnuje dostępu do kolejnego obszaru Głębin i nie można go ominąć.
Pierwsza faza pojedynku w Głębinach to powtórka drugiej fazy z poprzedniej walki w Zatopionej Dolinie. Odbijaj uderzenia ostrzem wyprowadzane przez bossa i osłabiaj jego posturę po nieudanych atakach z jego strony. Dodatkowo jak najszybciej oddalaj się od niego gdy przygotowuje się do krzyku, który może nałożyć na bohatera status przerażenia (Terror). W drugiej fazie pojedynku w jaskini pojawia się druga małpa. To na niej skup swojej ataki. Polecamy używać Petard shinobi żeby szybko osłabić jej posturę i odpalić śmiertelny cios. Dopiero gdy "zwykła" duża małpa zginie powróć do atakowania właściwego bossa.
Bezgłowy Małpi Strażnik pozostawia po sobie wspomnienie oraz 2 koraliki modlitewne. Należy go dodatkowo dobić z użyciem Ostrza Śmiertelności żeby zdobyć trofeum oraz odblokować technikę Bestowal Ninjutsu. Pełny opis konfrontacji z tym bossem jest w rozdziale Bossowie. Sposób zdobycia Ostrza Śmiertelności opisany został z kolei między innymi na stronie na temat tej broni w rozdziale Przedmioty specjalne.
Dodatkowy boss: Shichimen Warrior
Drugi opcjonalny boss pojawi się w tej samej dużej jaskini (podczas ponownej wizyty w Głębinach w Ashinie) tylko jeśli rozprawiłeś się już z Bezgłowym Małpim Strażnikiem. Konfrontacja z nim jest opcjonalna. Jeśli nie chcesz walczyć z bossem to możesz przekraść się na drugi koniec jaskini i złapać się interaktywnego zaczepu.
Zanim zaatakujesz bossa zażyj:
- Środek uspokajający (Pacifying Agent) lub Fioletową tykwę (Mottled Purple Gourd) - ma to na celu osłabienie działania negatywnego statusu przerażenia (Terror)
- Boskie konfetti (Divine Confetti) - ma to na celu zwiększenie obrażeń zadawanych bossowi
Rozpocznij osłabianie bossa i staraj się jednocześnie unikać jego ataków opartych o Przerażenie. W szczególności uważaj na latające kule oraz na wystrzeliwany przez bossa promień energii. Nie zapominaj też o ponownym zażywaniu wymienionych specyfików po tym jak przestaną działać. Boss pozostawia po sobie pierścień Malcontent's Ring na potrzeby ulepszenia narzędzia protezy Gwiżdżacy palec. Więcej informacji o walkach z potworami Shichimen Warrior (pojawiają się one w kilku miejscach w grze) znajdziesz w rozdziale Bossowie.
Dotarcie do Ukrytego lasu
Niezależnie od liczby napotkanych po drodze bossów (żaden lub Bezgłowy Małpi Strażnik i po nim Shichimen Warrior) musisz docelowo złapać się pierwszego zaczepu z powyższego obrazka. Ponownie skorzystaj z haka z liną żeby wydostać się z jaskini. W kolejnej lokacji spotkasz mało ważnego NPC-a oraz dwóch widmowych przeciwników. To doskonałe miejsce do zdobywania dużych ilości punktów doświadczenia. Jeżeli pojawili się najsilniejsi widmowi wrogowie to zabicie każdego z nich gwarantuje 620XP. Temat ten dokładniej opisaliśmy w rozdziale Farmienie xp i złota w naszym poradniku.
Po rozprawieniu się z widmami lub po ucieknięciu im musisz użyć haka z liną. Dotrzesz wkrótce do posążka rzeźbiarza Ukryty las (Hidden Forest).
Przeprawa przez pierwszą część Ukrytego lasu
W Ukrytym lesie unosi się gęsta mgła, która utrudnia rozglądanie się po okolicy. Możesz przeznaczać więcej czasu na eksplorację lub odłożyć sobie to zajęcie na później, gdyż po pokonaniu bossa Mist Noble (opis walki z nim jest w dalszej części tekstu) mgła zniknie. Loot w Ukrytym lesie to nie tylko przedmioty jednorazowego użytku, ale również przydatne materiały do craftingu.
Niezależnie od obranej taktyki działania rozglądaj się za zaczepami, dzięki którym możesz przyciągać się do wybranych drzew i wyższych skalnych półek. W okolicy spotyka się przerośnięte kurczaki oraz przede wszystkim widmowych przeciwników. Cechują się oni tym, że po tym jak zostaną pokonani mogą powrócić do tej samej lokacji zanim jeszcze skorzystasz z opcji odpoczynku. Radzimy zajmować się nimi tylko gdy bezpośrednio zagrażają bohaterowi lub utrudniają mu dotarcie do interaktywnych pojemników z lootem. Warto dodać, że nawet jeśli wyeliminujesz przeciwnika, który odnawia się, to i tak otrzymasz XP za pokonanie go.
Opcjonalny boss: Headless
Na bossa Headless możesz wpaść w lewym obszarze w pierwszej części Ukrytego lasu. Pojedynek z tym bossem jest opcjonalny. Możesz go całkowicie zignorować i skupić się wyłącznie na dalszej eksploracji Ukrytego lasu. Jeśli zamierzasz go zaatakować to rozpraw się wcześniej z okolicznymi widmowymi przeciwnikami żeby później nie przeszkadzali.
Zanim zaatakujesz bossa zażyj:
- Środek uspokajający (Pacifying Agent) lub Fioletową tykwę (Mottled Purple Gourd) - ma to na celu osłabienie działania negatywnego statusu przerażenia (Terror)
- Boskie konfetti (Divine Confetti) - ma to na celu zwiększenie obrażeń zadawanych bossowi
Po rozpoczęciu walk skup się na unikaniu lub na blokowaniu silnych ataków bossa. Szukaj okazji do tego żeby zaatakować go z boku i wykorzystać jego dość powolne ruchy. Nie zapomnij wycofać się w bezpieczne miejsce jeśli któryś z wymienionych powyżej specyfików przestanie działać. W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz unikalny przedmiot Gachiin's Spiritfall, który ułatwia skradanie się (kosztem zużywania Symboli dusz). Więcej podpowiedzi o walkach z potworami Headless (w całej grze spotyka się kilka tego typu kreatur) znajdziesz w rozdziale Bossowie.
Przeprawa przez drugą część Ukrytego lasu
W drugiej części Ukrytego lasu ponownie musisz radzić sobie z gęstą mgłą, a także kurczakami i widmowymi przeciwnikami. Bohater w trakcie eksploracji tej części lasu natrafi po prawej stronie na zamknięty budynek. Nie możesz od razu przedostać się do środka, ale musisz zapamiętać sobie to miejsce, bo za niedługo będziesz mógł wejść do budynku przez dach.
Ukryty las sprawia wrażenie zamkniętej lokacji. Rozwiązanie tego problemu "ukryto" nad twoją głową - możesz używać haka z liną na interaktywnych zaczepach. Pozwoli ci to docierać do małych bocznych obszarów z drobnym lootem. Jedna z górnych półek prowadzi ponadto do kolejnej lokacji z opisanym poniżej mini-bossem.
Opcjonalny boss: Tokujiro the Glutton
Tokujiro the Glutton to boss przebywający w bocznym obszarze lasu. Walka z nim jest opcjonalna i jeśli nie chcesz tracić czasu to możesz go sprawnie omijąć w drodze do opisanego poniżej obowiązkowego bossa. Tokujiro to "klon" bossa Juzou the Drunkard, z którym walczyło się w Posiadłości rodu Hirata.
Jedyna zmiana polega na tym, że Tokujiro towarzyszy grupa małp. Dobrze byłoby zająć się z nimi w pierwszej kolejności (w szczególności tymi atakującymi na odległość). Po zabiciu małp możesz zresztą oddalić się na chwilę od Tokujiro po to żeby po powrocie zeskoczyć na niego i wykonać z zaskoczenia pierwszy śmiertelny cios. W trakcie właściwego pojedynku unikaj silnych ataków bossa wykonywanych z użyciem jego długiej broni. Oddalaj się też od niego za każdym razem gdy wypluje truciznę lub nałoży ją na swoje ostrze. Pokonanie Tokujiro nagradzane jest mętną sake oraz koralikiem modlitewnym. Pełny opis walki z bossem Tokujiro the Glutton jest w rozdziale Bossowie w naszym poradniku.
Boss: Mist Noble
To dla odmiany obowiązkowy boss w Głębinach w Ashinie, ale rozprawienie się z nim jest bajecznie proste. Rozpocznij w miejscu, w którym przebywał (lub nadal przebywa) Tokujiro the Glutton i kontynuuj eksplorację tej części lasu. Po drodze musisz użyć haka z liną żeby przedostać się na górnę półkę.
Cel podróży pokazuje dołaczony obrazek. Możesz tu przyciągnąć się do górnych konarów dużego drzewa i z nich przeskoczyć na dach zamkniętej chatki.
Obejdź dach ze wszystkich stron żeby znaleźć dziurę w dachu. Po przejściu przez nią znajdziesz się nad bossem Mist Noble. Kontynuuj skradanie się żeby znaleźć się w miejscu do zeskoczenia na bossa (powyższy obrazek). Po zadaniu bossowi pierwszego śmiertelnego ciosu wyprowadzaj ataki bez żadnych przestojów żeby pozbawić go postury lub zdrowia i wykonać drugi śmiertelny cios. Walkę z bossem Mist Noble dokładniej opisaliśmy w rozdziale Bossowie.
Pokonanie bossa Mist Noble doprowadza do dwóch istotnych wydarzeń:
- Usunięcie mgły z Ukrytego lasu. Łatwiej możesz odnaleźć loot w tej lokacji.
- Odblokowanie przejścia do Wsi Mibu (Mibu Village). Znajdziesz je na tyłach chatki, w której przebywał boss.
Handlarz w Głębinach w Ashinie
Niedługo po dotarciu do nowego obszaru odnajdziesz przede wszystkim posążek rzeźbiarza Wieś Mibu (Mibu Village). Obozowisko handlarza (Exiled Memorial Mob) również jest w tej okolicy. Wystawia on na sprzedaż między innymi 2 łuski karpia skarbów (Treasure Carp Scale), materiały do craftingu, sakiewki oraz fioletową tykwę (Mottled Purple Gourd), który jest odnawialnym środkiem do udoparniania się na negatywne efekty przerażenia. Radzimy ją kupić i od razu ustawić na pasku przedmiotów podręcznych (jej zapas odnawia się w trakcie odpoczynku).
Korzystając z okazji możesz też zbadać mały strumyk, który płynie w tej okolicy. Jest tam skarb w postaci łuski karpia skarbów, której pilnuje nowy silny zamaskowany przeciwnik - możesz pokonać go w bezpośrednim pojedynku lub ukraść skarb i uciec z tego miejsca.
Przejście przez Wieś Mibu
Wieś Mibu jest pilnowana przez kolejnych podrzędnych przeciwników, których możesz omijać lub eliminować dla łatwego XP. Jeśli chcesz skupić się wyłącznie na celach misji, to pozostawaj na głównej ścieżce i kieruj się w stronę górnej części wioski. Ścieżka ta prowadzi do kolejnego posążka rzeźbiarza - Młyn wodny (Water Mill).
Zanim opuścisz wieś powineneś się jednak dobrze rozejrzeć po okolicy. Szczególnie istotne jest zbadanie obszaru na lewo od ścieżki. Odszukaj pojemnik z powyższego obrazka leżący u podstaw dużego drzewa - skrywa on nasiono tykwy (Gourd Seed). Warto od razu powrócić do Emmy żeby uzyskać jedną dodatkową tykwę leczniczą.
Polecamy również wskoczyć do prawego zbiornika i dopłynąć do nowych skalnych półek znajdujących się na przeciwległym brzegu. Jest tam ścieżka prowadząca do unikalnego skarbu - żaru sosnowego (Pine Resin Ember). To materiał craftingowy do ulepszenia dyszy ogniowej.
Po tym jak pokonasz Skorumpowaną mniszkę w dalszej części eksploracji Głębin w Ashinie możesz powrócić do wsi i po raz pierwszy zanurkować w zbiorniku. Pozwoli ci to między innymi pozyskać oczy czerwonego karpia (Red Carp Eyes) po zabitej rybie (przedmiot questowy) oraz koralik modlitewny (skrzynia leżąca na dnie).
Boss: O'Rin of the Water
Do legowiska bossa O'Rin of the Water prowadzi ścieżka rozpoczynająca się przy posążku rzeźbiarza Młyn wodny. Pokonanie ducha jest obowiązkowe. Zanim jeszcze wkroczysz na polanę warto zażyć środek uspokajający i fioletową tykwę, gdyż duch jest w stanie zadawać obrażenie generujące strach (Terror).
Zaatakuj widmową przeciwniczkę od razu po zbliżeniu się do niej. Do osłabiania bossa przydaje się np. specjalny atak Dobycie śmiertelności (Mortal Draw) z powyższego obrazka. Równie ważne jest też jednak odbijanie ciosów przeciwniczki. Wyczekuj momentów, w których odpali ona atak oznaczony czerwonym symbolem. Wykonaj wtedy skok w stronę O'Rin of the Water. Pozwoli on nie tylko przeskoczyć nad jej nietrafionym zamachnięciem, ale również od razu ją zaatakować i wyraźnie osłabić w ten sposób jej posturę. Jeśli musisz się podleczyć to polegaj wyłącznie na tykwie i szybko blokuj nowe ciosy O'Rin po rozpoczęciu leczenia. Pokonanie bossa nagradzane jest koralikiem modlitewnym i pasywna umiejętność Tchnienie życia: Cień (Breath of Life: Shadow) (odzyskiwanie części zdrowia dzięki śmiertelnym ciosom). Pełny opis walki z O'Rin of the Water jest w rozdziale Bossowie.
Przejście przez ostatnią część wioski
Podróz możesz kontynuować dopiero po zamordowaniu O'Rin of the Water. Musisz przejść po wąskim moście, na którym pojawi się widmowy przeciwnik. Jeśli chcesz z nim walczyć to najlepiej jest wycofać się na polanę. Nad przeciwnikiem możesz też szybko przeskoczyć. Na szczęście nawet jeśli spadniesz z mostu to wpadniesz do wody i stracisz tylko czas.
W nowej części wioski przebywają kolejni podrzędni wrogowie. Można ich łatwo ominąć chwytając się zaczepu na wprost od bohatera po zejściu z mostu. Jeśli chcesz zbadać okolicę to odszukaj przejście pozwalające znaleźć się pod dużym budynkiem. W jego podłodze ukryto obrotowy mechanizm z powyższego obrazka pozwalający przedostać się do wnętrza domu.
W głównym pomieszczeniu domu znajdziesz boskie konfetti, czerwoną bryłę (Red Lump) ("śmierć" i przejście w tryb furii) oraz NPC-a, z którym można pogadać. Do napotkanej postaci niezależnej warto powrócić po tym jak w dalszej części gry odwiedzisz Źródlany Pałac i znajdziesz w nim Pałacową Wodę (Water of the Palace) - znajduje się ona w sekretnym pomieszczeniu w jednym z budynków badanych w drodze do głównej części pałacu. Możesz podarować NPC-owi wodę. Powróć następnie do ogniska i odpocznij. Raz jeszcze spotkaj się z NPC-em i zaatakuj go. Pokonanie tej postaci nagradzane jest 5 łuskami karpia skarbów.
Zanim opuścisz budynek wyjdź przez duży otwór w jednej z jego ścian. Obróć się o 180 stopni i przyciągnij się do górnego zaczepu żeby dotrzeć na strych. Znajdziesz tu koralik modlitewny.
Boss: Corrupted Monk
Zdeprawowana Mniszka (Corrupted Monk) to ostatni boss do pokonania w trakcie pierwszej wizyty w Głębinach w Ashinie. Widmowa przeciwniczka pojawi się po dotarciu do większej lokacji z szerokimi schodami.
Tak samo jak w przypadku poprzedniego bossa wskazane jest zażycie fioletowej tykwy. Bitwa ta kładzie duży nacisk na odbijanie ataków bossa. Mniszka niektóre z nich wyprowadza seriami i jeśli pomylisz się z wciskaniem przycisku bloku możesz wypaść z rytmu i otrzymać obrażenia. Do ofensywy przystępuj za każdym razem gdy Mniszka zakończy serię swoich ataków. Możesz ponownie polegać na ataku Dobycie śmiertelności, choć sprawdzi się też np. rozrzucanie Petard shinobi. Pokonany boss pozostawia po sobie wspomnienie oraz umiejętność Technika oddychania Mibu (Mibu Breathing Technique). Dzięki tej zdolności możesz odtąd nurkować w rzekach i zbiornikach wodnych po to żeby dotrzeć do nowych skarbów czy potworów. Pełny opis walki z bossem Corrupted Monk jest w rozdziale Bossowie.
Zdobycie Kamienia Schronienia
W miejscu, w którym przebywała Zdeprawowana Mniszka, znajduje się nowy posążek rzeźbiarza Wejście do ślubnej jaskini (Wedding Cave Door). Zbadaj pieczarę. Najważniejszym znaleziskiem w tej lokacji jest Kamień Schronienia (Shelter Stone) leżący na ołtarzu. To jeden z artefaktów nadających się do przekazania Kuro i wymaganych do awansowania do finału głównej fabuły gry.
Przeniesienie się do Źródlanego Pałacu
Po tym jak awansujesz do finału kampanii pojawia się okazja do tego żeby odwiedzić ostatnią dużą lokację gry - Źródlany Pałac (Fountainhead Palace). Wszystkie wymagania do odblokowania sobie dostępu do tej miejscówki opisaliśmy na osobnej stronie Jak dostać się do Źródlanego Pałacu?. Dla przypomnienia najważniejsze kroki to pozostanie lojalnym wobec Kuro, pokonanie bossa Wielki shinobi Sowa i zaliczenie serii spotkań z Kuro i Emmą.
Po spełnieniu wszystkich wymagań możesz ponownie odwiedzić ślubną jaskinię (Wedding Cave), z której wcześniej zabrałeś Kamień Schronienia. Odszukaj w jaskini pokazany na obrazku namiot. Wejdź do środka i pomódl się. Odpali się cut-scenka z "podróży" do Źródlanego Pałacu.