Eksploracja w Sekiro Shadows Die Twice Sekiro Shadows Die Twice poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2019
Obszar gry Sekiro podzielony jest na kilka dużych "dzielnic", które składają się na mniejsze obszary o własnej nazwie. Swobodna eksploracja to istota gry: w jej trakcie możesz eliminować wrogów i zdobywać doświadczenie i pieniądze, poszukiwać przedmiotów i sekretów, walczyć z bossami.
- Ogniska (Posążek rzeźbiarza) - punkty kontrolne, szybka podróż
- Pokonywanie przeszkód i używanie linki
- Odkrywanie sekretów i ukrytych przejść
- Podsłuchiwanie rozmów
- Granice obszarów
- Pływanie
Ogniska (Posążek rzeźbiarza) - punkty kontrolne, szybka podróż
Zwiedzając kolejne obszary napotkasz niebieskie ogniska. Pełnią one role punktów kontrolnych i znajdziesz je w każdym z pod-obszarów na swojej drodze. Dzięki nim możesz także:
- zapisać grę i odpocząć (odnawiając siły, ale i powodując pojawienie się nowych przeciwników w okolicy),
- podróżować - wykorzystując ogniska możesz korzystać z szybkiej podróży do innych odblokowanych już ognisk, także w innych dzielnicach; możesz także teleportować się do Zaniedbanej świątyni, czyli twojej "bazy wypadowej".
- Ulepszać postać - gdy odblokujesz możliwość ulepszania postaci, awansowania na wyższe poziomy i montowania protez, będziesz mógł skorzystać z ogniska, by poprawić parametry postaci.
- Gdy zginiesz, odrodzisz się w najbliższym odkrytym ognisku.
Pokonywanie przeszkód i używanie linki
Eksploracja odbywa się pieszo oraz przy użyciu specjalnej linki, w którą wyposażony jest bohater. Dzięki niej możesz przedostawać się do niedostępnych obszarów, chwytając się niektórych posągów, drzew i fragmentów dachów.
Linka ma ograniczony zasięg. Punkty, do których możesz się zaczepić będą oznaczone na szaro, jeśli są za daleko, na zielono, gdy możesz się ich chwycić. Zielony przekreślony znacznik wskazuje, że coś stoi ci na drodze i nie możesz chwycić się punktu zaczepu, pomimo odpowiedniej odległości od niego.
Linki możesz używać również w skoku. Jest to nierzadko wymagane. Aby przeskoczyć przepaści, używaj skoku z rozpędu, podczas biegu. Gdy wyskoczysz, możesz zaczepić się tak samo wystających obiektów z użyciem linki, ale możesz także chwycić się krawędzi: w Sekiro musisz nacisnąć klawisz chwytu! Postać samodzielnie nie chwyci się krawędzi i jeśli nie wciśniesz przycisku - spadniesz.
Wskazówka: wykorzystaj linkę, by dostać się na najwyżej położone punkty w obszarze: w ten sposób łatwo zbadasz teren nie rzucając się w oczy i zaplanujesz strategię walki lub ominięcia wrogów.
Odkrywanie sekretów i ukrytych przejść
W Sekiro nie znajdziesz pomocy typu "zmysł", by odnaleźć tajne przejścia czy sekrety: wszystko co możesz, to polegać na własnej intuicji i wzroku. W grze znajdziesz wiele sekretów, w postaci np. ulepszeń lub cennych przedmiotów, lub chociaż sakiewek ze złotem.
- Jeśli droga się kończy, lecz dalej znajduje się gałąź, której możesz się uczepić - udaj się tam. Jeśli nie znajduje się tam sekret, to znajduje się tam miejsce skąd widać, gdzie powinieneś się do niego kierować.
- Wiele sekretnych jaskiń nie gwarantuje łatwej drogi dotarcia do nich. Nierzadko musisz zaryzykować skok z wysokości niemal w przepaść, by znaleźć się w pożądanym miejscu.
Bardzo dużo strategicznych przejść, którymi możesz się przekraść, jak i ukrytych przedmiotów znajdziesz za zniszczalnymi przedmiotami, jak stare meble lub skrzynie. Szczególnie często spoglądaj pod małe domki lub wieżyczki opierające się na drewnianych strukturach, pod które można wejść kucając (z reguły te właśnie miejsca blokowane są przez kawałek drewna lub innego elementu, który możesz zniszczyć cięciem miecza).
Podsłuchiwanie rozmów
Wiele sekretów, porady jak ominąć dany punkt lub informacje o przeciwnikach - te dane możesz nabyć dzięki podsłuchiwaniu rozmów. Lokalizuj z daleka osoby, które stoją w określonych pozycjach, blisko siebie lub np. przy ognisku. Gdy podejdziesz nieco bliżej, zobaczysz żółty symbol przy rozmawiających żołnierzach, a gdy podejdziesz na odległość ok. 5 metrów, będziesz mógł podsłuchać dialogu. Każdy odsłuchany dialog oznaczany jest mały symbolem czerwonego "ptaszka", widocznego, gdy zbliżysz się do wrogów.
Uwaga: podsłuchiwanie oczywiście może zostać przerwane, gdy wrogowie cię dostrzegą.
Granice obszarów
Przemieszczając się między kolejnymi obszarami najczęściej znajdziesz charakterystyczne punkty graniczne, które wskażą, gdzie kończy się jeden a zaczyna nowy obszar. Najczęściej są to przejścia lub bramy. Nierzadko te miejsca pilnowane są przez potężnych bossów. Dopóki ich nie zwyciężysz, dalsza podróż nie zawsze jest możliwa - czasem jednak możesz ich ominąć i powrócić do walki, gdy uznasz to za stosowne.
Pływanie
W Sekiro można pływać. Nie można jednak nurkować. Podczas pływania możesz używać podstawowego ataku i np. chwycić się linką obiektów. Woda nierzadko może być drogą do sekretów lub świetną trasą do bazy wroga. Uważaj jednak: czasem w wodzie mogą czaić się potwory, które będą cię sporadycznie atakować.