Poradnik do gry - Osiągnięcia | Secret Files 3 The Archimedes Code poradnik Secret Files 3: The Archimedes Code
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Jeśli po pierwszym przejściu gry nie udało Ci się zdobyć wszystkich osiągnięć - nic straconego. Korzystając z zapisanych stanów rozgrywki, możesz wrócić do tych momentów zabawy, kiedy pojawia się okazja, by zdobyć dane osiągnięcie.
1. Politycznie niezależny
W kościele znajdź więcej niż jedną drogę rozwiązania problemu. Na przykład szparę w ścianie możesz poszerzyć gwoździem albo wieszakiem, a pożar ugasić wodą noszoną kielichem lub mokrą szatą księdza albo mokrym mopem (rozdział 1).
2. Akrobata
Perfekcyjnymi ruchami rozbujaj posąg w kościele - Nina nie może udzielić Ci wskazówki o utrzymaniu rytmu (rozdział 1).
3. Śmiałek
Idź w stronę światła, nie oglądając się za siebie, by na końcu korytarza otworzyć drzwi (rozdział 7).
4. Długodystansowiec
Przejdź w grze co najmniej 5000 metrów. Nie jest to wygórowane wymaganie, to prawdopodobnie jedno z tych osiągnięć, które uda się zdobyć każdemu.
5. Smakosz
Spędź z grą co najmniej 500 minut, zanim ją ukończysz. To osiągnięcie akurat jest dość trudne do zdobycia, ponieważ nawet badając każdy interaktywny przedmiot i wypróbowując różne warianty rozwiązań, spędza się z grą ok. 350 minut. Namiętnym kolekcjonerom polecam więc pozostawienie gry włączonej na brakujący im do zdobycia tego osiągnięcia czas.
6. Obserwator
Sprawdź lokacje pod kątem interaktywnych obiektów (korzystając z ikonki lupy albo spacji) co najmniej 2222 razy.
7. Mistrz
Mistrz zawszy wybiera trudniejszą drogę - poradź sobie z wyzwaniami w grze (bujanie posągu w kościele, ekran dotykowy na tankowcu i podwodny labirynt na Santorynie) na wyższym poziomie trudności.
8. Mózgowiec
Poproś narratora o podpowiedź co najmniej 150 razy (ikonka wykrzyknika ze znakiem zapytania).
9. Partner
Czym byłby świat bez miłości i przyjaźni? W Alcatraz (rozdział 5) zdecyduj się pomóc Kassandrze, a na Santorynie (rozdział 8) postanów uratować Maxa, a nie świat.
10. Lew salonowy
Zaproś wszystkich na wesele. W Alcatraz (rozdział 5) nie zdecyduj się pomóc Kassandrze, a na Santorynie (rozdział 8) postanów uratować Maxa.
11. Dobry samarytanin
Pomóż, jeśli ktoś o to poprosi. W Alcatraz (rozdział 5) zdecyduj się pomóc Kassandrze, a na Santorynie (rozdział 8) postanów uratować świat, a nie Maxa.
12. Bohater
Czym byłoby partnerstwo bez świata? W Alcatraz (rozdział 5) nie zdecyduj się pomóc Kassandrze, a na Santorynie (rozdział 8) postanów uratować świat, a nie Maxa.
13. Perfekcjonista
Sprawdź wszystkie cztery zakończenia gry. Wybory dokonane w Alcatraz (pomóc Kassandrze albo nie) i na Santorynie (uratować Maxa albo świat) wpływają na dalsze losy bohaterów, o których dowiadujesz się po finale zabawy. Zdobycie tego osiągnięcia wiąże się z koniecznością cofnięcia się do zapisów (rozdziały 5 i 8) sprzed podjęcia kluczowych dla gry decyzji i wybrania innych wariantów, a następnie dotarcia do końca rozgrywki (i tak 3x).