Pokonaj robota | Rozdział 5 - Alcatraz, USA | Secret Files 3 poradnik Secret Files 3: The Archimedes Code
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Pokonaj robota
Znalazłszy się w drugim budynku, Nina stanie oko w oko z niewielkim, niemniej całkiem groźnym robotem, zwanym Murphym. Aby dostać się do drzwi na końcu korytarza, trzeba pokonać Murphy'ego.
(Tu warto zapisać stan gry, bowiem po skończeniu potyczki z Murphym Nina zmuszona będzie dokonać wyboru, który ma wpływ na finał całej historii. Jeśli chce się wypróbować oba możliwe warianty, należy zrobić save).
W tej sytuacji wejdź do pomieszczenia, znajdującego się za drzwiami, przy których schroniła się Nina.
Ujrzysz tam identycznego robota bojowego. Weź go.
Przejrzyj też stertę złomu po prawej. Nina wyciągnie z niej paralizator, mały miotacz ognia, piłę tarczową i wiertarkę.
W któreś z tych narzędzi możesz uzbroić robota (naraz tylko w jedno). Każde z nich ma swoje wady i zalety. Miotaczem ognia i paralizatorem atakujesz na dystans, co pozwala uniknąć wrogich min. To duży plus, albowiem eksplozja miny pozbawia robota Niny 50 punktów życia. Niestety, moc obu tych broni jest słaba, Murphy traci tylko 10 punktów życia, jeśli oberwie którąś z nich.
Wiertarka i piła tarczowa powodują u niego straty w wysokości 20 punktów, ale wymagają ataku z bliska, co oznacza pewne nadzianie się na minę.
Robot Niny także może zastawiać pułapki minowe na przeciwnika, ale w tym wypadku zadają one obrażenia tylko 15-punktowe.
Murphy atakuje miotaczem ognia, którego trafienie oznacza stratę 60 punktów życia, oraz ramieniem przypominającym glebogryzarkę, które powoduje ubytek 30 punktów u robota Niny.
Jak widać, siła rażenia Murphy'ego jest dużo większa, ale za to jego życie nie regeneruje się. Natomiast robotowi Niny po przegranej można wymienić broń na inną i posłać go ponownie do walki ze 100-procentowym życiem.
Kiedy już się zdecydujesz, w co wyposażyć swojego robota, opuść pomieszczenie i zaatakuj nim Murphy'ego. Pojawi się plansza, na której możesz ustawić atak (dołem lub górą), podobnie obronę (dołu, góry), a oprócz tych dwóch opcji robot może też (jeśli to zaznaczysz) użyć miny samoprzylepnej (maksymalnie 3 razy). Obaj przeciwnicy mają na starcie po 100 punktów. By rozpocząć rundę (pierwszą i każdą kolejną), kliknij zielony przycisk u góry po prawej.
Mimo wszystko uważam, że lepiej atakować paralizatorem lub miotaczem, by nie narażać się na kontakt z wrogimi minami. Mam też wrażenie, że bardziej opłaca się zaznaczyć obronę i atak górą, zresztą to akurat można zmieniać po każdej rundzie - warto zwrócić uwagę, jaki rodzaj obrony i ataku zastosował Murphy i w następnej rundzie spróbować przeciwnego - choć nie jest to, niestety, regułą. Oczywiście absolutnie trzeba wspomóc się minami. Jedno starcie ma tyle rund, ile potrzeba do tego, by któryś z przeciwników poległ.
Po ewentualnej przegranej robota Niny akcja wraca do pomieszczenia, gdzie dziewczyna go znalazła - można tam (i tylko tam) wymienić mu broń. Zabawa trwa aż do skutku, to znaczy do pokonania Murphy'ego.
Kiedy to już nastąpi, pojawi się Kassandra. W trakcie udzielania Ninie wyjaśnień okaże się, że tajemniczy "oni" depczą dziewczynie po piętach. Kiedy Kassandra walczy z zablokowanymi drzwiami, Nina staje przed wyborem: spróbować jakoś zatrzymać przeciwników, dając tym samym Kassandrze więcej czasu na otwarcie drzwi, lub odpuścić. Niezależnie od podjętej decyzji (ma ona wpływ na dalsze losy postaci, prezentowane po zakończeniu gry) Nina i tak zostaje złapana.