Dostań się do kontenera z białym oznaczeniem | Rozdział 6 - Lotniskowiec, Hiszpania poradnik Secret Files 3: The Archimedes Code
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Dostań się do kontenera z białym oznaczeniem
Nina podsłuchała wcześniej rozmowę porywaczy, z której wynika, że Max przebywa w ich kwaterze głównej. Usłyszała także, że tam właśnie ma dotrzeć jeden z załadowanych na lotniskowcu kontenerów, z pewną częścią zapasową - dziewczyna ma nadzieję, że znajdzie w nim jakoweś wskazówki.

Przyjrzyj się kontenerom w ładowni - mają naklejone różne symbole, jednak Nina nie wie, co one oznaczają. Na szczęście na tablicy po lewej wisi podkładka z zaciskiem (weź ją), pod który wetknięta jest kartka ze spisem kolorowych kodów do kontenerów. Oznaczenia te stanowią informację, w jakim porcie dany załadunek ma zostać zabrany z ładowni.

Zapoznawszy się z owymi wytycznymi (PPM), Nina już wie, że powinna zainteresować się kontenerem po prawej, oznaczonym białym symbolem (Rotterdam), gdyż to o nim właśnie wspominali porywacze. Niestety, wejście do niego blokuje inny kontener.
Trzeba zatem sprawić, by ten drugi został zabrany z ładowni już teraz, co oznacza, że według tabeli z kodami powinien mieć pomarańczowy symbol.

By tego dokonać, po drabince po prawej wespnij się do widniejących u góry drzwi. Nina wydostanie się na malutki balkonik. Zauważ tam przymocowaną po prawej czerwoną lampę ostrzegawczą. Niestety - nie masz czym odmontować jej od ściany.

Zatem po kolejnej drabince wdrap się na pokład lotniskowca.

Tam przejdź w lewo i z otwartej metalowej skrzynki na narzędzia weź śrubokręt. Zwróć też uwagę na towot, którym wysmarowane jest prawe koło samolotu. Niestety, nie masz go do czego nabrać.

Wróć na rufę (w prawo). Na balkoniku za pomocą śrubokrętu odkręć czerwoną lampę od ściany. W ekwipunku pojawią się następujące elementy: sama lampa, jej oprawka i czerwone szkło. Potrzebujesz teraz tylko nieco zmienić jego kolor i tu właśnie przyda się widziany wcześniej towot.

Naczynie, do którego można go nabrać, znajdziesz w kontenerze, w którym Nina została zamknięta przez porywaczy. To plastikowy kubek, leżący na podłodze po prawej.

Powróciwszy na pokład lotniskowca, zapełnij ów kubek towotem (z samolotu po lewej), po czym wysmaruj nim czerwone szkiełko, które w ten sposób zyska kolor pomarańczowy.

Przez drzwi wróć do ładowni, zejdź po drabince i przymocuj zatłuszczone szkiełko do niższego kontenera po prawej.

Kiedy ładunek zostanie zabrany, spróbuj wejść do kontenera z białym oznaczeniem drzwiami po lewej. Okaże się, że są one zabezpieczone cienkim drutem. Poradź sobie z nim za pomocą pręta - do ekwipunku bohaterki trafi zwój drutu.