Resident Evil 7: Pensjonat (Guest house) - solucja Resident Evil 7 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020
W tym rozdziale zawarto informacje na temat pierwszego etapu gry, jakim jest Pensjonat, znany z wersji demonstracyjnej gry. Nie ma tu wielu ciekawych rzeczy, ma raczej charakter liniowego prologu. Znajdziesz tu jednak kilka czyhających pułapek i zagadek, na co warto być przygotowanym.
Wstęp i tajemnicza kaseta
Grę rozpoczynasz przyjazdem w pobliże starej posiadłości. Kieruj się do bramy, ta jednak jest zamknięta - zrób kilka kroków wstecz i skręć w lewo. Idź bezpiecznie drogą naokoło budynku, by w końcu zeskoczyć ze skarpy - pośród rupieci znajdziesz damską torebkę, a wewnątrz prawo jazdy (trofeum Aha!).
Wejdź do budynku. Rozpoczynasz w takiej samej części domu, co znanej z wersji demonstracyjnej gry. Wejdź do kuchni, następnie przejdź na korytarz i wejdź na piętro po schodach. Na szafce znajdziesz kasetę VHS oraz odtwarzacz audio - ten służy jako zapis stanu gry, więc rozglądaj się za podobnymi uważnie.
Zejdź na dół i podążaj dalej korytarzem i przejdź przez białe drzwi po prawej do małego pokoju z telewizorem. Włóż kasetę do odtwarzacza. Teraz w trakcie nagrania podążaj za dwójką współpracowników, a pod koniec dowiesz się o ukrytym przełączniku wewnątrz kominka.
Przejdź Ethanem przez ukryte przejście w ścianie i po drabinie na dół, przepłyń kanał, a po chwili znajdziesz zamknięte drzwi, za którymi przebywa Mia. Na warsztacie leżą: kartka z nazwiskami (dwie strony, zostaną dodane do sekcji Pliki (Files) w menu - są to jedne z sekretów dostępnych w grze) oraz obcęgi (Bolt Cutters), którymi przetniesz łańcuch, by się do niej dostać. Następnie podążaj za dziewczyną.
W końcowym pokoju utkniecie na chwilę, gdyż Mia nie może znaleźć drzwi dalej. Pociesz ją, po czym przejdź do sąsiedniego pokoju, a przejście na górę zostanie odblokowane.
Idź korytarzem. Brązowa szafka po lewej skrywa mapę pensjonatu (dostępna z menu gry) - takie mapy będziesz odnajdywał także w kolejnych obszarach. Warto również wstąpić do łazienki (drzwi po lewej), gdzie znajdziesz dwie apteczki (First Aid Med).
Skieruj się na powrót w dół do piwnicy. Zostaniesz zaatakowany przez swoją dziewczynę. Użyj klawisza ataku (LPM/prawy trigger), gdy zobaczysz informację na ekranie, by osłabić wrogi atak. Po walce odsuń się nieco od leżącej dziewczyny, użyj leku polewając ranę, a gdy ponownie do niej podejdziesz, znów zostaniesz zaatakowany. Po chwili podniesiesz automatycznie siekierę - uderzaj nią dziewczynę na oślep, około 5-6 razy.
Droga na strych
Usłyszysz dzwoniący telefon na korytarzu - podnieś słuchawkę, a dowiesz się o wyjściu przez strych. Najpierw jednak podnieś siekierę (Axe), którą walczyłeś, a potem przejdź przez otwarte teraz drzwi na końcu korytarza.
Aby dostać się na strych, musisz najpierw udać się do kuchni, a za nią na korytarzu otworzyć szafę, niszcząc łańcuch obcęgami. Wewnątrz znajdziesz bezpiecznik (Fuse), który musisz zamontować w skrzynce, w pokoju z telewizorem. Teraz możesz iść schodami na piętro (w międzyczasie zaatakuje cię Mia odcinając ci rękę - nic wielkiego - polej ją szybko medykamentem), by użyć przycisku na słupku - ten otwiera schody na strych.
Idź na strych. Za drzwiami po prawej znajdziesz załadowany pistolet, zapasowe naboje oraz apteczkę. Może dzięki temu poczujesz się bezpieczniejszy. Idź na koniec korytarza i otwórz drzwi.
W tym pomieszczeniu znajdziesz dodatkowe kilka naboi po lewej stronie i w małym pokoiku za drzwiami paczkę kolejnych.
Wyjdź po drabinie do okna. Znów zostaniesz zaatakowany przez dziewczynę - musisz użyć około 10 naboi, by ją zastrzelić. Potem zrób parę kroków, a zostaniesz zaatakowany znienacka (nic z tym nie możesz zrobić), po czym skończysz pierwszy etap gry.