Dostań się do konsoli zawiadującej polem siłowym | Rozdział 8 - Santoryn, Grecja poradnik Secret Files 3: The Archimedes Code
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Dostań się do konsoli zawiadującej polem siłowym
W pomieszczeniu znajdującym się za drzwiami ulokowana jest kapsuła z tak pożądanym przez Jane Cunningham deterrium. Nina ma kilkanaście minut, by zdezaktywować chroniące cenny pierwiastek pole siłowe.
Przejdź w lewo i przyjrzyj się tarczy przypominającej zegar. Ma ona 8 wskazówek i 8 cyfr, które zresztą nie idą po kolei, na dodatek I występuje dwukrotnie. U góry widnieje IX, u dołu III, a po prawej i po lewej I. Po prawej u góry znajduje się VI, u dołu V. Po lewej u góry jest II, u dołu IV. Na końcu każdej wskazówki umieszczono symbol.
Podpowiedzią, jak owe wskazówki ustawić, jest rysunek na ścianie (powyżej). Przedstawia on postacie, które wyglądają dziwnie znajomo... Są to kolejno: Archimedes, Kleopatra. Menis-Ra (złodziej z prologu gry), Leonardo da Vinci, Max Gruber, Nina Kalenkova, Jane Cunningham i... czterej jeźdźcy Apokalipsy.
Symbole na wskazówkach związane są właśnie z tymi postaciami, a mianowicie:
Archimedesowi odpowiada cyrkiel;
Kleopatrze - oko;
Menisowi-Ra - sztylet;
Leonardowi da Vinci - pędzel;
Maxowi - Mars (symbol płci męskiej);
Ninie - Wenus (symbol płci żeńskiej);
Jane Cunningham - pistolet;
czterem jeźdźcom Apokalipsy - trupia czaszka.
Teraz zwróć uwagę, w którą stronę na obrazie zwrócone są ręce postaci. To one pokazują kierunek, w jakim powinny zostać ustawione wskazówki z reprezentującymi je symbolami. I tak:
Archimedes wskazuje w dół;
Kleopatra - w prawo;
Menis-Ra - po skosie w dół w lewo;
Leonardo da Vinci - w lewo;
Max - po skosie w dół w prawo;
Nina - do góry;
Jane Cunningham - po skosie w górę w lewo;
czterej jeźdźcy Apokalipsy - po skosie w górę w prawo.
A zatem ustaw wskazówki w następujący sposób:
a) cyrkiel na III;
b) oko na I (prawym);
c) sztylet na IV;
d) pędzel na I (lewym);
e) Mars (symbol płci męskiej) na V;
f) Wenus (symbol płci żeńskiej) na IX;
g) pistolet na II;
h) trupia czaszka na VI.
Wskazówki przesuwasz, klikając je tyle razy, aż znajdą się na właściwym miejscu. Ich prawidłowe ustawienie poskutkuje otwarciem kolejnego przejścia. Wejdź w nie.