Resident Evil 7: Wrak statku - solucja Resident Evil 7 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020
Uwaga - wszystkie przedmioty zebrane podczas tego etapu zostaną finalnie przekazane Ethanowi w finałowym etapie gry - warto więc zwrócić uwagę na lekarstwa i amunicję.
W tej przedostatniej lokacji bohaterką rozgrywki stanie się Zoe lub Mia - zależnie od wyboru po walce z Jackem - choć nie wpływa to na przebieg etapu gry. Zwiedzisz stary statek, którym Mia i Eveline przybyły w te okolice. Odblokujesz tu także nowe bronie - pistolet maszynowy, pistolet MPM oraz zdalnie sterowane ładunki wybuchowe. Obszar gry jest mały i ciasny, zawiera także liczne sekrety do zebrania oraz wielu przeciwników.
- Wejście na statek
- Bezpiecznik na piętrze 1F
- Kaseta i Eveline
- Teraźniejszość
- Zdobycie kwasów i zagadka z obrazami
- Odnalezienie przewodu
Wejście na statek
Popłyniesz do starego statku na bagnach, po czym u celu rozpoczniesz rozgrywkę wybraną dziewczyną - Zoe albo Mią, nie ma to jednak żadnego znaczenia, poza minimalnymi różnicami w dialogach. Musisz dostać się na górny pokład (piętro 1F), po drodze możesz odnaleźć jedynie dwie antyczne monety: zaraz po zobaczeniu dwóch mechaników w pomieszczeniu i zeskoczeniu do kanału wentylacyjnego (na rozdrożu skręć w prawo i idź do końca) oraz po zobaczeniu dziewczynki na schodach, gdzie za zakrętem znajduje się wejście do małego pomieszczenia z wodą i dwiema drabinami - w północno-zachodnim rogu, w wodzie znajdziesz monetę.
Do czasu dotarcia na piętro 1F (gdy dziewczynka powie, że "mieliście być rodziną" i schowa się za drzwiami z elektrycznym zamkiem) nie masz się czego obawiać, nic ci nie grozi.
Bezpiecznik na piętrze 1F
By jednak otworzyć zamknięte drzwi potrzebujesz bezpiecznika. Znajduje się on w bocznym pokoju, gdzie musisz szybko wejść, gdyż na zewnątrz grasuje mutant. W pokoju także jest mutant, lecz odciągając go od bezpiecznika na ścianie (lub błyskawicznie go porywając i uciekając), zdążysz dobiec z urządzeniem do drzwi i go zamontować - za drzwiami będziesz bezpieczny. Teraz idź na piętro 3F. Spotkasz się tam z Eveline, która każe obejrzeć ci nagranie...
Kaseta i Eveline
W nagraniu poruszasz się w przeszłości Mią wyposażony w karabin maszynowy oraz nóż bojowy. Przebieg tego etapu jest liniowy i nie powiązany z "teraźniejszością" (np. ekwipunek czy sekrety - możesz je zebrać później).
Najpierw wejdź do pokoju pośrodku obszaru przez drewniane drzwi, po czym zbadaj czarną maź, przechodząc za drzwi przejściem w rogu pomieszczenia (musisz kucnąć). Potem (od teraz zaczną pojawiać się mutanty) przejdź od drugiej strony korytarza, gdzie znajdziesz windę. Wezwij ją i jedź na piętro S2.
Zabijaj po drodze wszystkie mutanty i korzystaj z wszelkich materiałów i amunicji, jakie napotkasz - nie wyniesiesz ich "poza nagranie". Ładunki wybuchowe skutecznie pomogą ci walczyć z oponentami, nie będą ci potrzebne na koniec, więc także ich używaj kiedy uznasz.
Tam podążaj korytarzem, a co jakiś czas kontaktował się będzie z tobą Alan. Na samym końcu korytarza, za niebieskimi drzwiami w małym kantorku odnajdziesz kwas. Rozpuścisz nim zamki w zablokowanych drzwiach. Eveline znajdziesz w sąsiednim pokoju. Po krótkiej rozmowie wyjdź drzwiami, którymi wszedłeś i wracaj do windy, wybierając teraz piętro 2.
Gdy się zatrzyma, otwórz drzwi klawiszem interakcji. Przejdź korytarzem korzystając z pokoju pośrodku i małego okienka wentylacji na główny korytarz i do klatki schodowej. Gdy dostaniesz się na górę, znajdziesz Alana. Po cutscenie przejdź do następnego pomieszczenia i skorzystaj z laptopa. Na koniec przejdź drzwiami za komputerem.
Teraźniejszość
Po nagraniu wideo idź do windy. Wejdź po drabinie na piętro 4F. Tam przy panelu znajdziesz działający komputer z obrazem z kamer, przełączaj je aż do kamery 5, gdzie zobaczysz Ethana.
Następnie skieruj się do kabiny kapitana, w której odnajdziesz klucz (Lug Wrench) oraz mapę. Wróć z nim do windy - z jego pomocą otworzysz klapę w windzie i zejdziesz na niższy poziom.
W windzie możesz wybrać, czy wolisz udać się na niższe piętro lub wyższe (F1/F2). Teraz udaj się na wyższe. Weź nóż leżący na ziemi od razu, jak wyjdziesz z windy. Skręć w lewo i wejdź przez drzwi na wprost - znajdziesz za nimi klucz kapitana, dzięki któremu otworzysz szafkę z karabinem maszynowym na 4F.
Zdobycie kwasów i zagadka z obrazami
By odnaleźć zapas kwasów warto przejść za drewniane drzwi pośrodku obszaru. Tam w bocznym pokoju znajduje się prosta zagadka z obracanymi obrazami - ułóż je w taki sposób jak na zdjęciu powyżej, a w otwartym sejfie odnajdziesz 3 kwasy. Czwarty odnajdziesz w południowo-zachodnim pokoju na tym piętrze; w północno-wschodnim pomieszczeniu, po wyjściu na drabinę odnajdziesz wytrych (dzięki niemu zdobędziesz antyczną monetę w pojemniku na 3F).
Wróć po karabin na 4F, a potem do windy i zejdź na 1F. Tam znajdziesz sporo mutantów. W południowo-zachodnim pokoju odnajdziesz pistolet MPM. W tym miejscu twoim jedynym zadaniem jest zabranie bezpiecznika, który wcześniej zamontowałeś przy drzwiach. Wróć z nim do windy, wspinając się przez wąski otwór, którym zszedłeś na to piętro i zamontuj go w otwartej skrzynce elektrycznej.
Odnalezienie przewodu
Teraz musisz udać się na piętro 3F, gdzie znajdują się zamknięte wcześniej drzwi (a w pomarańczowym pojemniku starożytna moneta). Drzwi otworzysz kwasem. Na końcu korytarza znajdziesz pomieszczenie z prysznicami, w kolejnym - kabel (musisz go najpierw wykręcić co zajmie chwilę czasu). W międzyczasie od strony pryszniców przybędzie mini-boss - duży, odporny mutant, który po trafieniu w brzuch pluje kwasem. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie ładunków wybuchowych (2-3 sztuki powinny wystarczyć), nawet jeden będzie pomocny, gdyż powali przeciwnika na ziemię, a wtedy możesz ładować w niego naboje bezpiecznie.
Finalnie, z kablem w dłoni wróć do windy i zamontuj go. Jeśli zamontowałeś już także bezpiecznik, udaj się na piętro S2 i idź korytarzem cały czas przed siebie. W maszynowni (Engine Room) znajdziesz kolejnego plującego kwasem mutanta. Za maszynownią zaś, na zakręcie korytarza znajdziesz skrzynkę na ścianie, której zamek wymaga wypalenia kwasem. Znajdziesz tam starożytną monetę. Gdy dojdziesz do końca drogi obierz drzwi po prawej, po cutscenie przełączysz się na Ethana.