Wyłącz pole siłowe | Rozdział 8 - Santoryn, Grecja | Secret Files 3 poradnik Secret Files 3: The Archimedes Code
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Wyłącz pole siłowe
Nina trafi do następnego pomieszczenia, gdzie znajduje się konsola, za pomocą której można dezaktywować pole siłowe chroniące deterrium. Zgodnie z tym, co powiedział Strażnik, to od niej zależą teraz dalsze losy świata. Może wyłączyć pole siłowe, żeby uratować Maxa. Może też go nie wyłączać i uratować świat.
(W zależności, jaką decyzję podejmiesz, Twoim udziałem stanie się inne zakończenie tej opowieści. Warto więc zapisać w tym momencie stan gry, jeśli chce się wypróbować oba możliwe warianty).
Przyjrzyj się owej konsoli umieszczonej z lewej strony mocno świecącego zbiornika, a wyświetli się ekran wyboru.
Jeśli zdecydujesz się dezaktywować pole siłowe, pojawi się kolejna minigierka, tzw. przesuwanka.
Musisz tak przesuwać kolejne prostokąty, by czerwony element ze strzałką dotarł do drugiego czerwonego (z zygzakami). Chcąc przemieścić któryś z prostokątów w danym kierunku, musisz kliknąć go z konkretnej strony (lewej lub prawej, u góry lub dołu). Zagadka ta ma wiele rozwiązań. Możliwie najkrótsze to - przesuń:
1) krótki niebieski poziomy prostokąt w lewo;
2) prawy długi pionowy o 1 pole w dół;
3) górny długi poziomy całkowicie w prawo;
4) lewy długi pionowy w górę;
5) dolny długi poziomy w prawo;
6) lewy krótki pionowy w dół;
7) krótki poziomy niebieski maksymalnie w lewo;
8) prawy krótki pionowy o 1 pole w górę;
9) dolny długi poziomy maksymalnie w prawo;
10) lewy długi pionowy maksymalnie w dół;
11) czerwony ze strzałką maksymalnie w prawo;
12) lewy długi pionowy o 1 pole w górę;
13) dolny długi poziomy o 1 pole w lewo;
14) prawy długi pionowy maksymalnie w dół;
15) czerwony ze strzałką w prawo.
Następnie opuść pomieszczenie.