Resident Evil 7: Osiągnięcia, trofea - lista Resident Evil 7 poradnik, solucja
Strona o osiągnięciach w grze Resident Evil VII zawiera listę wszystkich osiagnięć oraz porady dotyczące ich zdobycia. Opisane osiągnięcia to m.in. Resource Manager, Just Get Me Outta Here, End of the Night, Just a Memory Now i Mr. Nowhere.
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020
Poniżej znajduje się lista osiągnięć dostępnych w grze Resident Evil VII: Biohazard. Są one wspólne dla wersji na PC (osiągnięcia Steam), Xboksa One i PlayStation 4 (trofea).
Uwaga - Rozdział o osiągnięciach jest w przygotowaniu. Planowana aktualizacja 26 stycznia.
- Aha (A-ha!)
- Biosplattered
- Diabeł tkwi w szczegółach (The Devil Is in the Details)
- Dmuchanie na zimne (Playing It Safe)
- Dwa w cenie jednego (Less is More)
- I kto jest debeściak? (Who's Your Daddy Now?)
- Koniec koszmaru (The Nightmare's Finally Over)
- Mały wynalazca (1st Place at the Science Fair)
- Mistrz otwierania (Master of Unlocking)
- Nabita kabza (Pelicans in Your Pocket)
- Nie złapiesz mnie (Can't Catch Me)
- Nim zdmuchniesz świeczki (Out Before Dessert)
- Ona żyje (She's Alive)
- Pan Nigdziebądź (Mr. Nowhere)
- Postaraj się bardziej (Nice Try)
- Prywatne porachunki (Things Got Personal)
- Przewiń przed zwrotem (Be Kind, Please Rewind)
- Rachu-ciachu! (Slash Slash, Slashity Slash!)
- Rączki do góry (Arms in the Air)
- Szalone pelikany (Mad Pelicans)
- Siekany na ostro (That's a Spicy Meat-a-Ball!)
- To tu, to tam (He's Here, There, Everywhere!)
- To tylko draśnięcie (Walk It Off)
- Worek bez dna (In the Bag)
- Wyższa świadomość (Open Your Eyes)
- Zabierzcie mnie stąd (Just Get Me Outta Here)
- Za zamkniętymi drzwiami (Behind Closed Doors)
- Złota rączka (Resource Manager)
- UKRYTE - Grób wyjawi prawdę (The Gravel Will Out the Truth)
- UKRYTE - Koniec nocy (End of the Night)
- UKRYTE - Łapy przy sobie, pani B.! (Back Off, Mrs. B!)
- UKRYTE - Na ziemię, komu życie miłe (Duck If You Love Life)
- UKRYTE - Nie uciekniesz (You Ain't Getting Away)
- UKRYTE - Odległe wspomnienie (Just a Memory Now)
- UKRYTE - Packa na muchy (Fly Swatter)
- UKRYTE - W głębiny (Into the Depths)
- UKRYTE - Witaj w rodzinie, synu (Welcome to the Family, Son)
- UKRYTE - Zacznij uciekać (You Better Start Running)
Główny zestaw osiągnięć
Aha (A-ha!)
Wymagania: Musisz coś zdobyć dzięki dokładnym oględzinom przedmiotu.
Komentarz: Osiągnięcie to możesz zdobyć we wczesnym stadium gry i jest ono powiązane z postępami w fabule. Okazja do jego odblokowania pojawia się po ukończeniu konfrontacji z Jack'em w garażu głównego domu. Po wygranym pojedynku skorzystaj z drabiny i zainteresuj się pokazanym na obrazku 1 obiektem. Po tym jak Ethan zacznie mu się przyglądać obróć go żeby odsłonić pokrętło (obrazek 2). Wejdź z nim w interakcję, dzięki czemu zdobędziesz statuetkę woła i przy okazji zdobędziesz też osiągnięcie.
Uwaga - Przedmiot opisany powyżej jest zaledwie przykładem. W grze znajdziemy więcej przedmiotów, które zawierają ukryte dodatki, a po wejściu z nimi w interakcję, ujawniają swoją prawdziwą zawartość.
Biosplattered
Wymagania: Musisz zdobyć wszystkie inne osiągnięcia.
Komentarz: Osiągnięcie to jest zarezerwowane tylko dla wersji na PlayStation 4 (platynowe trofeum).
Diabeł tkwi w szczegółach (The Devil Is in the Details)
Wymagania: Przeczytaj wszystkie akta w ciągu jednej gry.
Komentarz: Dokumenty to jedna z kategorii sekretów w grze Resident Evil VII. Jest ich w sumie 32 i ich pełne zestawienie znajduje się w odrębnym rozdziale poradnika.
Dmuchanie na zimne (Playing It Safe)
Wymagania: Ukończ grę na łatwym poziomie trudności.
Komentarz: Początkowo masz dostęp do Łatwego i Normalnego poziomu trudności. Ukończ grę i odblokuj najtrudniejszy poziom (Madhouse).
Dwa w cenie jednego (Less is More)
Wymagania: Wyeliminuj dwóch lub więcej przeciwników pojedynczym strzałem.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
I kto jest debeściak? (Who's Your Daddy Now?)
Wymagania: Ukończ grę na szalonym poziomie trudności (Madhouse).
Komentarz: Szczegółowy opis odblokowanie tego osiągnięcia znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
Koniec koszmaru (The Nightmare's Finally Over)
Wymagania: Ukończ grę na normalnym poziomie trudności.
Komentarz: Początkowo masz dostęp do Łatwego i Normalnego poziomu trudności. Ukończ grę i odblokuj najtrudniejszy poziom (Madhouse).
Mały wynalazca (1st Place at the Science Fair)
Wymagania: Musisz wyprodukować wszystkie możliwe przedmioty, których składnikami są chemikalia Chem Fluid i Strong Chem Fluid.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
Mistrz otwierania (Master of Unlocking)
Wymagania: Otwórz coś za pomocą wytrycha.
Komentarz: Wytrychy (Lockpicks) odnajduje się w różnych miejscach w świecie gry. Każdy wytrych może zostać wykorzystany tylko jeden raz, po czym przepada. Listę zamkniętych pojemników możesz szybko ustalić dzięki skorzystaniu z mapy.
Nabita kabza (Pelicans in Your Pocket)
Wymagania: Zbierz wszystkie starożytne monety na poziomie trudności Łatwy lub Normalny.
Komentarz: Antyczne monety to jedna z kategorii sekretów gry Resident Evil VII. Do odnalezienia jest w sumie 18 monet. Lokalizacje tych sekretów są podane w odrębnym rozdziale naszego poradnika. Ukryto 18 Starożytnych monet na poziomach Łatwy/Normalny. Ich położenie zostało opisane w osobnym rozdziale.
Nie złapiesz mnie (Can't Catch Me)
Wymagania: Ukończ kasetę wideo "Mia", nie dając się znaleźć Marguerite.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
Nim zdmuchniesz świeczki (Out Before Dessert)
Wymagania: Ukończ scenę z kasety "Wszystkiego Najlepszego" w czasie poniżej 5 minut.
Komentarz: Szczegółowy opis odblokowania tego osiągnięcia znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
Ona żyje (She's Alive)
Wymagania: Udja się do Luizjany.
Komentarz: Osiągnięcie to odblokujesz tuż po zaliczeniu przejażdżki samochodem na początku gry. Nie można go przegapić.
Pan Nigdziebądź (Mr. Nowhere)
Wymagania: Zniszcz wszystkie figurki Pana Wszędobylskiego.
Komentarz: Statuetki Mr. Everywhere'a to tzw. bobbleheady i w odnajdywaniu ich mogą ci pomóc wydawane przez nie dźwięki. Po zlokalizowaniu danej statuetki najlepiej ją zniszczyć z pomocą broni białej żeby nie marnować amunicji. Na potrzeby tego osiągnięcia musisz zniszczyć w sumie 20 statuetek i pewnym ułatwieniem jest to, że nie musisz tego dokonać podczas pojedynczego przejścia gry. Lista statuetek jest w odrębnym rozdziale poradnika.
Postaraj się bardziej (Nice Try)
Wymagania: Umieść na cokole (Shadow Plinth) niewłaściwy obiekt.
Komentarz: Cokół znajduje się w pomieszczeniu z projektorem w holu głównego domu. Został on pokazany na powyższym obrazku i na potrzeby tego osiągnięcia musisz zamiast drewnianej statuetki spróbować umieścić na nim dowolny inny obiekt z inwentarza, np. amunicję.
Prywatne porachunki (Things Got Personal)
Wymagania: Zabij przeciwnika za pomocą noża.
Komentarz: W celu odblokowania tego osiągnięcia nie musisz grać na Łatwym poziomie trudności lub osłabiać przeciwników bronią palną. Poczekaj aż dotrzesz do starego domu, w którym roi się od latających owadów. Wystarczy jedno uderzenie by zgładzić takiego insekta.
Przewiń przed zwrotem (Be Kind, Please Rewind)
Wymagania: Musisz obejrzeć zapis ze wszystkich kaset podczas pojedynczego przejścia gry.
Komentarz: Każdą odnalezioną taśmę VHS musisz umieścić w magnetowidzie i następnie zaliczyć powiązaną z nią grywalną scenę. W grze można zebrać cztery kasety, a ich położenie zostało opisane w solucji. Poniższa lista przedstawia położenie kaset:
- Materiał z opuszczonego domu - Kaseta, której nie sposób przegapić. Znajdziesz ja na początku gry w domu dla gości.
- Mia - Kaseta, którą można znaleźć w pokoju rekreacyjnym na poziomie 2F głównego domu.
- Wszystkiego Najlepszego - Kaseta, którą można znaleźć na strychu głównego domu.
- Stara Kaseta Wideo - Kaseta, którą nie sposób przegapić. Zdobywasz ją niedługo po dotarciu do wraku statku.
Rachu-ciachu! (Slash Slash, Slashity Slash!)
Wymagania: Usuń znajdujące się na drzwiach owady przy użyciu noża.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
Rączki do góry (Arms in the Air)
Wymagania: Używaj gardy, aby blokować ataki przeciwnika.
Komentarz: Można odblokować to osiągnięcie podczas większości pojedynków. Musisz przytrzymać przycisk odpowiedzialny za gardę. Nie przejmuj się tym, że Ethan i tak straci trochę energii życiowej, bo nawet poprawnie wykonana garda nie chroni całkowicie przed otrzymaniem obrażeń.
Szalone pelikany (Mad Pelicans)
Wymagania: Zbierz wszystkie antyczne monety (Antique Coins) na szalonym poziomie trudności.
Komentarz: Wysoki poziom trudności (Madhouse) zawiera 33 Starożytne Monety (więcej niż na Łatwym i Normalnym poziomie trudności).
Siekany na ostro (That's a Spicy Meat-a-Ball!)
Wymagania: Wyeliminuj przeciwnika, przyczepiając do niego bombę zdalnie sterowaną i detonując ją.
Komentarz: Szczegółowy opis odblokowanie tego osiągnięcia znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
To tu, to tam (He's Here, There, Everywhere!)
Wymagania: Zniszcz figurkę Pana Wszędobylskiego.
Komentarz: Zobacz na opis osiągnięcia Pan Nigdziebądź / Mr. Nowhere.
To tylko draśnięcie (Walk It Off)
Wymagania: Ukończ grę, robiąc użytek z nie więcej niż 3 apteczek (First Aid Med).
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
Worek bez dna (In the Bag)
Wymagania: Powiększ miejsce na przedmioty.
Komentarz: To łatwe osiągnięcie, które możesz odblokować niedługo po dotarciu do starego domu. Dotrzyj do miejsca zapisu stanu gry zlokalizowanego przy wodzie (tego niedaleko pomieszczenia z projektorem). W małej chatce oprócz magnetofonu odnajdziesz także plecak. Zabranie go powiększy na stałe inwentarz.
Jeśli przegapisz okazję by zabrać plecak ze starego domu, w głównej sypialni jest jeszcze drugi. Główna sypialnia znajduje się na poziomie 2F głównego domu i nie można się do niej dostać bez wężowego klucza.
Kolejny plecak może zostać zdobyty grając Mią, podczas zwiedzania wraku statku. Plecak znajduje się w pokoju rekreacyjnym, na poziomie 1F.
Wyższa świadomość (Open Your Eyes)
Wymagania: Zażyj psychostymulanty (psychostimulants).
Komentarz: Środki pobudzające odnajduje się w różnych miejscach w świecie gry. Po ich zażyciu Ethan może przez pewien czas z większą łatwością odnajdywać obiekty ukryte w otoczeniu. Użyj środków w dowolnym miejscu, by odblokować osiągnięcie.
Zabierzcie mnie stąd (Just Get Me Outta Here)
Wymagania: Ukończ grę w ciągu 4 godzin.
Komentarz: Szczegółowy opis odblokowanie tego osiągnięcia znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
Za zamkniętymi drzwiami (Behind Closed Doors)
Wymagania: Zamknij samodzielnie drzwi.
Komentarz: To bardzo proste osiągnięcie, które możesz zdobyć już na samym początku gry po dotarciu do domu dla gości. Po wejściu do budynku obróć się i zamknij za sobą drzwi (możesz też oczywiście wybrać dowolne inne drzwi).
Złota rączka (Resource Manager)
Wymagania: Ukończ grę, otwierając skrzynię nie więcej niż 3 razy.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
Ukryte osiągnięcia fabularne
Uwaga - Opisy odblokowania osiągnięć z poniższej listy mogą zawierać DUŻE SPOILERY. Wiele z nich dotyczy ważnych scen w trybie fabularnym gry.
UKRYTE - Grób wyjawi prawdę (The Gravel Will Out the Truth)
Wymagania: Poznaj tajemnicę starego domu.
Komentarz: Osiągnięcie zostanie odblokowane automatycznie w miarę postepu w głównym wątku fabularnym.
UKRYTE - Koniec nocy (End of the Night)
Wymagania: Poznaj 1. zakończenie.
Komentarz: Osiągnięcie dotyczy jednego z dwóch zakończeń gry. Kluczową informacją jest to, że czynność powiązana z tym zakończeniem należy wykonać długo przed ukończeniem gry. Po pokonaniu zmutowanego Jacka w hangarze łodzi, będziesz musiał zdecydować czy użyć serum na Mii lub Zoe. Na potrzeby tego osiągnięcia powinieneś uleczyć Mię (zobacz powyższy obrazek). Osiągnięcie zostanie odblokowane po dotarciu do pierwszego zakończenia.
UKRYTE - Łapy przy sobie, pani B.! (Back Off, Mrs. B!)
Wymagania: Atakuj krążącą po starym domu Marguerite, by skłonić ją do ucieczki.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
UKRYTE - Na ziemię, komu życie miłe (Duck If You Love Life)
Wymagania: Musisz użyć kucania żeby uniknąć ataku nożycami w wykonaniu Jacka.
Komentarz: Dokładny opis osiągnięcia znajduje się w osobnym rozdziale w dalszej części poradnika.
UKRYTE - Nie uciekniesz (You Ain't Getting Away)
Wymagania: Ucieknij z dziedzińca.
Komentarz: Na podwórze po raz pierwszy dotrzesz po rozwiązaniu zagadki z zamkniętymi drzwiami znajdującymi się w głównym domu. W celu otwarcia wspomnianych drzwi należy umieścić w nich trzy psie głowy, które są do odnalezienia w różnych miejscach na terenie domu. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w opisie przejścia gry.
UKRYTE - Odległe wspomnienie (Just a Memory Now)
Wymagania: Musisz odblokować drugie zakończenie gry.
Komentarz: Osiągnięcie dotyczy jednego z dwóch zakończeń gry. Kluczową informacją jest to, że czynność powiązaną z tym zakończeniem należy wykonać na długo przed ukończeniem gry. Po pokonaniu zmutowanego Jacka w hangarze łodzi, będziesz musiał zdecydować czy użyć serum na Mii lub Zoe. Na potrzeby tego osiągnięcie powinieneś uleczyć Mię (zobacz powyższy obrazek). Osiągnięcie zostanie odblokowane po dotarciu do drugiego zakończenia.
UKRYTE - Packa na muchy (Fly Swatter)
Wymagania: Postrzel i odrzuć Marguerite podczas próby doskoczenia do głównego bohatera.
Komentarz: Szczegółowy opis odblokowania tego osiągnięcie znajdziesz na osobnej stronie tego rozdziału.
UKRYTE - W głębiny (Into the Depths)
Wymagania: Ucieknij ze statku.
Komentarz: Osiągniecie zostanie odblokowane gdy tylko opuścisz statek (grajac Ethanem) i wkroczysz na bagna.
UKRYTE - Witaj w rodzinie, synu (Welcome to the Family, Son)
Wymagania: Ucieknij z pensjonatu.
Komentarz: Dom dla gości bada się w pierwszym rozdziale gry. Zostanie on zaliczony niedługo po pokonaniu Mii na poddaszu.
UKRYTE - Zacznij uciekać (You Better Start Running)
Wymagania: Ucieknij z domu Bakerów.
Komentarz: Osiągnięcie zostanie odblokowane automatycznie w miarę postępu w głównym wątku fabularnym. Stanie się to niedługo po pokonaniu zmutowanego Jacka w hangarze łodzi.