Kostnica w Planescape Torment poradnik Planescape Torment
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
01-Południowo-zachodnia sala przygotowań
Tutaj rozpoczyna się nasza wędrówka, zaraz po przebudzeniu dołączy się do nas druga postać Morte, na jednej z półek można znaleźć Skalpel.
Morte: dostaniemy od niego dwa zadania:
ZADANIE: Znajdź Faroda
ROZWIĄZANIE: Farod jest w Zakopanej Wiosce (07)
ZADANIE: Znajdź swój zaginiony dziennik
ROZWIĄZANIE: Zadanie to można wykonać np. na dwa następujące sposoby: 1. Zaginiony dziennik (a właściwie jego fragment) znajduje się w Ukrytym Grobowcu w Zatopionych Ziemiach (04); 2. Zaginiony dziennik (a właściwie jego fragment) można znaleźć w Labiryncie Gracza w lokacji (C)
Zombie robotnik #782: Po jego zabiciu uzyskamy Klucz do sali przygotowań.
02-Sala przyjęć
Dhall: Skryba od którego można od uzyskać nieco ciekawych informacji.
Można tu znaleźć: Rejestr z sali przyjęć.
Zombie robotnik #1201: posiada Notka ze Zwłok #1201 po jej użyciu otrzymamy Kolczyk Reguły Trójek
03- Zombie robotnik
Zombie robotnik #1664: posiada brakującą Stronę z rejestru
04-Północno-wschodnia sala przygotowań
Ei-Vene: dostaniemy od niej zadanie:
ZADANIE: Przynieś Ei-Vene płyn do balsamowania oraz igłę z nitką
ROZWIĄZANIE: płyn do balsamowania można znaleźć w jednej z sal Kostnicy (06), Igłę i nić ma Zombie robotnik #506 (04)
prowadząc odpowiednio rozmowę możemy uzyskać wspomnienie z przeszłości dotyczące Zombie robotnika #42 oraz max. liczba PŻ +1 (na stałe). Otrzymujemy od niej Klucz do sali balsamowania
Zombie robotnik #506: posiada Igłę i nić
05-Zombie robotnik
Vaxis (Zombie robotnik): Informuje nas o portalu na parterze Kostnicy (klucz do portalu to Amulet z kości) Dostaniemy od niego zadanie:
ZADANIE: Przynieś Vaxis klucz do sali balsamowania
ROZWIĄZANIE: klucz dostaniemy od Ei-Vene (04)
06- Południowo-wschodnia sala przygotowań
W szafkach umieszczonych w tym pokoju można znaleźć: Słój z płynem do balsamowania i Starożytny miedziany kolczyk
07- Schody w górę/dół
08- Schody w dół na drugi poziom
09- Południowa przechowalnia
Na półkach znajdują się: Żelazny łom (dobry do otwierania zamkniętych skrzyń i drzwi), Podanie Grabarza
Zombie robotnik #79: (na jego czole znajdują sie znaki które pozwolą otworzyć Starożytny miedziany kolczyk)
10-Szkielet robotnik
Szkielet robotnik #42: (ze wspomnień od Ei-Vene) posiada: Nóż z zielonej stali
11-Półki
Na półce można znaleźć Klucz do sanktuarium Kostnicy
12-Schody w dół na drugi poziom
Na półce można znaleźć Młot
13- Schody w górę na drugi poziom
14- Południowo-wschodnia sala pamięci
Zombie robotnik #732: posiada Księgę Kości i Popiołu
15- Południowo-zachodnia sala pamięci
Deionarra: duch kobiety, jest ona jedną z postaci z czteroosobowej drużyny, w której podróżowaliśmy w poprzednim wcieleniu. Po rozmowie z nią uzyskujemy (przypominamy sobie) specjalną zdolność: Wskrzeszenie
16- Komnata centralna
Stoją tu 4 Giagantyczne Szkielety: (do ich unicestwienia trzeba użyć Księgi Kości i Popiołu albo wystarczy wysoka Mądrość). Z ich zwłok otrzymamy: Runy Pomniejszej Obrony, Runy Wiekszej Ochrony, Runy Zbroi, Runy Tarczy, Berdysz
17- Ukryty Portal
Ukryte przejście do Grobowca przygotowane dla Vaxisa, jest tam tajne wyjście z Kostnicy, aby się ukazał musimy posiadać Amulet z kości)
18- Wielka Hala
Soe: pilnuje wyjścia z Kostnicy, może nam je otworzyć (po odpowiednim poprowadzeniu rozmowy), można go też zabić lub okraść i otrzymamy wtedy Klucz do Kostnicy
19- Wyjście z Kostnicy do Ul
W dalszej części gry...
20-Zombie robotnik
(Zombie robotnik #331) Zachariasz: Jedna z osób z drużyny w której kiedyś podróżowaliśmy, jeżeli dowiemy się jego imię od Dak'kona i będziemy posiadali umiejętność Gadaj-Kości-Opowieści będzie można z nim porozmawiać. Ma schowane w swoim ciele nasze przedmioty z okresu gdy razem podróżowalismy. Są to: Serce Zachariasza (+1 Zręczność na stałe, +1 do klasy pancerza przeciw broniom strzeleckim), Wątroba Zachariasza, aby je wydobyć musimy mieć nóż lub skalpel.
21- Portal do Fortecy Żalu
O tym gdzie się znajduje i jak go uaktywnić dowiadujemy się w późniejszej części gry podczas rozmowy z Triasem.