Zwoje dla Kapłana w Planescape Torment poradnik Planescape Torment
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Poziom 1 | |
ZWÓJ BŁOGOSŁAWIEŃSTWA Umożliwia rzucenie zaklęcia "Błogosławieństwo" Poziom: 1 / Kapłan Zasięg: 60 metrów Czas działania: 30 sekund Czas rzucania: 1 Obszar działania: Sześcian o boku 17 metrów Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Dobrodziejstwo dla towarzyszy, daje im siłę, kiedy są w potrzebie. Błogosławieństwo daje +1 do trafienia i rzutów obronnych wszystkim sprzymierzeńcom, którzy znajdują się w promieniu 15 metrów od miejsca rzucenia czaru. | |
ZWÓJ LECZENIA LEKKICH RAN Umożliwia rzucenie zaklęcia "Leczenie lekkich ran" Poziom: 1 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: Trwały / Natychmiastowy Czas rzucania: 1 Obszar działania: Dotknięta istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Ten czar zasklepia lekkie rany u istoty na którą został rzucony. Rzucający może skierować ten czar na dowolną osobę, którą może dotknąć. Leczenie lekkich obrażeń uzdrawia istotę, na którą został rzucony z ośmiu punktów obrażeń. Odzyskane punkty życia nie mogą przekroczyć ich maksymalnej liczby. | |
ZWÓJ KLĄTWY Umożliwia rzucenie zaklęcia "Klątwa" Poziom: 1 / Kapłan Zasięg: 60 metrów Czas działania: 30 sekund Czas rzucania: 1 Obszar działania: Promień 15 metrów Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Przekleństwo, osłabiające wrogów. Czar ten jest przeciwieństwem Błogosławieństwa. Przez 30 sekund daje wszystkim wrogim istotom w promieniu 15 metrów -1 do rzutów ataku i rzutów obronnych. | |
ZWÓJ WYKRYCIA ZŁA Umożliwia rzucenie zaklęcia "Wykrycie zła" Poziom: 1 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: 50 sekund + 25 sekund na poziom (maksymalnie 5 minut) Czas rzucania: 1 Obszar działania: Rzucający Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Ten czar wykrywa złe intencje, odsłania wewnętrzną naturę istoty będącej jego celem. Po rzuceniu, przez 50 sekund + 25 sekund na poziom rzucającego, czar wykrywa emanację zła z istot znajdujących się w jego zasięgu. | |
ZWÓJ AUREOLI POMNIEJSZEGO OBJAWIENIA Umożliwia rzucenie zaklęcia "Aureola pomniejszego objawienia". Poziom: 1 / Kapłan Zasięg: 80 metrów Czas działania: 20 sekund na poziom Czas rzucania: 1 Obszar działania: Kwadrat o boku 3 metrów na poziom, w promieniu 15 metrów Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Zaznacza wrogów kapłana aureolą światła, sprawiając, że łatwiej ich zauważyć i trafić. Po rzuceniu zaklęcia, postać wybiera dowolny punkt w zasięgu, na którym koncentruje zaklęcie. Pojawia się tam jasna zielona poświata i rośnie, aż osiągnie promień 15 metrów. Na czas działania czaru, wszystkie wrogie istoty zostaną otoczone światłem. Powoduje to negatywny modyfikator +2 do Klasy Pancerza dla wszystkich istot, które znajdą się pod działaniem czaru. Nie ma rzutu obronnego. Zaklęcie to otacza światłem także niewidzialne istoty. | |
ZWÓJ OCHRONY PRZED ZŁEM Umożliwia rzucenie zaklęcia "Ochrona przed złem" Poziom: 1 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: 10 sekund na poziom Czas rzucania: 1 Obszar działania: 1 istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Ten czar otacza rzucającego ochronnym kręgiem, który pomaga mu bronić się przed atakami istot o złych intencjach. Zaklęcie tworzy magiczną barierę, która otacza odbiorcę, zapewniając mu ochronę przed złymi istotami. Otrzymują one karny modyfikator -2 do rzutów ataku. Zaklęcie daje też premię +2 do wszystkich rzutów obronnych spowodowanych przez takie ataki, która trwa 10 sekund na każdy poziom rzucającego. | |
Poziom 2 | |
ZWÓJ POMOCY Umożliwia rzucenie zaklęcia "Pomoc". Poziom: 2 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: 10 sekund + 10 sekund na poziom Czas rzucania: 1 Obszar działania: Specjalny Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Podbudowuje odwagę sprzymierzeńców, zwiększa ich umiejętności i pozwala wytrzymywać więcej obrażeń. Czar "Pomoc" daje postaci, na którą zostanie rzucony, +1 do trafienia i rzutów obronnych, pod warunkiem, że nie jest ona jeszcze zaangażowana w walkę. Czar zapewnia także 1-8 dodatkowych punktów życia na czas jego działania. Pozwala przekroczyć maksymalną liczbę punktów życia. Są one tymczasowe - znikają gdy czar przestaje działać. Mimo to, jeśli postać straci te punkty, to nie otrzyma dodatkowych obrażeń po zakończeniu działania czaru. | |
ZWÓJ LECZENIA ŚREDNICH RAN Umożliwia rzucenie zaklęcia "Leczenie średnich ran" Poziom: 2 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: trwały / natychmiastowy Czas rzucania: 2 Obszar działania: dotknięta istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Zaklęcie to goi średnie obrażenia u wskazanej istoty. Po użyciu przez postać tego zwoju, pojawi się wskaźnik, który umożliwia rzucenie zaklęcia na dowolną istotę znajdującą się w zasięgu ręki. Leczenie średnich ran przywraca wskazanej istocie 11 punktów życia, jednak nie więcej niż wynosi ich maksymalny poziom. | |
ZWÓJ MŁOTA DUCHOWEGO Umożliwia rzucenie zaklęcia "Młot duchowy" Poziom: 2 / Kapłan Zasięg: 10 metrów / poziom Czas działania: Różny (patrz niżej) Czas rzucania: 1 Obszar działania: 1 cel Rzut obronny: 1/2 Waga: 0 Może być używany jedynie przez kapłanów Zaklęcie to przywołuje młot złożony z energii duchowej, który uderzy w twoich nieprzyjaciół. Osoba, która rzuciła czar, wybiera cel w zasięgu jego działania. Młot zadaje 4-10 obrażeń obuchowych na każde trzy poziomy rzucającego, działając jak broń +1 (+1 do trafienia i obrażeń). Za każde sześć poziomów rzucającego otrzymuje kolejne +1, do maksymalnie +3. | |
Poziom 3 | |
ZWÓJ WEZWANIA BŁYSKAWIC Umożliwia rzucenie zaklęcia "Wezwanie błyskawic" Poziom: 3 / Kapłan Zasięg: 60 metrów Czas działania: Natychmiastowy Szybkość: 3 Obszar działania: Promień 3 metrów Rzut obronny: 1/2 Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten przyzywa śmiercionośne siły natury i obraca je przeciwko wrogom. Osoba rzucająca to zaklęcie może przywołać błyskawice, które uderzają w jego wrogów, zadając obrażenia pochodzenia elektrycznego w wielkości 2-16 punktów, plus dodatkowo 1-8 punktów na każdy poziom maga. Obrażenia takie staną się udziałem każdej istoty znajdującej w promieniu 3 metrów od miejsca uderzenia pioruna. Udany rzut obronny zmniejsza te obrażenia o połowę. | |
ZWÓJ SPACERU W PŁOMIENIACH Umożliwia rzucenie zaklęcia "Spacer w płomieniach" Poziom: 3 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: 10 sekund + 10 sekund na każdy poziom Szybkość: 3 Obszar działania: Dotknięta istota (istoty) Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów. Czar ten chroni osobę, na którą został rzucony, od skutków działania płomieni... w każdym razie na pewien czas. Czar ten daje osobie, na którą został rzucony, premię +2 do rzutu obronnego przeciw wszelkiego rodzaju atakom ogniowym, i jednocześnie pomnaża x 5 obrażenia od ognia, jakich doznaje ta osoba jeśli atak mimo wszystko się powiedzie. | |
ZWÓJ MODLITWY Umożliwia rzucenie zaklęcia "Modlitwa" Poziom: 3 / Kapłan Zasięg: 0 (wyśrodkowany na osobie rzucającej czar) Czas działania: 5 sekund na poziom Szybkość: 1 Obszar działania: Promień 20 metrów Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten wspiera sojuszników a szkodzi wrogom. Zaklęcie "Modlitwa" daje modyfikator +1 dla rzutów na atak, obrażenia oraz rzutów obronnych, w odniesieniu do wszystkich "przyjacielskich" istot. Analogicznie, wszystkie "wrogie" istoty otrzymują modyfikator ujemny o wartości -1 dla rzutów na atak, obrażenia oraz rzutów obronnych. Czar trwa 5 sekund na poziom, w promieniu 20 metrów. | |
ZWÓJ ROZMOWY Z UMARŁYM Umożliwia rzucenie zaklęcia "Rozmowa z umarłym" Poziom: 3 / Kapłan Zasięg: 15 metrów Czas działania: Specjalny Szybkość: 1 Obszar działania: 1 istota (nieumarła) Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten pozwala na porozumiewanie się ze zmarłymi. Czar ten umożliwia Bezimiennemu przeprowadzenie rozmowy ze znajdującą się w pobliżu martwą osobą. | |
ZWÓJ ZDJĘCIA KLĄTWY Umożliwia rzucenie zaklęcia "Zdjęcie klątwy" Poziom: 3 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: Natychmiastowy Szybkość: 4 Obszar działania: Specjalny Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Po rzuceniu tego zaklęcia, przeklęte przedmioty nie będą miały na ciebie wpływu. Czar ten zdejmuje przekleństwo z wybranej osoby. Nie likwiduje on klątwy spoczywającej na danym przedmiocie, lecz umożliwia zdjęcie i porzucenie przeklętego artefaktu. | |
Poziom 4 | |
ZWÓJ LECZENIA POWAŻNYCH RAN Umożliwia rzucenie zaklęcia "Leczenie poważnych ran" Poziom: 4 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: Trwały / Natychmiastowy Szybkość: 4 Obszar działania: 1 istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten leczy wszelkie poważniejsze rany u istoty, na którą został rzucony. Czar ten przywraca 17 punktów życia. Odzyskane punkty życia nie mogą przekroczyć ich maksymalnej liczby. | |
Poziom 5 | |
ZWÓJ LECZENIA KRYTYCZNYCH RAN Umożliwia rzucenie zaklęcia "Leczenie krytycznych ran" Poziom: 5 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: Trwały / Natychmiastowy Szybkość: 8 Obszar działania: 1 istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten leczy wszelkie krytyczne obrażenia u istoty, na którą został rzucony. Czar ten przywraca 27 punktów życia. Odzyskane punkty życia nie mogą przekroczyć ich maksymalnej liczby. | |
ZWÓJ WSKRZESZENIA Umożliwia rzucenie zaklęcia "Wskrzeszenie" Poziom: 5 / Kapłan Zasięg: 30 metrów Czas działania: Trwały/ Natychmiastowy Szybkość: 5 Obszar działania: 1 istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten posiada bezcenną właściwość przywracania życia umarłym. Czar ten przywraca życie każdej wybranej poległej istocie. Zaklęcie nie wymaga żadnego rzutu obronnego. | |
Poziom 6 | |
ZWÓJ UZDROWIENIA Umożliwia rzucenie zaklęcia "Uzdrowienie" Pozom: 6 / Kapłan Zasięg: 0 Czas działania: Działanie Trwałe / Natychmiastowy Szybkość: 6 Obszar działania: 1 istota Rzut obronny: Brak Waga: 0 Może być używany jedynie przez Kapłanów Czar ten ma wielką uzdrowicielską moc. Leczy ślepotę oraz choroby wszelkiego rodzaju, a także przywraca pełnię sił. Czar ten regeneruje wszystkie utracone punkty życia, a także usuwa ślepotę i wszelkie inne stany chorobowe. |